Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο
εκδόσεις βιβλίων
Αρχική
Εγγραφή
Είσοδος
Λίστα
Λογαριασμός
Επικοινωνία
Η Εταιρεία
Ταυτότητα
Θέσεις εργασίας
Βραβεύσεις
Ισολογισμοί
Νέες εκδόσεις
eBooks
Οικονομία & Διοίκηση
Γεωτεχνικές Επιστήμες
Εφηβικά
Θεολογία
Παιδικά
Θετικές Επιστήμες
Περιβάλλον - Ενέργεια
Ιατρική
Πληροφορική - Τεχνολογία
Δίκαιο
Εκπαίδευση - Κατάρτιση
Κοινωνικές Επιστήμες
Λεξικά
Διάφορα
Ιστορία - Λαογραφία
Μαγειρική
Πολιτική
Λογοτεχνία
Ανθοδετική
Όλα
Προτάσεις
Οικονομία & Διοίκηση
Γεωτεχνικές Επιστήμες
Θεολογία
Παιδικά
Θετικές Επιστήμες
Περιβάλλον - Ενέργεια
Ιατρική
Πληροφορική - Τεχνολογία
Δίκαιο
Εκπαίδευση - Κατάρτιση
Κοινωνικές Επιστήμες
Όλα
Προσφορές
Συγγραφείς
Άρθρα
Γενικά
Business
Παιδικά
Θεολογία
Γεωτεχνικές Επιστήμες
Best Sellers
eBooks
Αγγλικα
Οικονομία & Διοίκηση
Γεωτεχνικές Επιστήμες
Εφηβικά
Θεολογία
Παιδικά
Θετικές Επιστήμες
Περιβάλλον - Ενέργεια
Ιατρική
Πληροφορική - Τεχνολογία
Δίκαιο
Εκπαίδευση - Κατάρτιση
Κοινωνικές Επιστήμες
Λεξικά
Διάφορα
Ιστορία - Λαογραφία
Μαγειρική
Πολιτική
Λογοτεχνία
Ανθοδετική
Κατάλογοι
Αναζήτηση
Σύνθετη Αναζήτηση
το καλάθι περιέχει
0
προϊόντα
επιλογή γλώσσας
Κατηγορίες
eBooks
Οικονομία & Διοίκηση
Γεωτεχνικές Επιστήμες
Εφηβικά
Θεολογία
Παιδικά
Θετικές Επιστήμες
Περιβάλλον - Ενέργεια
Ιατρική
Πληροφορική - Τεχνολογία
Δίκαιο
Εκπαίδευση - Κατάρτιση
Κοινωνικές Επιστήμες
Λεξικά
Διάφορα
Ιστορία - Λαογραφία
Μαγειρική
Πολιτική
Λογοτεχνία
Ανθοδετική
Πανεπιστημιακά
Οι εκδόσεις μας
Αρχική
>
Θεολογία
>
Βυζαντινή Μουσική - Μουσικά Βιβλία
>
Έκφρασις της Ψαλτικής Τέχνης - Τόμος Β
Έκφρασις της Ψαλτικής Τέχνης - Τόμος Β
ΑΓΓΕΛΙΝΑΡΑΣ Κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ
€45,00
€40,50 (-10,00%)
Πόντοι που κερδίζετε: 4
προσθήκη στο καλάθι
προσθήκη στη λίστα
Χρονολογία έκδοσης:
02 2024
ISBN:
9789604953974
Σχήμα:
17Χ24
Σελίδες:
726
Κατηγορία είδους:
ΒΙΒΛΙΟ
Εκδότης:
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ
Κωδικός βιβλίου:
42368
Εξώφυλλο:
ΣΚΛΗΡΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
Διαθεσιμότητα:
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΚΑΤΟΠΙΝ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ (ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΑΠΟΘΕΜΑ ΣΤΟΝ ΕΚΔΟΤΗ)
Look inside - Αποσπάσματα του βιβλίου
Πατήστε την εικόνα για μεγέθυνση
1/6
Περιεχόμενα
>>
ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ IX
Α. ΙΕΡΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ 1
1. ΤΑ ΑΡΓΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΕΛΩΔΗΜΑΤΑ 3
Σύντομα και αργά Μέλη. Πότε και γιατί λέγονται 3
Γιατί «παλαιά»; 4
Γιατί «αργά»; 4
Γιατί «ποικιλία»; 4
Γιατί όχι Καινοτομίες; 5
Προσέγγιση στο περιεχόμενο των ύμνων 5
Μίμηση «εθιμοταξίας» 6
Η αρχαία τάξις 6
Η διδασκαλία της Εκκλησίας - Πνεύμα Θεού 7
2. «ΣΕ ΠΡΟΚΑΤΗΓΓΕΙΛΕ ΧΟΡΟΣ» 9
Η Εκκλησιαστική μουσική των πρώτων αιώνων 9
Η πνευματικότητα των ύμνων 10
Φύσις ειρμολογικών μαθημάτων 11
Φύσις στιχηραρικών μαθημάτων 11
Φύσις παπαδικών μαθημάτων 11
Γιατί αργά μαθήματα; 11
Ο Νυσταγμός της ψυχής 12
Ο Δανιήλ ως μελοποιός αργών μαθημάτων 13
Φύσις του Θεοτοκίου 13
3. ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΑΛΑΙΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ 19
Οι μεγάλες θέσεις (δεινές) των 1000 χρόνων. Οι εκβιαστικές αλλαγές των υστέρων... 19
«Αγνή Παρθένε Δέσποινα...», «Που πορευθώ...» 20
Κρατήματα. Ερμηνείες 20
Απαιτήσεις κρατημάτων 21
4. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΥΠΙΕΣ ΚΑΙ ΨΑΛΤΙΚΑ ΟΛΙΣΘΗΜΑΤΑ 23
Τυπικόν 23
Καινοτομίες 23
«Θεοτόκε Παρθένε» Αρτοκλασίας 24
Τα του Αριστερού Χορού υφαρπαζόμενα... 24
Μέλη ψαλλόμενα ως Καθίσματα η Απολυτίκια 25
Το Κάθισμα «Κατεπλάγη Ιωσήφ» 25
«Την ωραιότητα» 26
«Ο Υψωθείς εν τω Σταυρώ» 28
Το κριτήριο «Αρέσει στον κόσμο...» 28
Απολυτίκια ψαλλόμενα τρεις φορές 28
Το Απολυτίκιον των Παρακλήσεων στην Παναγία 30
5. ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΔΩΔΕΚΑΗΜΕΡΟΝ 31
Ιστορικά στοιχεία των Εορτών του Δωδεκαημέρου 31
Όσοι εις Χριστόν... Γιατί ψάλλεται; 32
Το Δωδεκαήμερον ως τοπική εορτή 32
Στη Σκιάθο, στα χρόνια του Παπαδιαμάντη 33
Στη Σάμο, παλαιότερα και πρόσφατα 34
«Θεοτόκε Παρθένε» και «Πλούσιοι επτώχευσαν» σε ήχο νεωτερίζοντα 34
Τρίσημος ρυθμός στιχολογιών και κρατημάτων 34
Πρωτοχρονιά στη Σάμο 35
Θεοφάνεια στη Σάμο 35
6. ΨΑΛΜΩΔΙΑ Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ 41
Συνετώς & ευρύθμως 41
Ο λόγος 41
Τι καταργεί τον λόγο 42
Εκφραστικά στοιχεία του λόγου 42
Το πνεύμα του Ευαγγελίου & η Θεολογία των Μεγάλων Πατέρων 43
Λειτουργικό ήθος 43
Ιεροί Κανόνες για τους ψάλλοντες 43
7. ΨΑΛΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ 47
Λειτουργικές Τέχνες 48
Αναγεννησιακών απομιμήσεων επακόλουθα 48
Ουσιώδεις γνώσεις του ψάλτη 49
Φθορές, Μετατροπίες, Παραχορδές: Διαφορά 49
Τόνοι, Παρατονισμοί και ποιοτική εκτέλεση 49
Ψαλτική και πνευματικότητα του ψάλλοντος 49
Θεοτόκε Παρθένε Αρτοκλασίας 50
Πλούσιοι επτώχευσαν 50
Κύριε ελέησον της Λιτής 50
Κύριε ελέησον των τεσσάρων τριάδων 51
Μετά των Αγίων των κεκοιμημένων 51
Τι ψάλλεται στους οκτώ ήχους και τι σε έναν ήχο 51
Κατανυκτικοί & Δοξολογικοί Ύμνοι. Πως ψάλλονται 51
Αναγνώσματα, Ευχές. Πως λέγονται, τι απαιτούν 51
Χρονική αγωγή, ιδιαιτερότητες 52
Μουσική Ταυτότητα 52
Ο,τι μας «αρέσει» ...αποτελέσματα 52
Γνήσια μελωδήματα & Νεώτερες απομιμήσεις 53
Η μάθηση ως πνευματική άσκηση 54
Τα παιδιά όταν συλλειτουργούν 54
Ψαλτική Τέχνη & Αγιογραφία 55
Ήχοι, ήθος και ηχόχρωμα 55
Φθόγγοι: Χροιά. Τι εκφράζουν 56
Εμπειρία & Θητεία στο αναλόγιο 56
Τέχνη & Επιστήμη 57
Ερμηνεία των ύμνων 57
Σκοπός της ψαλμωδίας 57
Συστάσεις στους πρωτόπειρους 58
Το άλφα ως κορύφωση των μελωδιών 58
Ο ρυθμός ως αναπνοή 58
Κατ?έννοιαν ψάλλειν 59
Αρχαίες συνήθειες 59
8. ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΟΤΑΜΩΝ ΒΑΒΥΛΩΝΟΣ 61
Περί Πολυελέων 61
Οι αντιφάσεις της Ψαλτικής Τέχνης 62
Κατάνυξη κάτω από την Τέχνη 62
Παρήγορη μελωδική πνοή στις τραγωδίες 63
Η υπερκόσμια αρμονία του Χουρμουζίου 63
Β. ΕΠΙΣΤΗΜΗ – ΕΡΕΥΝΑ 65
9. Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ 67
Η Αρχαία Ελληνική σκέψη 67
Οι διαχρονικές θεμελιώδεις αξίες 67
Η διαχρονικότητα της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών 68
Αλεξανδρινοί χρόνοι 68
Ρωμαικοί χρόνοι 68
Χριστιανικοί χρόνοι. Σπουδές Αρχαίων Ελληνικών 69
Βυζαντινοί λόγιοι & Αρχαίοι Έλληνες Συγγραφείς 69
Η Ελληνική Αρχαιότητα ως πνευματική κληρονομιά της Δύσης 69
Αρχαία Ελληνικά: Σχέση με το Έθνος 70
Ενσάρκωση σκέψης στις λέξεις 71
Στοιχείο πνευματικής ζωής του Ελληνισμού 72
Γραμματική & Συντακτικό 72
Ορθό Γλωσσικό αισθητήριο 72
Ευγλωττία, Κομψότητα ύφους, Αισθητική καλλιέργεια 73
Περί Ερμηνείας 74
Περί μεταφράσεως 74
Προβληματισμοί για τις μεταφράσεις 75
Διδασκαλία πρωτοτύπων η μεταφράσεων; 76
Μουσικότητα της γλώσσας 76
Κατανόηση της γλώσσας του Ευαγγελίου 77
Αρχαιομάθεια 77
Ανθήσεις του πνεύματος 78
10. Η ΠΑΡΑΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ 81
Αιτίες της μεταρρύθμισης 81
Ο Αδ. Κοραής περί της Νέας Μεθόδου 82
Χρύσανθος: Περί ύφους 83
Απόφασις, μετά λόγου, περί του Νέου Συστήματος 84
«Μεταγραφές» η «Εξηγήσεις» 84
Συμβολή Κοραή στο Θεωρητικό του Χρυσάνθου 84
Επιφυλάξεις & Αντιρρήσεις 86
Προβλήματα της παλαιάς παρασημαντικής 86
Η σημειογραφία άλλαξε, όχι η μουσική 86
Μελωδικότητα και αρμονία της προφοράς 87
Ρυθμός του λόγου - Κίνηση Μουσικής - Σύνθεση λέξεων 87
Σύγχρονοι επικριτές στο νέο μουσικό σύστημα 87
«Κλείς»: Η σημαντικότερη παράλειψη των Τριών 88
Το έργο του Χρυσάνθου. Το Μέγα δυστύχημα 89
Το άκουσμα της νέας και της παλαιάς σημειογραφίας 90
Κωνσταντίνος Πρωτοψάλτης: Πρόσωπο «Κλειδί» 90
Η Μετροφωνία. Τα Σημεία Ποιότητος. Μέτρο και Υπερβολές 91
Οι πολλές αναλύσεις 92
Αναλύσεις των σημαδοφώνων ποιότητος 92
Τα πολλά ποιοτικά... 93
Η μελωδική καμπύλη της Ψαλτικής 93
Η διαφορά των νεωτέρων
από τους παλαιούς Μουσικοδιδασκάλους 94
Που αποβλέπει η ψαλμωδία 94
11. ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 95
Θέματα εισηγήσεων 96
Προετοιμασία - Επιμέλεια μουσικολογικού συνεδρίου 97
Ενδιαφερόμενοι - Συμμετέχοντες 97
Χορωδίες - Μαθήματα που εψάλησαν 98
12. ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ ΕΙΡΜΟΛΟΓΙΟ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ ΚΑΡΥΚΗ 103
Το ειρμολόγιο του Θ. Καρύκη 105
Το ειρμολόγιο του Πέτρου Λαμπαδαρίου 107
Συμπεράσματα της Μεταπτυχιακής Εργασίας 107
Γ. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ 109
13. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΨΑΛΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 111
Λειτουργικές Τέχνες 112
Κοσμικό φρόνημα-Χονδροειδής καλαισθησία 112
Αγιογραφία: Αναγεννησιακές απομιμήσεις 112
Μη αντίληψη του έργου των ψαλτών 112
Απαραίτητες γνώσεις του Ψάλτη 113
Ο τονισμός των κειμένων 113
Η υπακοή 113
Ψαλλόμενα σε ένα και μόνον ήχο. Τι εκφράζεται 114
Θεοτόκε Παρθένε Αρτοκλασίας 114
Πλούσιοι επτώχευσαν 115
Κύριε ελέησον Λιτής 115
Ψαλλόμενα στους οκτώ ήχους 116
Αναγνώσματα. Πως διαβάζονται 116
Χρονική αγωγή 117
...τα πάντα στον ήχο της ημέρας... (!) 117
Απαρέγκλιτοι κανόνες 117
Ύλη προς μάθηση 118
Πνευματικές Ασκήσεις 118
Η μάθηση αναφερόμενη
στο Παρελθόν, στο Παρόν και στο Μέλλον 119
Τα μικρά παιδιά όταν ψάλλουν και συλλειτουργούν 119
14. ΨΑΛΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ 121
Απολογισμός Σπουδών Σχολής Βυζαντινής Εκκλ. Μουσικής Σάμου 121
Επιπόλαιες τροποποιήσεις και διασκευές μεγάλων Διδασκάλων 123
Η ψαλμωδία ως μάθημα υψηλής θεολογίας 126
15. ΨΑΛΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ 129
Προϋποθέσεις μάθησης 129
Παραλλαγή - Μετροφωνία - Μελωδική Απόδοση 130
Τα Ποιοτικά σημάδια - Η δυναμική τους ενέργεια 130
Ο Αρχαιοελληνικός μουσικός λόγος 131
Περί Ιδιομέλων 131
Το Ιδιόμελον της Λιτής. Ανεπίτρεπτοι αυτοσχεδιασμοί 131
...Αεί διδασκόμενοι 132
Συμμετοχή στην εμπειρία 132
Τραγούδι-διασκέδαση. Ψαλτική-Προσευχή 132
Ορθό μουσικό κριτήριο. Πως διαμορφώνεται 132
Τα πρωτότυπα μελωδήματα. Οι διασκευές 133
Τα Προσόμοια & οι Κανόνες: Θεμέλια εκμάθησης 134
«Ω του παραδόξου...» Η απορία με ερωτηματικό του κειμένου γίνεται στο ΠΑ 134
«Ω του παραδόξου θαύματος», «Τι υμάς καλέσωμεν Άγιοι» Τι προσέχουμε. 135
Ειρμολόγιο: Ποιο και γιατί; 135
Ψαλτική από Μνήμης η από διφθέρας; 135
Ακούσματα: Ποια; Από ποιους; 135
Η αρχαία πατριαρχική ψαλτική παράδοση 138
16. ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΝ ΥΦΟΣ 139
«Ύφος» από ειδικούς αλλά και αμυήτους 141
Αμηχανία στην περιγραφή του ύφους 142
Στοιχεία του ύφους: Μέλος & Προφορά 142
Χαρακτηριστικά του μέλους 142
Μέλος Καθαρό και Απλό 142
Ιδιαίτερη χρονική αγωγή 143
Απόδοση σημείων ποιότητος 143
Μακροχρόνια μαθητεία 143
Έλεγχος καινοτομιών και παρεκκλίσεων 144
Το Άξιόν Εστιν 144
Η πατριαρχική Ψαλτική Παράδοση των τριών τελευταίων αιώνων 145
Από Π. Χαλάτζογλου έως Ι. Ναυπλιώτη 145
Από Πρίγγο μέχρι σήμερα 145
Η Προσευχητική διάθεση 145
Η εύκολη διολίσθηση στην ανθρωπαρέσκεια 146
17. ΟΜΟΦΩΝΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΠΟΛΥΦΩΝΙΑΣ 149
Σαμιακή παρουσία στο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας 149
Η Ψαλτική κατά τον Αγ. Ιωάννη Χρυσόστομο 150
Η Ψαλτική κατά τον Άγιο Παίσιο 151
Ομοφωνία οδηγός προς την Ομογνωμία 152
Πολυφωνία η Συμφωνία. Όχι Δυτικού τύπου 152
Ταύτιση πνευματική
με τους προ αιώνων Ποιητές και Μελωδούς 153
Η ποσότης πηγή εγωισμού 155
Προσβλητικές διορθώσεις και υποδείξεις σε ακολουθίες 155
Πολυφωνίας Απόπειρες 155
18. ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΓΝΗΣΙΟΤΗΤΑΣ, ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑΣ, ΙΕΡΟΠΡΕΠΕΙΑΣ 157
Διασκευές, τραγούδι, παιδαριώδεις ψυχαγωγικές παραστάσεις αντί ψαλτικής 158
Τέχνη της γνησιότητας, σοβαρότητας, ιεροπρέπειας 159
Μακροχρόνια μαθητεία & Συνεχής ενασχόληση 159
19. ΣΑΜΙΑΚΗ ΨΑΛΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ 161
Οι μεγάλοι Σάμιοι Διδάσκαλοι 162
Μουσικοδιδάσκαλοι: Παλαιοί σε σχέση με τους νεώτερους 163
Οι καρποί της Παραλλαγής 164
Ακουστική μάθηση χωρίς παραλλαγή 164
Καλλωπισμός και Επίδειξη στην Ψαλμωδία 165
Αρμονία & ψυχή. Άγιος Πορφύριος 165
20. ΕΝΔΟΜΥΧΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ & ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ 167
Ενδόμυχη προσευχή, κατανυκτική & αφιλόδοξη 168
Συνέχεια της Αρχαίας Ελληνικής προσωδίας 168
Εσωτ. Ρυθμός, αρχαιοελληνικά ρυθμικά σχήματα και Γλωσσική Αρμονία 168
21. ΠΝΟΗ ΑΥΡΑΣ ΛΕΠΤΗΣ 171
Υπερβατικό στοιχείο, βιωματική συμμετοχή. Νοθεία & Αλλοίωση 171
Κοσμική παγίδα: «Αρέσει στον κόσμο» 171
Πνοή αύρας λεπτής 172
Ήθος εκκλησιάσματος που διαμορφώνεται από τους ψάλλοντες με σεμνή ιεροπρέπεια 172
Θεία, Ουράνια Αρμονία στην αληθινή μουσική 173
Ύψωση ψυχής ως υψιπετούς αετού 173
Ήθος ανδροπρεπές, όχι θηλυπρεπείς γλυκερότητες 174
22. ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΝ Ε. ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΝ 177
Μαθητής επιμελής και φιλομαθής 177
Αμφισβητούμενη εξέλιξη 178
Μόρφωση 178
Διαρκείς συζητήσεις και αναζητήσεις 178
Πολύτιμοι συνεργάτες στη Σχολή Βυζαντινής Μουσικής 178
23. Η ΣΑΜΙΑΚΗ ΨΑΛΤΙΚΗ ΕΝ ΤΟΙΣ ΠΡΑΓΜΑΣΙ 181
24. Ο ΘΕΛΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΝ ΜΑΘΕΙΝ... 193
Ο ΟΕ΄ κανών της εν Τρούλλω Οικουμενικής Συνόδου 193
Δ. ΙΣΤΟΡΙΑ & ΠΑΡΑΔΟΣΗ 199
25. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 201
Αρχαία Ελλάδα και Βυζάντιο 201
Οι ρίζες της Βυζαντινής Μουσικής 201
Οι δωρικές, οι μαλακές και οι ανειμένες μελωδίες των Αρχαίων 202
26. Η ΨΑΛΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΕΙΚΟΣΤΟΥ ΑΙΩΝΑ 215
Διαφορές δεξιοτεχνών ψαλτών και μεγάλων μουσικών 216
Το αμύητο Αθηναικό κοινό, οι προτιμήσεις του. Πως επηρέασαν την ψαλμωδία 216
Η ευρωπαική τετραφωνία στη Θεία Λειτουργία των Ορθοδόξων 216
Ψαλμωδία ως Θεατρική παράσταση και νεοπλουτισμός 217
Το σύστημα Ι. Σακελλαρίδη. Η διάδοσή του. Η υπεραπλούστευση 217
Οι πρώτες αντιδράσεις στην πολυφωνία. Ο Κων/νος Ψάχος 217
Θεωρητική διδασκαλία έναντι χαρισματικής καλλιφωνίας 218
Απόπειρες εναρμονίσεως. Το άλλο άκρο 218
Εκκλησιαστικά μέλη μιμούμενα μακάμια 218
Διεισδύσεις της εξωτερικής μουσικής στην Ψαλτική Τέχνη. Παραδείγματα 218
Ευρωπαικές επιδράσεις. Κοσμικό φρόνημα. Αντιστάσεις 221
Σύλλογος Φίλων της βυζαντινής μουσικής. Μητρόπολις Αθηνών. Ραδιοφωνικές μεταδόσεις 222
Η προσωπικότητα του Θρ. Στανίτσα ως ώθηση στην καλλιέργεια της βυζαντινής μουσικής 223
Το Ίδρυμα βυζαντινής μουσικολογίας και οι δραστηριότητές του 223
Οι Σχολές Βυζαντινής Μουσικής. 223
Οι σύγχρονοι μελοποιοί 224
Ο τονικός ρυθμός ως αίσθηση 224
Οι φωνητικοί γλυκασμοί έναντι της ιεροπρέπειας. Οι αρχαίες ρίζες 225
Τα σύγχρονα αξιόλογα εκκλησιαστικά μελωδήματα 225
Αγιογραφία και Ψαλτική ως παράλληλες τέχνες 226
Συμβολισμοί στην Αγιογραφία και αντίστιχοι στην Ψαλτική 226
Συμβολισμοί των ήχων 226
Συμβολισμοί των φθόγγων 227
Η εμπειρία της Ψαλτικής. Καλλιφωνία και γνώση 227
Η μελωδία ως νοηματική ερμηνεία 227
Συστάσεις στους μαθητευόμενους. Θεμελιώδεις αρχές 228
Περί του λόγου 228
Περί του ρυθμού 228
Περί του τρισήμου ρυθμού 229
Το «κατ?έννοιαν ψάλλειν» 229
Περί των αναγνωσμάτων 229
Παράδοση. Αρχαίες συνήθειες. Ατομικές απόψεις 230
27. Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΗΘΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ 235
Τέχνη και Επιστήμη για τη φωνητική και ενόργανη μουσική 235
Από τον 7ο π.Χ. αιώνα, ευρύτατο φάσμα μελωδιών και χορικών ασμάτων 236
Το μέτρο 237
Μουσική και ήθος της κοινωνίας: ανάλογοι κοινωνικοί μετασχηματισμοί 238
Σκοπός της Μουσικής στην Ορθόδοξη Λατρεία 238
28. ΤΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΕΛΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΑΛΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 241
Αφομοίωση στο χαρακτήρα της ελληνικής τέχνης 241
Η δαβιτική μελωδία 242
Επίδραση του Ελληνικού πνεύματος στη χριστιανική σκέψη και Τέχνη 242
Ύμνοι ως απάντηση στον Αρειανισμό 242
Καταδίκη της υπερβολής 242
Μουσική σύνθεση: Ζητούμενο η Καλλιτεχνική απόλαυση η η δύναμη που εξασκεί; 243
Οι «Νόμοι» 244
Μία ενότητα η ποίηση και η μουσική 244
Μεταρσίωση ψυχών, ένωση με τον Χριστό 245
Ο τρόπος των Πινδαρικών επινικίων 245
Σήμαντρα και Καμπάνες. Αρχαιοπρεπείς ρυθμοί 246
Εκβαρβάρωση της γλώσσας. Η Ψαλτική παράδοση που διασώζει τη γλώσσα 246
Το ήθος της μελωδίας κατά τους Αγίους 247
Απώλειες των παραδοσιακών μελωδιών από τις διασκευές 248
Η Πατριαρχική παράδοση της μετριότητος και του αναλλοίωτου 249
Η απόδοση των σημαδοφώνων ποιότητος 249
Οι αναλύσεις 250
Βαθμιδωτή προσέγγιση στο ύφος 250
Οι καινοτομίες 250
Η ζητούμενη αυθεντική ψαλμωδία. Ωφέλη 251
Μελωδία ως θυμίαμα 251
29. Η ΗΤΤΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΦΟΒΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΦΙΛΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ 253
Οι απαρχές της εικονομαχίας 253
Το ανατολικό πνεύμα 253
Ο αμείλικτος πόλεμος 254
Ο ρόλος των αιρέσεων 254
Οι λόγοι της ζωγραφικής απεικόνισης 254
Η Παναγία «Αθηνιώτισσα» 256
Οι τελευταίοι διώκτες των εικονοφίλων. Η αναστήλωση 257
Απεικόνιση που αφθαρτίζει το πρόσωπο 257
30. Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ και το νόμιμο δικαίωμα της Επανάστασης 259
Η προσωπικότητα του Πατριάρχου Νικολάου 259
Εξορία 259
Επαναφορά στο Πατριαρχείο 260
Αρετές που υπερασπίστηκαν Εκκλησία και Πολιτεία 261
Ενέργειες καίριες... 261
Νομιμοποίηση δικαιώματος επανάστασης 262
31. Ο ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ε/ 265
Στη Σμύρνη Διάκονος, Ιερεύς, Πρωτοσύγκελλος και Μητροπολίτης 265
Επιστολή Αδ. Κοραή 266
Έργα ως Μητροπολίτης Σμύρνης 266
Σφαγές για τα Ορλωφικά 267
Οικουμενικός Πατριάρχης 268
Έργα ως Οικουμενικός Πατριάρχης 269
Πιέσεις πολιτικών συμφερόντων 269
Καθαίρεση. Εξορία 270
Δεύτερη Επαναφορά στο Πατριαρχείο για διετία 270
Νέες σφαγές. Επαναστάσεις. 270
Έργα διετίας. Πατριαρχική εγκύκλιος
Λειτουργίας Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης 271
Πολιτικές ταραχές. Γενίτσαροι 271
Νέα καθαίρεση. Δεκαετής εξορία 272
Τρίτη Επαναφορά στο Πατριαρχείο 272
Έργα φιλανθρωπίας. Εξαγορά αιχαμαλώτων, φυλακισμένων 272
Οργάνωση Νοσοκομείων 272
Ενίσχυση παιδείας υποδούλου Ελληνισμού 273
Πατριαρχικό Τυπογραφείο. «Μεγάλη Σχολή» 273
Οδηγίες στον Παλαιών Πατρών Γερμανό. Στάση Εκκλησίας στην Επανάσταση 273
Πρόταση εγκατάλειψης του Πατριαρχείου προ της Επανάστασης 274
Επανάσταση. Γενική σφαγή Ελλήνων 274
Εξαναγκαστικός αφορισμός Υψηλάντη και ηγετών Επανάστασης 275
Καθαίρεση, σύλληψη, βασανιστήρια και απαγχονισμός 275
Απαγχονισμός Πατριαρχών, Αρχιερέων 278
Στον Εθνικό Ύμνο του Σολωμού 278
Αποτροπιασμός. Αντιδράσεις 278
Σε συμμορία Εβραίων. Διαπόμπευση και στη θάλασσα... 279
Τα κύματα έφεραν το σκήνωμα... Τιμές στην Οδησσό 279
Μετακομιδή λειψάνου στην Ελλάδα.
Αντιδράσεις και φόβοι των Τούρκων 279
Στη Μητρόπολη Αθηνών. Τιμές 280
Αγιοκατάταξη. Ο μέγιστος των Εθνομαρτύρων 281
32. ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ 285
33. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ 295
Καθηγητής Θεολογικής 296
Tιμές και παγκόσμια αναγνώριση 296
Αστείρευτη δραστηριότητα 297
Υπέρμαχος της πατροπαράδοτης βυζαντινής μουσικής 298
Η διαπρεπεστέρα μορφή της συγχρόνου του Ιεραρχίας 298
34. ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΑΜΟΝ ΕΣΩΣΕ 1824 299
35. ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ Φιλίππου Οικονόμου 305
Αφετηρία και Θεμέλιο της Ελληνικής Τέχνης 305
Η δημιουργία των δημοτικών τραγουδιών 306
Τι εκφράζουν 306
Πηγή έμπνευσης 306
Νοηματική σύλληψη, επιγραμματική διατύπωση, μελωδική επινόηση, χορευτική ευρυθμία 307
Τραγούδια για τον θάνατο 307
Πάθια και καημοί στο τραγούδι 309
Συστηματική μελέτη 309
Η θερμότητα της ανθρώπινης φωνής 310
36. ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ 311
Οι ρίζες 311
Είδη 311
Τι έκφράζουν 312
Λογοτεχνικά στοιχεία 312
Σχέση Δημοτικών τραγουδιών και Ψαλτικής 313
Σημαντικές διαφορές: Ρυθμός και Ύφος 313
Διαφορές από τον τόπο προέλευσης 314
Αρχαιότατες τεχνικές 314
Πολεμικό πνεύμα 314
Τα Κλέφτικα Τραγούδια 315
A. ΕΚΔΟΣΕΙΣ 327
37. «ΜΑΘΗΜΑΤΑΡΙΟΝ: ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ & ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΠΟΥΔΗ» 329
Μελωδήματα επτά αιώνων εκπληκτικής ομοιογένειας 331
Περί των αργών μαθημάτων. Σύγκριση με την εικονογραφία 331
Περί των κρατημάτων. Απομίμηση της φύσεως 332
38. ΟΚΤΑΗΧΟΝ ΜΟΥΣΙΚΟΝ ΛΕΙΜΩΝΑΡΙΟΝ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ 335
Εξαιρετικής μουσικολογικής ευαισθησίας κείμενο για τον Θρ. Στανίτσα 336
Ανοιχτοί δίαυλοι επικοινωνίας, ασχέτως εθνικότητος η θρησκείας 337
Πλούσια συλλογή με μελωδήματα από σπάνιες μουσικές εκδόσεις 337
39. ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΕΝΙΑΥΣΙΟΣ 339
40. ΜΟΥΣΙΚΟΝ ΜΗΝΑΙΟΝ ΙΕΡΟΘΕΟΥ ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ 343
Περί του 343
Δοξασταρίου 343
Σύντομον Δοξαστάριον 1820 και 1821 343
Δοξαστάριον 1835 και 1849 343
Δοξαστάριον 1857 (Μουσική Κυψέλη Στεφάνου Δομ.) 344
Δοξαστάριον 1882 (Π. Κηλτζανίδου) 344
Δοξαστάριον 1899 (Π. Βιολάκη) 344
Δοξαστάριον 1841 (Κωνσταντίνου Πρωτ.) και 1873, 1879 (Νικολάου Πρωτ.) 347
Παρεμβολές αργών μελωδικών γραμμών στα Σύντομα Δοξαστικά 347
Δοξαστάρια του 20ου αιώνος 347
Η ορθογραφία. Ο σωτήριος ρόλος της 348
Οι πολλές αναλύσεις 348
Ο τονικός ρυθμός 349
Η έκφραση ως αποτέλεσμα 349
Καινά Δοξαστικά, κενά περιεχομένου 349
Λέξεις με μέτρο 349
Ο ήχος. Πως καθορίζεται 350
Υπακούων στους κανόνες της μελοποιητικής τέχνης 350
41. ΕΙΡΜΟΛΟΓΙΟΝ ΙΩΑΝΝΟΥ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΟΥ 353
42, ΜΟΥΣΙΚΟΝ ΕΥΧΟΛΟΓΙΟΝ Γεωργίου Επαμ. Χατζηχρόνογλου 357
Γλωσσική ανεπάρκεια στην εκπαίδευση 359
Μουσικολογία εφαρμοσμένη. Όχι θεωρητική 359
43. ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Γεωργίου Ι. Χατζηθεοδώρου 361
44. ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ 365
Θεωρία και Πράξη στη διδασκαλία 366
Ακοή και διάνοια απαιτούμενα στη μουσική 366
45. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ – ΥΜΝΟΛΟΓΙΑΣ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ – ΤΥΠΙΚΟΥ 371
Ο Β/ ήχος και οι απαιτήσεις του 372
46. ΜΟΥΣΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ ΙΕΡΕΩΣ Δημητρίου Παναγιωτοπούλου-Κούρου 375
Τροπάρια άστοχα διασκευασμένα 376
Υποδειγματικές εκφωνήσεις Ιερέων 377
Η χρόα του κλιτού 378
47. ΟΙ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΑΓΓΕΛΙΔΗ 379
Η μουσική παράδοση της Ι.Μ. Βατοπαιδίου 380
Κατ? έννοιαν ψαλτική: Πρόσχημα; 382
48. ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑΤΑΡΙΟΝ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΡΑΙΔΕΣΤΗΝΟΥ Β΄ 383
«Ιωάννης Πρωτοψάλτης»... Ποιος από τους τρεις; 388
Αλλοιώσεις των παλαιών κλασικών μελωδημάτων από τον Ιωάννη Βυζάντιο (1800-1866) 388
49. ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑΤΑΡΙΟΝ ΠΕΤΡΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΤΡΟΥ ΕΦΕΣΙΟΥ 391
Η πρώτη έκδοση Γιατί Κορυφαία; 393
Οι αλλοιώσεις των επομένων εκδόσεων 393
Η θεολογική σημασία της μελωδικής απόδοσης των Ύμνων 393
Πατριαρχική εγκύκλιος που εγκρίνει μόνο τη Μέθοδο των Τριών Διδασκάλων 394
50. ΙΩΑΝΝΟΥ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑΤΑΡΙΟΝ 397
Τα κλασικά Αναστασιματάρια 397
Μακρόχρονη διδακτική εμπειρία των εκδοτών 398
51. ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑΤΑΡΙΟΝ ΙΩΑΝΝΟΥ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΥ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ 401
Στάδια διδασκαλίας βυζαντινής μουσικής κατά Χρύσανθο 402
Τα σημεία ποιότητος Επισημάνσεις 402
Οι τονισμοί 403
52. «ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕΛΙΣΣΑ» ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΦΩΚΑΕΩΣ 405
...παραλείποντας το όνομα του Θ. Φωκαέως... 406
Μαθητής του Γεωργίου Κρητός, Χρυσάνθου, Γρηγορίου και Χουρμουζίου 406
53. ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΙΣΟΚΡΑΤΗΜΑΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΕΠ. ΧΑΤΖΗΧΡΟΝΟΓΛΟΥ 409
Η θεολογική σημασία της ψαλμωδίας το σημαντικότερο στο ισοκράτημα 411
E. ΠΡΟΣΩΠΑ 413
Ο ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΜΟΥ κ.κ. ΕΥΣΕΒΙΟΣ 413
54. ΕΥΚΑΡΠΙΑΣ ΑΝΤΙΔΟΣΙΣ 415
Ιερείς από τη Σάμο σε όλο τον Ελληνισμό 416
Ανασύσταση του μοναχισμού στη Σάμο 416
Ονόματα ασκητών μοναχών του παρελθόντος 417
Η Ιερά Μητρόπολις δίπλα στη νεολαία 417
Η Σχολή Βυζαντινής Μουσικής 417
Η Μακραίωνη Ψαλτική Παράδοση της Σάμου συνεχίζεται 417
Μητροπολίτες εκ Σάμου που έμειναν στην ιστορία 417
Σάμιοι Μεγάλοι Μουσικοδιδάσκαλοι 418
Μεγάλοι Σαμιώτες Πρωτοψάλτες 418
Υποχρέωση διατήρησης της Ψαλτικής παράδοσης 419
Αναζήτηση του μεταφυσικού ηχοχρώματος 420
Η αρχαία εκκλησιαστική και ψαλτική παράδοση ως μέτρο 420
Παρουσία μικρών παιδιών 421
ΙΕΡΕΙΣ 423
55. ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ 425
56. ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΟΥ 429
Συνείδηση της ευθύνης και τόλμη αποχώρησης 430
Ασκίαστη συνεργασία 430
57. ΣΥΝΕΣΙΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥ 433
Χαρισματούχος 433
Μέλος της εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας 433
Λόγιος, Διδάσκαλος Ασκητικής βιοτής 435
Μαθητές του: Πνευματικά Αναστήματα 435
Πολυγραφώτατος στη Βυζαντινή Μουσική 436
«Ακένωτος θησαυρός
...το αρχαίον μέλος της Εκκλησίας» 437
58. ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΔΑΝΙΗΛ ΣΤΕΦΑΝΗΣ 439
ΜΕΓΑΛΟΙ ΜΕΛΟΥΡΓΟΙ & ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΕΣ 443
59. ΠΕΤΡΟΣ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΣ 445
Αναλυτικό μουσικό σύστημα γραφής 446
Πρώτη παρασημαντική
των συντόμων ειρμολογικών μελών 446
Απλούστερη και παραστατικότερη μουσική σημειογραφία 447
?Αναγραμματισμοί 447
Μετάβαση από γένος σε γένος. Μετάδοση εικόνων και νοημάτων ανάγλυφη και παραστατική 448
Αναδίπλωση λέξεων, χρήση αρχαιοτρόπων γορθμικών και καταλλήλων φθορών 448
?Έξοχα κρατήματα 448
Περί πολυελέων 448
Το Ύφος των μαθημάτων 449
Αποφυγή προσμίξεων με την αραβοπερσική μουσική 449
Θαυμασμός των αλλοθρήσκων 449
60. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΑΙΔΕΣΤΗΝΟΣ Β/ 451
Ο Αλ. Μωραιτίδης για τον Ραιδεστηνό 452
Συνδυασμός ποίησης και μελωδίας 453
Ποιητής ψάλτης 453
Απομάκρυνση από τον Πατριαρχικό ναό 454
Ελεύθερος υπέρ του δέοντος 454
Βιοποριστικές ανάγκες 454
Εκδόσεις 455
61. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Κ. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ 1915-1985 457
Αναλυτική γραφή για πρωτόπειρους 459
Καθαρότητα και απλότητα των πατριαρχικών μελών 460
...καταστάλαγμα μακροχρόνιας εμπειρίας 460
Απόδοση σημείων ποιότητος
και νοηματική σημασία της λέξεως 460
62. ΣΤΟΝ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟ ΣΤΑΝΙΤΣΑ 463
Υποδειγματικές ηχογραφήσεις 463
Αυθεντικός εκπρόσωπος της βυζαντινής ψαλμωδίας 464
Ψαλμωδία...εξόχως απαιτητική 465
Στάδια τελειοποίησης ψάλτου 465
Προικισμένος 465
Κοντά σε κορυφαίους 466
Χρυσανθινή γραφή ...και νευματική και σημειολογική 466
Απόδοση ποικιλίας τονισμών 466
Η μελωδική καμπύλη, η ειδοποιός διαφορά των τεχνών του Βυζαντίου 467
Χαρακτηριστικά της ψαλτικής του Θ. Στανίτσα 468
Στην Ελλάδα ως Πρωτοψάλτης και Χοράρχης 468
Ηχογραφήσεις 469
Τη Υπερμάχω... 470
Του λίθου... Τον τάφον σου Σωτήρ... 471
Αναστάσιμα Ευλογητάρια 471
Αναβαθμοί 471
Αναβαθμοί 472
Καταβασίαι 472
Πασαπνοάρια 472
Χαίροις ασκητικών... Ω του παραδόξου θαύματος... 472
Την υψηλόφρονα γνώμην ... 473
Κανόνες της Μ. Εβδομάδος 473
Κύριε ελέησον Μεγάλης Συναπτής 474
Τρισάγιον... Δύναμις... 474
63. ΣΤΟΝ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ ΓΕΩΡΓΙΟ Α. ΣΥΡΚΑ 479
Εξαιρετικός Πρωτοψάλτης και Χοράρχης από μικρή ηλικία 481
Μεγάλη Εβδομάδα μοναδικής μελωδικότητος που ερμηνεύει 482
Αποστολικά Αναγνώσματα: Άριστη εμμελής απαγγελία 482
Αργές Δοξολογίες: Τρόπος Πανηγυρικός, Ευφρόσυνος, Θριαμβικός 483
Πολυέλεος «Επί των ποταμών Βαβυλώνος» 483
Ισοκρατήματα 483
Στους ναούς των Αθηνών έναντι της πολυφωνίας... 484
Εκδηλώσεις, ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές... 485
Από τους κορυφαίους του αιώνα 486
Ακρίβεια και Ευκαμψία 486
Θαυμαστές... 486
ΣΑΜΙΟΙ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΕΣ 491
64. ΚΑΡΛΟΒΑΣΙΤΕΣ ΙΕΡΟΨΑΛΤΕΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ 493
Μουσικός λόγος από χορού ψαλλόμενος 493
Οι βάσεις. Οι μελωδικές καμπύλες 494
Ύφος και ήθος 494
Ακμή της Ψαλτικής στη Σάμο 494
Διδασκαλία Ψαλτικής από το 1875 495
65. ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ 509
66. ΜΑΘΙΟΣ ΑΝΔΡΕΟΥ 511
67. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΣ 519
68. ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ 523
69. ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΤΑΝΙΩΤΗΣ 527
70. ΚΩΣΤΑΣ Π. ΓΥΦΤΟΓΙΑΝΝΗΣ 529
71. ΠΕΤΡΟΣ ΕΜΜ. ΓΙΑΝΝΟΥ 531
72. ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ 533
73. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΡΕΛΑΣ 535
74. ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ ΘΡΑΒΑΛΟΣ 539
75. ΓΕΩΡΓΙΟΣ Κ. ΒΑΡΒΟΥΝΗΣ 545
Z. ΤΟΠΟΙ & ΠΑΝΗΓΥΡΕΙΣ 547
ΣΑΜΟΣ 547
76. Ο ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ 549
77. ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΛΑΜΠΡΑ – ΙΕΡΑ ΠΑΝΔΑΙΣΙΑ 555
Ευταξίας Φροντιστήριον 559
78. Ο ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΝΔΡΟΣΟΥ 561
79. ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΥΛΑΚΙΩΝ 565
Αυστηροί κανόνες μελοποιίας και κάθε μεγάλης τέχνης 567
80. ΤΗΣ ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ Η ΛΑΜΠΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ 569
Η προέλευση της εορτής της Ζωοδόχου Πηγής 571
81. Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΣ ΤΗΣ ΟΣΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΜΑΡΑΘΟΚΑΜΠΟΥ 575
Η παλαιά τάξη των Πανηγύρεων 575
Οι καλοφωνικοί ειρμοί. Πότε ψάλλονται 577
Ο ρυθμός των καλοφωνικών ειρμών. Απαιτούμενα 577
Αρμονική συγχορδία υμνωδού και ισοκράτη 578
Η Ψαλτική Τέχνη στην πράξη 578
Ελληνική ιδιοφυία και Ορθόδοξη Χριστιανική Θεολογία 578
Καλοφωνικοί Ειρμοί από Μακροχρόνια Έμπειρους 578
82. ΟΙ ΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΣΑΜΟΥ 581
...νεαροποιείται το ενδιαφέρον του πνεύματος... ανακαινίζεται της ψυχής το νηφάλιον... 583
ΚΡΗΤΗ 593
83. ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 595
Κωνσταντινούπολις... ως υπόσταση πνευματική, ως μέγεθος οικουμενικής, πολιτιστικής παραδόσεως... 598
Οικουμενικό Πατριαρχείο... ως ομοίωμα του πάσχοντος Χριστού 599
Πατριαρχική Εγκύκλιος περί: Τρόπου ψαλμωδίας, Συμπεριφοράς ιεροψαλτών, Εγκεκριμένων εκδόσεων μουσικών βιβλίων 601
Απόλυτος Σεβασμός στην εκκλησιαστική παράδοση 601
Η προσωπική καλαισθητική αντίληψη... 602
84. ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΩΔΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 605
Διαφορά Παραλλαγής, Μετροφωνίας και Μέλους 605
Πρόγευση, προεικόνιση της άλλης ζωής 606
Η μελωδία ερμηνεύει την των λόγων διάνοιαν 606
Η δύναμις της μουσικής κατά τον Μ. Βασίλειον 607
Η μουσική προθυμοποιεί τους ραθύμους (Αγ. Ι. Χρυσόστομος) 607
Η μελωδία των ύμνων εισχωρεί στη συνείδηση 608
Η μουσική παρακαταθήκη 609
Εναρμόνιση κατά τα ευρωπαικά πρότυπα 609
Ποίηση και μουσική 609
...ουρανί φόρεμα της προσευχής... 609
85. Ο ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΣΤΗ ΣΑΜΟ 613
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 617
86. ΣΤΟΝ ΧΑΡΙΛΑΟ ΤΑΛΙΑΔΩΡΟ 619
Η σημασία της καλλιέργειας της Ψαλτικής στα παιδιά 622
Αφιερωμένος στην Ψαλτική Τέχνη 623
87. Η ΨΑΛΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 627
Η Παρουσία των Κωνσταντινουπολιτών του Πατριαρχείου 627
ΤΙ ΜΕ ΔΕΙ ΠΟΙΕΙΝ ΚΑΙ ΛΕΓΕΙΝ... 633
88. Ο ΑΓΙΟΣ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 635
Μεγάλα χαρίσματα μη αντιληπτά 635
Ευαγγέλιο - βίωμα 636
Πως ιερουργούσε 636
Ύμνοι που τον ενθουσίαζαν 636
Παρατήρηση η ενθάρρυνση με διάκριση 637
Ψαλμωδία στη φύση 637
Αποσπάσματα Αγίας Γραφής, Ψαλτηρίου, Αναβαθμών από στήθους 637
Πότε ο ψάλλων έχει χάρη Θεού 638
Πως πρέπει να τελούνται
οι Ακολουθίες από τους ψάλτες 638
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 643
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΟΝΟΜΑΤΩΝ 667
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΕΙΚΟΝΩΝ 651
Το προϊόν προστέθηκε στο καλάθι σας
Περιεχόμενα καλαθιού
Δεν έχετε αρκετούς πόντους για να αγοράσετε αυτό το προϊόν!
Περιεχόμενα καλαθιού
Εmail Αlert
Εάν θέλετε να σας ενημερώσουμε όταν το βιβλίο γίνει διαθέσιμο ή όταν κάποιος συγγραφέας εκδόσει κάποιο νέο βιβλίο, συμπληρώστε το email σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.
Παρακαλώ ενημερώστε με,
με email όταν:
ο συγγραφέας εκδώσει καινούριο βιβλίο
Για να χρησιμοποιήσετε αυτή την υπηρεσία, πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Για να κάνετε εγγραφή, πατήστε
εδώ
Είδατε πρόσφατα
1
Έκφρασις της Ψαλτικής Τέχνης - Τόμος Β
-
ΑΓΓΕΛΙΝΑΡΑΣ Κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ
€45,00
€40,50
Copyright
|
Βοήθεια
|
Όροι χρήσης
|
Προστασία δεδομένων
|
Ασφάλεια συναλλαγών
|
Χάρτης ιστοχώρου
|
Σύνδεσμοι
Powered by
eShopkey
^
BACK TO TOP