Stamoulis Publications Home Page

Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο
εκδόσεις βιβλίων


Πατήστε εδώ για να μεταβείτε στην αρχική σελίδα των Εκδόσεων Σταμούλη Πατήστε εδώ για να εγγραφείτε στο e-shop και να κάνετε τις αγορές σας Είσοδος Πατήστε εδώ για να δείτε τη λίστα με τα προϊόντα που έχετε αποθηκεύσει Πατήστε εδώ για να τροποποιήσετε στοιχεία του λογαριασμού σας. Επικοινωνία
Αρχική Εγγραφή Είσοδος Λίστα Λογαριασμός Επικοινωνία
Αναζήτηση Σύνθετη Αναζήτηση
το καλάθι περιέχει
0 προϊόντα
Πατήστε εδώ για να δείτε τα περιεχόμενα του καλαθιού και να ολοκληρώσετε την παραγγελία σας.
επιλογή γλώσσας Ελληνικά English
Εγγραφή στην ηλεκτρονική μας ενημέρωση
Κατηγορίες
 
eBooks
 
 
Οικονομία & Διοίκηση
 
 
Γεωτεχνικές Επιστήμες
 
 
Εφηβικά
 
 
Θεολογία
 
 
Παιδικά
 
 
Θετικές Επιστήμες
 
 
Περιβάλλον - Ενέργεια
 
 
Ιατρική
 
 
Πληροφορική - Τεχνολογία
 
 
Δίκαιο
 
 
Εκπαίδευση - Κατάρτιση
 
 
Κοινωνικές Επιστήμες
 
 
Λεξικά
 
 
Διάφορα
 
 
Ιστορία - Λαογραφία
 
 
Μαγειρική
 
 
Πολιτική
 
 
Λογοτεχνία
 
 
Ανθοδετική
 
 
Πανεπιστημιακά
 
Οι εκδόσεις μας
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
RapidSSL
Google+

Αρχική Θεολογία Φιλοκαλικά Γενικά Αρχαία & Νεώτερα Κείμενα > Διεθνές Θεσμικό Πλαίσιο της Ναυτιλίας


Διεθνές Θεσμικό Πλαίσιο της Ναυτιλίας

Διεθνές Θεσμικό Πλαίσιο της Ναυτιλίας

ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΜΠΟΒΙΑΤΣΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
€125,00  €112,50 (-10,00%)
Πόντοι που κερδίζετε: 11
Χρονολογία έκδοσης: 12 2020
ISBN: 9786185304751
Σχήμα: 21x29
Σελίδες: 1047
Κατηγορία είδους: ΒΙΒΛΙΟ
Εκδότης: ΕΚΔΟΣΕΙΣ UNIBOOKS
Κωδικός βιβλίου: 41090
Εξώφυλλο: ΜΑΛΑΚΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
Διαθεσιμότητα: ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
Look inside - Αποσπάσματα του βιβλίου

Πατήστε την εικόνα για μεγέθυνση
  1/3
 
Περιεχόμενα>>  
Κεφάλαιο 1
Παγκόσμιο Εμπόριο και Εμπορική Ναυτιλία

1.1 Ιστορική Αναδρομή 25
1.2 Ο Διεθνής Χαρακτήρας της Εμπορικής Ναυτιλίας 27
1.2.1 Ιστορικά στοιχεία 27
1.2.2 Εξελίξεις στο Διεθνές Εμπόριο 38
1.3 Η Κοινοτική Εμπορική Ναυτιλία 58
1.4 Η Ελληνική Eμπορική Nαυτιλία 60
1.4.1 Η σημασία της Ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας στην Ελληνική
και διεθνή οικονομία - ιστορικά στοιχεία 60
1.4.2 Το νομοθετικό πλαίσιο της Ελληνικής Ναυτιλίας 61
1.4.3 Σύνθεση και δομή του Ελληνικού και Ελληνόκτητου στόλου - σημαία εμπορικού στόλου 63
1.4.4 Η επίδραση της εμπορικής ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία και
στην Ελληνική κοινωνία 71


Κεφάλαιο 2
Η Διεθνής Κοινωνία

2.1 H Δημιουργία των Διεθνών Οργανισμών 75
2.2 Ιστορική Εξέλιξη των Διεθνών Οργανισμών 76
2.3 Σύγχρονοι Διεθνείς Οργανισμοί 80
2.4 Η Κοινωνία των Εθνών και η Σύσταση του ΟΗΕ 84
2.5 Δομή και Επιμέρους Όργανα του ΟΗΕ 87
2.5.1 Η Γενική Συνέλευση (General Assembly) 89
2.5.2 Το Συμβούλιο Ασφαλείας (Security Council) 90
2.5.3 Η Γενική Γραμματεία (Secretariat) 90
2.5.4 Το Οικονομικό και Κοινωνικό Συμβούλιο (Economic and Social Council) 91
2.5.5 Το Συμβούλιο Κηδεμονιών (Trusteeship Council) 92
2.5.6 Το Διεθνές Δικαστήριο (International Court of Justice) 92
2.6 Οργανισμοί εκτός Ηνωμένων Εθνών και Μικρότερης Εμβέλειας 101
2.6.1 O ΟΠΕΚ (Οργανισμός Πετρελαιοπαραγωγών Κρατών/
Organization of the Petroleum Countries) 101
2.6.2 ASEAN (The Association of Southeast Nations/Ένωση Χωρών της Ν.Α. Ασίας) 103
2.6.3 Η NAFTA (North American Free Trade Agreement). Ζώνη Ελεύθερου Εμπορίου
της Βόρειας Αμερικής 104
2.7 Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) 105


Κεφάλαιο 3
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) και
Οι Θεμελιώδεις Διεθνείς Ναυτιλιακές Συμβάσεις

3.1 Η Ίδρυση 113
3.2 Διάρθρωση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού 115
3.2.1 Η Συνέλευση (Assembly) 115
3.2.2 Το Συμβούλιο (Council) 115
3.2.3 Η Γραμματεία (Secretariat) 116
3.2.4 Οι Συνδιασκέψεις του ΙΜΟ (Conferences sponsored by IMO) 116
3.3 Οι Δραστηριότητες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού 123
3.4 Διεθνής Σύμβαση SOLAS (International Convention for the Safety of Life at Sea) 125
3.5 Διεθνής Σύμβαση MARPOL (International Convention for the Prevention of Pollution
from Ships) 133
3.5.1 Πρόσφατες τροποποιήσεις της Σύμβασης MARPOL 73/78 156
3.6 Η Διεθνής Σύμβαση STCW (International Convention on Standards of Training,
Certification and Watchkeeping for Seafarers) 162
3.7 Σύμβαση για τους Κανονισμούς Αποφυγής Σύγκρουσης στη Θάλασσα (Convention on
the International Regulations for Preventing Collisions at Sea, 1972) (COLREG) 169
3.8 Διεθνείς Συμφωνίες για την Πρόληψη της Θαλάσσιας Ρύπανσης από Πλοία 170
3.8.1 Σύμβαση για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πετρέλαιο
(OILPOL 1954), όπως τροποποιήθηκε το 1962, το 1969 και το 1971 170
3.8.2 Σύμβαση για την επέμβαση στην ανοιχτή θάλασσα σε περιπτώσεις θαλάσσιας
ρύπανσης από πετρέλαιο (Convention relating to Intervention on the High Seas
in Cases of Oil Pollution Casualties) 171
3.8.3 Σύμβαση για την επέμβαση στην ανοιχτή θάλασσα σε περιπτώσεις
θαλάσσιας ρύπανσης από πετρέλαιο or "Intervention Convention" (1969) 172
3.8.4 Σύμβαση αστικής ευθύνης συνεπεία ζημιών από πετρελαϊκή ρύπανση
(International convention on civil liability for oil pollution damage) 173
3.8.5 Σύμβαση για την ίδρυση διεθνούς κεφαλαίου με σκοπό την αποζημίωση
σε περιπτώσεις ρύπανσης από πετρέλαιο (1971). Τέθηκε σε ισχύ το 1978
με το Πρωτόκολλο 1976 (Convention on the establishment of an
international fund for compensation for oil pollution damage) 175
3.8.6 Σύμβαση περί πρόληψης της ρύπανσης της θάλασσας από την απόρριψη
καταλοίπων και άλλων ουσιών (London convention on the prevention
of marine pollution by dumping of wastes and other matter) 177
3.8.7 Διεθνής σύμβαση για ευθύνη και αποζημίωση ζημιάς που προέρχεται
από τη μεταφορά επιβλαβών και επικίνδυνων ουσιών διά θαλάσσης (International
Convention on Liability and Compensation for Damage in Connection
with the Carriage of Hazardous and Noxious Substances by Sea – HNS) 178
3.8.8 Σύμβαση για την αστική ευθύνη συνεπεία ζημιάς που προέρχεται από
τη μεταφορά πυρηνικών ουσιών (Convention Relating to Civil Liability
in the Field of Maritime Carriage of Nuclear Material) 178
3.8.9 Σύμβαση για την καταστολή των παράνομων πράξεων ενάντια στην ασφάλεια
της ναυσιπλοΐας (Convention for the Suppression of Unlawful Acts against
the Safety of Maritime Navigation) 179
3.8.10 Σύμβαση για την «Επιθαλάσσια Αρωγή» (International Convention on Salvage) 180
3.9 Διεθνείς Κανονισμοί για τους Διάφορους Τύπους Φορτίων 181
3.10 Διεθνής Ναυτιλιακός Κώδικας Μεταφοράς Επικίνδυνων Ουσιών (IMDG CODE) 193
3.10.1 Ορισμοί 195
3.10.2 Απαιτήσεις εκπαίδευσης 196
3.10.3 Σύστημα ταξινόμησης του Κώδικα IMDG 196
3.10.4 Αναγνώριση των επικίνδυνων εμπορευμάτων 197
3.10.5 Λίστα επικίνδυνων εμπορευμάτων 197
3.10.6 Προδιαγραφές συσκευασίας και δεξαμενών 198
3.10.7 Διαχείριση γεμάτων μέσων συσκευασίας 201
3.10.8 Διαχείριση κενών μέσων συσκευασίας 202
3.10.9 Μοναδοποίηση φορτίου – παλετοποίηση και κιβωτιοποίηση 203
3.10.10 Προϋποθέσεις για μεταφορά με εμπορευματοκιβώτια 203
3.10.11 Διαδικασίες μεταφοράς 205
3.10.12 Νομοθετικές υποχρεώσεις αρμόδιων αρχών 206
3.10.13 Η ελληνική νομοθεσία σχετικά με τα επικίνδυνα φορτία 208
3.11 Διεθνείς Κανονισμοί στον Τομέα της Ναυτικής Τεχνολογίας 210
3.11.1 Σύμβαση για τις γραμμές φόρτωσης (Convention on Load Lines) 210
3.11.2 Σύμβαση για τη μέτρηση της χωρητικότητας των πλοίων
(Convention on Tonnage Measurement of Ships) 210
3.11.3 Σύμβαση για τα επιβατηγά πλοία που εμπλέκονται σε ειδικά ταξίδια
(Special Trade Passenger Ships Agreement) 211
3.11.4 Σύμβαση για τη μεταφορά των επιβατών και των αποσκευών τους
διά θαλάσσης (Carriage of Passengers and their Luggage by Sea) 211
3.11.5 Σύμβαση για την ασφάλεια των αλιευτικών πλοίων (Torremolinos
International Convention for the Safety of Fishing Vessels) 212
3.11.6 Διεθνής σύμβαση για καθοδήγηση, εκπαίδευση και πιστοποίηση προσωπικού
αλιευτικού σκάφους (International Convention on Standards of Training,
Certification and Watchkeeping for Fishing Vessel Personnel – STCW-F, 1995) 212
3.12 Διεθνείς Κανονισμοί για τη Διευκόλυνση των Θαλάσσιων Μεταφορών 213
3.12.1 Σύμβαση για τη διευκόλυνση της ναυτιλιακής κυκλοφορίας
(Convention on Facilitation of Maritime Traffic) 213


Κεφάλαιο 4
Διεθνής Κώδικας Διαχείρισης για την Ασφαλή Λειτουργία των Πλοίων και την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (International Safety Management Code, ISM Code) & Λοιποί Κώδικες

4.1 Το Ιστορικό Εφαρμογής του Κώδικα ISM 265
4.1.1 Ευθύνες και αρμοδιότητες της εταιρείας 267
4.1.2 Ευθύνες και αρμοδιότητες του εξουσιοδοτημένου προσώπου 267
4.1.3 Ευθύνες και αρμοδιότητες του πλοιάρχου 267
4.1.4 Μέσα και προσωπικό 268
4.1.5 Ανάπτυξη σχεδίων για τη λειτουργία του πλοίου 268
4.1.6 Προετοιμασία για αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης 268
4.1.7 Συντήρηση του πλοίου και του εξοπλισμού 269
4.1.8 Τεκμηρίωση, έλεγχος, αναθεώρηση, αξιολόγηση της εταιρείας 269
4.1.9 Στοιχεία απόδοσης του Κώδικα ISM βάσει των λιμενικών ελέγχων και επιθεωρήσεων 275
4.1.10 Πρακτική εφαρμογή του Κώδικα ISM 283
4.1.10.1 Πιστοποιήσεις 283
4.1.10.2 Εφαρμογή του Κώδικα στα Πλοία 284
4.1.10.3 Εφαρμογή στη Διοίκηση 285
4.1.10.4 Η Διαδικασία των εσωτερικών και εξωτερικών ελέγχων
(External and Internal Audits) 287
4.2
Εισαγωγικές Έννοιες και Ιστορική Αναδρομή σχετικά με τον ISPS CODE (International
Ship and Port Facility Security) 292
4.2.1 Η έννοια της ασφάλειας στους λιμένες 292
4.2.2 Ασφάλεια από έκνομες ενέργειες (security) 294
4.2.3 Η δημιουργία του ISPS CODE 295
4.2.4 Στόχοι του ISPS CODE 296
4.2.5 Πεδίο εφαρμογής του ISPS CODE 297
4.2.6 Συμβαλλόμενα κράτη 297
4.2.7 Λειτουργικές απαιτήσεις 299
4.2.8 Υποχρεώσεις της επιχείρησης και του πλοίου 300
4.2.9 Οι υποχρεώσεις της εταιρείας 301
4.2.10 Αξιωματικός ασφάλειας της εταιρείας (CSO) 301
4.2.11 Η ασφάλεια του πλοίου 302
4.2.12 Αξιολόγηση της ασφάλειας του πλοίου 303
4.2.13 Επιτόπια επιθεώρηση ασφάλειας 306
4.2.14 Σχέδιο ασφάλειας πλοίου 307
4.2.15 Πρόσβαση στο πλοίο 310
4.2.16 Περιορισμένες περιοχές 312
4.2.17 Έλεγχος της ασφάλειας του πλοίου 313
4.2.18 Χειρισμός του φορτίου 314
4.2.19 Παράδοση των προμηθειών του σκάφους 316
4.2.20 Ασυνόδευτες αποσκευές 316
4.2.21 Δραστηριότητες που δεν καλύπτονται από τον κώδικα 317
4.2.22 Αρχεία δραστηριοτήτων 317
4.2.23 Αξιωματικός ασφάλειας πλοίου (SSO – Ship Security Officer) 318
4.2.24 Εκπαίδευση, γυμνάσια και ασκήσεις σχετικά με την ασφάλεια του πλοίου 318
4.2.25 Επικύρωση και πιστοποίηση για τα πλοία 321
4.2.26 Η θέση της Ελλάδας σχετικά με τον ISPS CODE 325
4.3 Δεξαμενόπλοια και Ασφαλής Λειτουργία 328
4.3.1 Χαρακτηριστικά δεξαμενόπλοιων 328
4.3.2 Απαιτήσεις ασφάλειας 329
4.3.3 Διοικητικές απαιτήσεις ασφάλειας 330
4.4 Σύστημα Αυτοματισμού για Διαχείριση Δεξαμενοπλοίων (TMSA – Tanker Management
and Self-Assessment) 331
4.4.1 Ορισμός 331
4.4.2 Ιστορικό ιστορικό TMSA 332
4.4.2.1 TMSA 1 & 2 332
4.4.2.2 TMSA 3 332
4.4.3 Περιπτώσεις που οδήγησαν στην εμφάνιση του TMSA 334
4.4.4 Κόστος που περιλαμβάνεται στο TMSA 334
4.4.5 Το σύστημα TMSA στην πράξη 334
4.4.5.1 Τα οφέλη του TMSA 3 για τις εταιρείες διαχείρισης 334
4.4.5.2 Σημαντικές αλλαγές στη νέα έκδοση του TMSA 335
4.4.5.3 Το είδος επιθεωρήσεων που απαιτείται για τη διεξαγωγή επιθεωρήσεων
από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό και ανεξάρτητες εταιρείες 335
4.4.5.4 Τα πλεονεκτήματα του TMSA 336
4.4.6 Το TMSA 3rd Edition 336
4.4.7 TMSA και Αρχές ασφάλειας 340
4.5 ISGOTT 342
4.5.1 Ορισμός 342
4.5.2 Ιστορικό ιστορικό ISGOTT 342
4.5.3 Περιπτώσεις που οδήγησαν στην εμφάνιση του ISGOTT 342
4.5.4 Κόστος που περιλαμβάνεται στο ISGOTT 343
4.7 Συνολική Αποτίμηση Συστημάτων 344


Κεφάλαιο 5
Ο Ρόλος των Υπόλοιπων Δραστηριοτήτων του ΟΗΕ στην Παγκόσμια Εμπορική Ναυτιλία

5.1 Συμμετοχή στις Συνδιασκέψεις του ΙΜΟ 347
5.1.1 Το πρόγραμμα περιβάλλοντος (United Nations Environment Program) 348
5.2 Το Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΟΗΕ (United Nations Development Program) 352
5.3 Ο Οργανισμός Εκπαίδευσης και Επιστήμης
(United Nations Education and Scientific Organization) 352
5.4 Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (Food and Agriculture Organization) 353
5.5 Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός (World Meteorological Organization) 353
5.6 Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (International Labour Organization) 353
5.6.1 Η διεθνής διάσκεψη εργασίας (General Conference) 357
5.6.2 Το διοικητικό συμβούλιο (Governing Body) 357
5.6.3 Το διεθνές γραφείο εργασίας 357
5.7 Maritime Labour Convention (MLC) 362
5.7.1 Περιεχόμενο και οργάνωση 362
5.7.1.1 Ελάχιστες απαιτήσεις για τους ναυτικούς να εργαστούν σε πλοίο 363
5.7.1.2 Απασχόληση-συνθήκες 363
5.7.1.3 Διαμονή, εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας, διατροφή και υπηρεσίες εστίασης 363
5.7.1.4 Προστασία της Υγείας, της Ευημερίας, της Ιατρικής Περίθαλψης
και της Κοινωνικής Ασφάλισης 364
5.7.1.5 Συμμόρφωση και Επιβολή 364
5.7.2 Διαπραγματεύσεις 365
5.7.3 Επίδραση στις άλλες συμβάσεις 368
5.7.4 Κριτική 368
5.8 Ομάδα Εμπειρογνωμόνων για Επιστημονικά Ζητήματα στον τομέα της Θαλάσσιας
Ρύπανσης (Joint Group of Experts on the Scientific Aspects of Marine Pollution) 369
5.9 Διεθνής Οργάνωση Ατομικής Ενέργειας (International Atomic Energy Agency) 369
5.10 Διεθνής Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας (International Civil Aviation Organization) 370
5.11 Το Συμβούλιο της Ευρώπης (Council of Europe) 370
5.12 Γενική Συμφωνία Δασμών και Εμπορίου (General Agreement on Trade and Tariffs)
και Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (World Trade Organisation) 370
5.12.1 Κοινοί στόχοι ΠΟΕ και GATT 376
5.12.2 Διαφορές ΠΟΕ και GATT 376
5.13 Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (International Chamber of Shipping, ICS) 377
5.14 Διεθνής Ναυτιλιακή Συνέλευση Επιχειρήσεων Πετρελαιοειδών (Oil Companies
International Marine Forum, OCIMF) 379
5.15 Η Διεθνής Ναυτιλιακή Επιτροπή (International Maritime Committee) 382
5.16 The Baltic Exchange 382
5.16.1 Ιστορική αναδρομή 383
5.16.2 Τομείς δραστηριοποίησης και οργάνωση 383
5.16.3 Μέλη 384
5.16.4 Panel 385
5.16.5 Διοίκηση 389
5.16.6 Επιτροπές 390
5.16.7 Διαδρομές 391
5.16.7.1 Ξηρό φορτίο 392
5.16.7.2 Υγρό φορτίο 395
5.16.8 Αλλαγές διαδρομών 397
5.16.9 Κώδικας δεοντολογίας – Βασικές αρχές 398
5.16.10 Απαγορευμένες πρακτικές για τα μέλη 399
5.16.11 Υπηρεσίες και προϊόντα του οργανισμού 400
5.16.12 Δείκτες του Baltic 401
5.16.13 Κανόνες δημοσίευσης 401
5.16.14 Baltic Freight Index (BFI) 402
5.16.15 Baltic Exchange Dry Index (BDI) 403
5.16.16 Baltic Capesize Index (BCI) 404
5.16.17 Baltic Panama Index (BPI) 405
5.16.18 Baltic Supramax Index (BSI) 406
5.16.19 Baltic Handysize Index (BHSI) 407
5.16.20 Baltic Exchange International Tanker Routes (BITR) 408
5.16.21 Baltic Exchange Dirty Tanker Index (BDTI) 409
5.16.22 Baltic Exchange Clean Tanker Index (BCTI) 410
5.16.23 BIFFEX 410
5.16.24 BALTEX 411
5.16.25 Πληροφόρηση 412
5.16.26 Μέλη του BALTIC 413
5.16.27 Εκπαίδευση 414
5.16.28 Διαμάχες 415
5.17 Διεθνής Ένωση Ανεξάρτητων Ιδιοκτητών Δεξαμενόπλοιων (International Association
of Independent Tanker Owners, INTERTANKO) 416
5.18 Διεθνής Ένωση Ανεξάρτητων Ιδιοκτητών Φορτηγών Πλοίων (INTERCARGO) 431
5.19 Διεθνής Ένωση Διαχείρισης Φορτίων (International Cargo Handling Co-ordination
Association, ICHCA) 433
5.20 Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Organization for Economic
Co-operation and Development) 434
5.21 Επικρίσεις για τον Θεσμό των Σημαιών Ευκολίας από τη Διεθνή Ομοσπονδία Εργατών
Μεταφορών (International Transport Federation – ITF) 436
5.22 Διεθνής Ναυτιλιακή Ομοσπονδία (International Shipping Federation, ISF) 440
5.23 Διεθνές Φόρουμ Ναυτιλιακών Βιομηχανιών (International Maritime Industries Forum – IMIF) 441
5.24 Συμβούλιο Ευρωπαϊκών και Ιαπωνικών Εθνικών Ενώσεων Πλοιοκτητών (Council
of European and Japanese National Shipowners Associations – CENSA) 441
5.25 Ένωση Πλοιοκτητών Ευρωπαϊκής Κοινότητας (European Community Shipowners
Association – ECSA) 442
5.26 BIMCO (Baltic and International Maritime Council) 443
5.27 Η Συνδιάσκεψη για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) και οι Διασκέψεις
Πλοίων Γραμμών 446


Κεφάλαιο 6
Τα Όργανα Εφαρμογής και Ελέγχου του Διεθνούς Ναυτιλιακού
Θεσμικού Πλαισίου

6.1
Το Ζήτημα της Νηολόγησης των Εμπορικών Πλοίων 455
6.1.1 Σημαίες Ευκαιρίας (Flags of convenience) ή Ανοικτά Νηολόγια
(Open registries) 457
6.1.1.1 Βασικά χαρακτηριστικά σημαιών ανοικτού νηολογίου 464
6.1.1.2 Προβλήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία του θεσμού 465
6.1.2 Παράλληλα ή Διπλά νηολόγια (Offshore registries) 469
6.1.3 Διεθνή ή Δεύτερα νηολόγια (International registries) 470
6.1.3.1 Χώρες με Διεθνή – Δεύτερα νηολόγια 471
6.1.4 Το Kοινοτικό Νηολόγιο EUROS 478
6.2 Παρουσίαση Επιλεγμένων «Ανοικτών Νηολογίων» 480
6.2.1 Λιβερία 481
6.2.2 Μάλτα 483
6.2.3 Μπαχάμες 486
6.2.4 Παναμάς 488
6.2.5 Κύπρος 489
6.2.6
Κατανομή του εμπορικού στόλου των Ανοικτών Νηολογίων 507
6.3 Άλλα Διεθνή, Ανοικτά και Παράλληλα Νηολόγια 509
6.3.1 Antigua and Barbuda 510
6.3.2 Aruba 512
6.3.3 Barbados 513
6.3.4 Belize 514
6.3.5 Bermuda 517
6.3.6 Burma (Myanmar, Βιρμανία) 518
6.3.7 Cambodia 519
6.3.8 Cayman Islands 520
6.3.9 Costa Rica 521
6.3.10 Djibouti 522
6.3.11 Gibraltar 524
6.3.12 Honduras 524
6.3.13 Hong Kong 525
6.3.14 Isle of Man 527
6.3.15 Kerguellen Islands 527
6.3.16 Luxembourg 528
6.3.17 Madeira 529
6.3.18 Marshall Islands 530
6.3.19 Mauritius 530
6.3.20 Curacao 531
6.3.21 Singapore 533
6.3.22 Sri Lanka 536
6.3.23 Saint Vincent and the Grenadines 537
6.3.24 Tuvalu 538
6.3.25 Vanuatu 539
6.4 Όμιλοι Προστασίας και Αποζημίωσης (Protection and Indemnity Clubs) 543
6.4.1 Σχέση με θαλάσσιες ασφάλειες 547
6.4.2 Εξαιρέσεις 547
6.4.3 Οι εξελίξεις στην αγορά των P & I Clubs 550
6.4.3.1 Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2009/20/ΕΚ του Συμβουλίου 550
6.4.3.2 Οι Κανόνες του Ρότερνταμ 551
6.4.3.3 Έναρξη ισχύος και επικυρώσεις 552
6.4.3.4 Η σύμβαση κοινοπραξίας (The Pooling Agreement) 553
6.4.4 P&I Clubs ανά τον κόσμο 554
6.4.4.1 The Britannia Steam Ship Insurance Association Limited Late 19th century
Britannia in Arms 555
6.4.4.2 Assuranceforemingen Gard 560
6.4.4.3 London Steamship Owners' Mutual Insurance Association Limited 562
6.4.4.4 The North of England Protecting and Indemnity Association Limited 564
6.4.4.5 Assuranceformingen Skuld (G JENSIDIG) 568
6.4.4.6 Τhe Standard Steam Shipowners Protection and Indemnity Association
(Bermuda) Limited 570
6.4.4.7 The Steamship Mutual Underwriting Association (Bermuda) Limited 573
6.4.4.8 Sveriges Angfartygs Assurans Forening (The Swedish Club) 575
6.4.4.9 The United Kingdom Mutual Steamship Assurance Association
(Bermuda) Limited 578
6.4.4.10 The Shipowners mutual Protection & Indemnity Association 580
6.4.4.11 The West of England Ship Owners Mutual Insurance Association
(Luxembourg) 583
6.4.4.12 The American Club American Steamship Owners Mutual Protection

and Indemnity Association Inc. 586
6.4.4.13 The Japan Club – The Japan Ship Owners' Mutual Protection &
Indemnity Association 590
6.4.4.14 Hellenic Mutual Protection Indemnity and War Risks Association
(Το Πρώτο Ελληνικό P&I CLUB) 592
6.4.4.15 Ορισμοί και Ορολογία των P&I Clubs 593
6.5 Διεθνής Ένωση Νηογνωμόνων (International Association of Classification Societies, IACS) 594
6.5.1 Lloyd's Register of Shipping 604
6.5.2 Bureau Veritas 607
6.5.3 American Bureau of Shipping 610
6.5.4
DNV-GL Group [Det Norske Veritas (D.N.V.) και Germanischer Lloyd (GL)] 614
6.5.5 Germanischer Lloyd (G.L.) 620
6.5.5.1 Det Norske Veritas (DNV) 621
6.5.6 Nippon Kaiji Kyokai (N.K.) 621
6.5.7 Registro Italiano Navale (RINA) 624
6.5.8 Korean Register of Shipping 625
6.5.9 China Classification Society 626
6.5.10 Indian Register of Shipping 626
6.5.11 Croatian Register of Shipping 627
6.5.12 Polish Register of Shipping 627
6.5.13 Russian Maritime Register of Shipping 628
6.6 Nηογνώμονες (Classification Societies) 630
6.6.1 O Ελληνικός Νηογνώμονας 631
6.7 Λιμενικός Έλεγχος - Port State Control 640
6.7.1 Μνημόνιο των Παρισίων (Paris MOU) και έλεγχοι πλοίων από τις παράκτιες χώρες 641
6.7.2 Μνημόνιο του Τόκυο (Tokyo MOU) 641
6.7.3 Λευκή, Γκρίζα και Μαύρη Λίστα του Μνημονίου των Παρισίων (White/Grey/Black
Listed based on Paris MOU) 653
6.7.4 Λιμενικός Έλεγχος (Port State Control) 656
6.7.4.1 Ιστορικό 656
6.7.4.2 Η κράτηση πλοίου υπό τον έλεγχο του Port State Control 659
6.7.4.3 Ματαίωση Συμβολαίου 659
6.7.5 Παράγοντες που καθορίζουν την επιλογή σημαίας για τον πλοιοκτήτη 661
6.8 Πρόσφατες Eξελίξεις στην Aξιολόγηση των Nηογνωμόνων και των P&I Clubs 662
6.8.1 Διεθνής Ένωση P&I Clubs 662
6.8.2 Διεθνής Ένωση Νηογνωμόνων (ΔΕΝ/ IACS) 666


Κεφάλαιο 7
Η Αξιολόγηση της Επίδρασης του Κανονιστικού Πλαισίου μέσω της
Ανάλυσης των Δεδομένων των Οργάνων Εφαρμογής και Ελέγχου αυτού

7.1 Η Βάση Δεδομένων Equasis 673
7.2 Ο Πληθυσμός του Καταγεγραμμένου Εμπορικού Στόλου 675
7.2.1 Το σύνολο του στόλου 675
7.2.2 Τα πλοία ανά κατηγορία ηλικίας 678
Παγκόσμιος Στόλος 678
7.2.2.1 Νεότευκτα πλοία έως 4 ετών 681
7.2.2.2 Πλοία από 5 έως 14 ετών 684
7.2.2.3 Πλοία από 15 έως 24 ετών 687
7.2.2.4 Πλοία άνω των 25 ετών 690
7.2.3 Πλοία ανά σημαία 693
7.2.3.1 Όλος ο Στόλος GT?500 693
7.2.3.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 696
7.2.3.3 Μεγάλα πλοία 699
7.2.3.4 Πολύ μεγάλα πλοία 702
7.2.4 Οι θεάσεις πλοίων ανά γεωγραφική περιοχή 705
7.3 Οι Νηογνώμονες 708
7.3.1 Η κατάσταση των νηογνωμόνων 708
7.3.1.1 Ο παγκόσμιος στόλος GT?500: Συνολικός αριθμός πλοίων ανά τύπο
και νηογνώμονα 708
7.3.1.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 711
7.3.1.3 Μεγάλα πλοία 714
7.3.1.4 Πολύ μεγάλα πλοία 717
7.3.2 Η Κλάση και η Ηλικία των πλοίων 720
7.3.2.1 Νεότευκτα πλοία έως 4 ετών, GT?500 720
7.3.2.2 Νεότευκτα πλοία έως 4 ετών μεσαίου μεγέθους 723
7.3.2.3 Νεότευκτα πλοία έως 4 ετών μεγάλου μεγέθους 726
7.3.2.4 Νεότευκτα πλοία έως 4 ετών πολύ μεγάλου μεγέθους 729
7.3.2.5 Πλοία από 5 έως 14 ετών, GT?500 732
7.3.2.6 Πλοία από 5 έως 14 ετών μεσαίου μεγέθους 735
7.3.2.7 Πλοία από 5 έως 14 ετών μεγάλου μεγέθους 738
7.3.2.8 Πλοία από 5 έως 14 ετών πολύ μεγάλου μεγέθους 741
7.3.2.9 Πλοία από 15 έως 24 ετών, GT?500 744
7.3.2.10 Πλοία από 15 έως 24 ετών, μεσαίου μεγέθους 747
7.3.2.11 Πλοία από 15 έως 24 ετών, μεγάλου μεγέθους 750
7.3.2.12 Πλοία από 15 έως 24 ετών, πολύ μεγάλου μεγέθους 753
7.3.2.13 Πλοία από 25 ετών και πάνω, GT?500 756
7.3.2.14 Πλοία από 25 ετών και πάνω μεσαία πλοία 759
7.3.2.15 Πλοία από 25 ετών και πάνω μεγάλα πλοία 762
7.3.2.16 Πλοία από 25 ετών και πάνω πολύ μεγάλα πλοία 765
7.3.3 Η αξιολόγηση των Νηογνωμόνων και των Σημαιών 768
7.3.3.1 Ο παγκόσμιος στόλος GT?500 768
7.3.3.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 771
7.3.3.3 Μεγάλα πλοία 774
7.3.3.4 Πολύ μεγάλα πλοία 777
7.3.4 Απόδοση ασφάλειας 780
7.3.4.1 Ο παγκόσμιος στόλος GT?500 780
7.3.4.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 781
7.3.4.3 Μεγάλα πλοία 782
7.3.4.4 Πολύ μεγάλα πλοία 783
7.4 P&I Clubs 784
7.4.1 Αξιολόγηση των P&I Clubs 784
7.4.1.1 Ο παγκόσμιος στόλος GT?500 784
7.4.1.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 787
7.4.1.3 Μεγάλα πλοία 790
7.4.1.4 Πολύ μεγάλα πλοία 793
7.4.2 To International Group των P&I Clubs και η ηλικία του στόλου 796
7.4.2.1 Ο παγκόσμιος στόλος GT?500 796
7.4.2.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 799
7.4.2.3 Μεγάλα πλοία 802
7.4.2.4 Πολύ μεγάλα πλοία 805
7.4.3
Tα P&I Clubs εκτός του International Group των P&I Clubs και ο μέσος
όρος ηλικίας 808
7.4.3.1 Ο παγκόσμιος στόλος GT?500 808
7.4.3.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 811
7.4.3.3 Μεγάλα πλοία 814
7.4.3.4 Πολύ μεγάλα πλοία 817
7.4.4 Tα P&I Clubs και το Νηολόγιο 820
7.4.4.1 Ο παγκόσμιος στόλος GT?500 820
7.4.4.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 823
7.4.4.3 Μεγάλα πλοία 826
7.4.4.4 Πολύ μεγάλα πλοία 829
7.4.5 Απόδοση Ασφάλειας 832
7.4.5.1 Ο παγκόσμιος στόλος GT?500 832
7.4.5.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 833
7.4.5.3 Μεγάλα πλοία 834
7.4.5.4 Πολύ μεγάλα πλοία 835
7.5 Λιμενικός έλεγχος 836
7.5.1 Αξιολόγηση του λιμενικού ελέγχου 836
7.5.1.1 Εποπτεία των επιθεωρημένων πλοίων σε όλες τις περιοχές Λιμενικού
ελέγχου (2016-2018) 836
7.5.1.2 Πολλαπλές επιθεωρήσεις (2007-2018) 839
7.5.1.3 Συχνότητα επιθεωρήσεων ανάλογα με τις περιοχές του Λιμενικού
ελέγχου (2018) 841
7.5.1.4 Επιθεωρήσεις σε παραπάνω της μίας περιοχές (2018) 843
7.5.2 Οι επιθεωρήσεις πλοίων που έγιναν μεταξύ 2016 και 2018 με βάση την ηλικία
του πλοίου 845
7.5.2.1 Ο παγκόσμιος στόλος GT?500 845
7.5.2.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 848
7.5.2.3 Μεγάλα πλοία 851
7.5.2.4 Πολύ μεγάλα πλοία 854
7.5.3 Τα πλοία που επιθεωρήθηκαν ανάμεσα στο 2016 και το 2018 από P&I Clubs 857
7.5.3.1 Ο παγκόσμιος στόλος GT?500 857
7.5.3.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 860
7.5.3.3 Μεγάλα πλοία 863
7.5.3.4 Πολύ μεγάλα πλοία 866
7.5.4
Τα πλοία που επιθεωρήθηκαν ανάμεσα στο 2016 και το 2018 από Νηολόγια 869
7.5.4.1 Ο παγκόσμιος στόλος GT?500 869
7.5.4.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 872
7.5.4.3 Μεγάλα πλοία 875
7.5.4.4 Πολύ μεγάλα πλοία 878
7.5.5 Αρχεία Λιμενικών ελέγχων από αναγνωρισμένους οργανισμούς 881
7.5.5.1 Όλος ο στόλος GT?500, συνολικός αριθμός επιθεωρήσεων με
πιστοποιητικά βάσει νομοθεσιών για πλοία ανάλογα με τον τύπο
του εκδότη 881
7.5.5.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 883
7.5.5.3 Μεγάλα πλοία 885
7.5.5.4 Πολύ μεγάλα πλοία 887
7.5.6 Πιστοποιητικά νομοθεσιών 889
7.6 Εμπορικοί Σύλλογοι και Προγράμματα Ελέγχου (Vetting) 890
7.6.1 Κατάσταση σχεδίου 890
7.6.2 Απόδοση ασφάλειας 892
7.6.2.1 Ο παγκόσμιος στόλος GT?500 892
7.6.2.2 Πλοία μεσαίου μεγέθους 893
7.6.2.3 Μεγάλα πλοία 894
7.6.2.4 Πολύ μεγάλα πλοία 895
7.6.3 Εταιρική απόδοση 896
Κεφάλαιο 8
Το Ευρωπαϊκό Θεσμικό Πλαίσιο για τη Ναυτιλία

8.1 Οι τέσσερεις κανονισμοί (Brussels Package) 905
8.2 Κοινό νηολόγιο (EUROS) 909
8.3 Κοινοτικός Εφοπλισμός (Community Shipowner) 910
8.4 Άρση Καμποτάζ 910
8.5 Η Λευκή Βίβλος 911
8.6 Η Πράσινη Βίβλος 913
8.7 Η Γαλάζια Βιοτεχνολογία 914
8.8 Ευρωπαϊκή Πολιτική για τη Ρύθμιση του Ανταγωνισμού 915
8.8.1 Ο Κανονισμός 4056/86 915
8.8.2 Η αναθεώρηση του Κανονισμού 4056/86 917
8.8.3 Γνωμοδότηση της ΕΟΚΕ για την αναθεώρηση 919
8.8.4 Θέσεις των εμπλεκόμενων φορέων 920
8.8.5 Η θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 921
8.8.6 Πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής - Λευκή Βίβλος 922
8.9 European Liner Affair Association (ELAA) 924
8.10 H Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) 925
8.11 Ειδικά: Το Κοινοτικό Δίκαιο και η Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος 925
8.11.1 Η συγκλίνουσα εφαρμογή των διεθνών κανονισμών 926
8.11.2 Η ομοιόμορφη επιβολή των διεθνών κανονισμών 926
8.11.3 Η ανάπτυξη και προώθηση μιας σύγχρονης, συμβατής και εναρμονισμένης
ναυτιλιακής υποδομής 927
8.11.4 Η θέσπιση κανονισμών σε διεθνές επίπεδο μέσω του Διεθνούς
Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) 927



Κεφάλαιο 9
Ειδικά Θέματα

9.1 Η Πολιτική των ΗΠΑ για το Θαλάσσιο Περιβάλλον: Οil Pollution Act (OPA '90) 933
9.2 Καθεστώς Ευθύνης και Αποζημίωσης 936
9.3 O Ρόλος και η Λειτουργία του Ταμείου Oil Spill Liability Trust Fund 938
9.4 Σχεδιασμός Δεξαμενοπλοίων και Προτεινόμενες Λύσεις 939
9.5 Η Εφαρμογή της Νομοθεσίας OPA '90 και οι Οικονομικές της Επιπτώσεις 947
9.6 Ατυχηματική Ρύπανση 951
9.6.1 Βασικές Κατηγορίες Ατυχημάτων 951
9.7 Ο Aνθρώπινος Παράγοντας 962



Κεφάλαιο 10
Θεσμικό Πλαίσιο και Τεχνολογία - Το παρόν και το μέλλον
της ναυτιλίας

10.1 Αειφόρος Ανάπτυξη 967
10.2 Παράγοντες επιμέτρησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων 969
10.3 Σύστημα διαχείρισης Έρματος στη Ναυτιλία (Ballast Water Management Plan – BWMP) 974
10.4 Νομοθετικές Εξελίξεις σχετικά με την επικείμενη μείωση εκπομπών Θείου 980
10.4.1 Το χρονικό του θεσμικού πλαισίου 980
10.4.2 Οι νέοι κανονισμοί του ΙΜΟ για Παγκόσμιο Όριο εκπομπών και Ζωνών ελέγχου
εκπομπής Θείου 981
10.4.3 Επιπτώσεις της εφαρμογής των κανονισμών 984
10.4.4 Επιλογές συμμόρφωσης για τη Ναυτιλία 987
10.4.4.1 Τεχνολογία μείωσης των εκπομπών μέσω χρήσης φίλτρων (Scrubbers) 987
10.4.4.2 Χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καύσιμης ύλης (LNG) 988
10.4.4.3 Συμβατά καύσιμα 989
10.4.5 Το αποτέλεσμα της εφαρμογής του κανονισμού 990
10.5 Εφαρμογή Ευρωπαϊκού και Διεθνούς Θεσμικού Πλαισίου με σκοπό την περιστολή
των εκπομπών σε διοξείδιο του άνθρακα (CO2) 990
10.6 Θεσμικό Πλαίσιο και μη Επανδρωμένα σκάφη 1002
10.6.1 Ορισμός σκάφους ως «Μη επανδρωμένου» 1002
10.6.2 Ιστορικό Πλαίσιο 1003
10.6.3.1 Εφαρμογή των πλοίων χωρίς Πλήρωμα στον χώρο της ναυτιλίας
και η αξιοπιστία τους 1004
10.6.3.2 Ευθύνη των αυτόνομων σκαφών 1006
10.6.3.3 Η εφαρμογή των πλοίων χωρίς πλήρωμα στη ναυτιλία και οι εξελίξεις
στο μέλλον 1009
10.6.3.4 Οι πρώτες βασικές εφαρμογές των μη επανδρωμένων πλοίων
στον ναυτιλιακό κόσμο 1009
10.6.4 Πλεονεκτήματα, προκλήσεις/εμπόδια & πιθανές βελτιώσεις 1010
10.6.4.1 Πλεονεκτήματα μη επανδρωμένων σκαφών 1010
10.6.4.2 Εμπόδια/Προκλήσεις και τρόποι καλυτέρευσης αυτών 1013
10.6.4.3 Αναβάθμιση του συστήματος 1015

Βιβλιογραφία - Αρθρογραφία

A. Αγγλική 1017
B. Ελληνική 1043
Γ. Διαδικτυακή-Ηλεκτρονική 1046
Το προϊόν προστέθηκε στο καλάθι σας

 Περιεχόμενα καλαθιού
Δεν έχετε αρκετούς πόντους για να αγοράσετε αυτό το προϊόν!

 Περιεχόμενα καλαθιού
Εmail Αlert
Εάν θέλετε να σας ενημερώσουμε όταν το βιβλίο γίνει διαθέσιμο ή όταν κάποιος συγγραφέας εκδόσει κάποιο νέο βιβλίο, συμπληρώστε το email σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.
Παρακαλώ ενημερώστε με,
με email όταν:
 
ο συγγραφέας εκδώσει καινούριο βιβλίο
ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΜΠΟΒΙΑΤΣΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
 
Για να χρησιμοποιήσετε αυτή την υπηρεσία, πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Για να κάνετε εγγραφή, πατήστε εδώ
Είδατε πρόσφατα
1Διεθνές Θεσμικό Πλαίσιο της Ναυτιλίας - ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΜΠΟΒΙΑΤΣΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
€125,00 €112,50
 
 
 
^BACK TO TOP