Stamoulis Publications Home Page

Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο
εκδόσεις βιβλίων


Πατήστε εδώ για να μεταβείτε στην αρχική σελίδα των Εκδόσεων Σταμούλη Πατήστε εδώ για να εγγραφείτε στο e-shop και να κάνετε τις αγορές σας Είσοδος Πατήστε εδώ για να δείτε τη λίστα με τα προϊόντα που έχετε αποθηκεύσει Πατήστε εδώ για να τροποποιήσετε στοιχεία του λογαριασμού σας. Επικοινωνία
Αρχική Εγγραφή Είσοδος Λίστα Λογαριασμός Επικοινωνία
Αναζήτηση Σύνθετη Αναζήτηση
το καλάθι περιέχει
0 προϊόντα
Πατήστε εδώ για να δείτε τα περιεχόμενα του καλαθιού και να ολοκληρώσετε την παραγγελία σας.
επιλογή γλώσσας Ελληνικά English
Εγγραφή στην ηλεκτρονική μας ενημέρωση
Κατηγορίες
 
eBooks
 
 
Οικονομία & Διοίκηση
 
 
Γεωτεχνικές Επιστήμες
 
 
Εφηβικά
 
 
Θεολογία
 
 
Παιδικά
 
 
Θετικές Επιστήμες
 
 
Περιβάλλον - Ενέργεια
 
 
Ιατρική
 
 
Πληροφορική - Τεχνολογία
 
 
Δίκαιο
 
 
Εκπαίδευση - Κατάρτιση
 
 
Κοινωνικές Επιστήμες
 
 
Λεξικά
 
 
Διάφορα
 
 
Ιστορία - Λαογραφία
 
 
Μαγειρική
 
 
Πολιτική
 
 
Λογοτεχνία
 
 
Ανθοδετική
 
 
Πανεπιστημιακά
 
Οι εκδόσεις μας
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
RapidSSL
Google+

Αρχική Θετικές Επιστήμες Μαθηματικά > Μαθηματικά της Φύσης & της ζωής Νοεροί Υπολογισμοί


Μαθηματικά της Φύσης & της ζωής Νοεροί Υπολογισμοί

Μαθηματικά της Φύσης & της ζωής Νοεροί Υπολογισμοί

ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
€33,84  €30,46 (-10,00%)
Πόντοι που κερδίζετε: 3
Χρονολογία έκδοσης:  2013
ISBN: 9789608065956
Σχήμα: 17x24
Σελίδες: 438
Κατηγορία είδους: ΒΙΒΛΙΟ
Εκδότης: ΙΩΑΝΝΗΣ Γ.ΜΑΡΚΟΥ & ΥΙΟΣ Ο.Ε.-ΕΚΔΟΣΕΙΣ "ΖΥΓΟΣ"
Κωδικός βιβλίου: 37249
Εξώφυλλο: ΜΑΛΑΚΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
Διαθεσιμότητα: ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ
Περιγραφή
Το βιβλίο αυτό πραγματεύεται σημαντικά και σύγχρονα θέματα που αφορούν τους νοερούς υπολογισμούς και την εκτίμηση και απευθύνεται σε όσους ασχολούνται με την πράξη και την έρευνα της εκπαίδευσης των μαθηματικών. Μερικά από τα ερωτήματα στα οποία επιχειρεί να απαντήσει είναι: Πώς ορίζονται οι νοεροί και κατ' εκτίμηση υπολογισμοί, γιατί είναι σημαντικοί και με ποιες άλλες μαθηματικές έννοιες και γνωστικές συμπεριφορές σχετίζονται; Ποιες είναι οι στρατηγικές που χρησιμοποιούνται στις νοερές προσθέσεις, αφαιρέσεις, πολλαπλασιασμούς και διαιρέσεις με φυσικούς και ρητούς αριθμούς; Πώς μαθαίνεται η προπαίδεια και ποια είναι τα γνωστικά χαρακτηριστικά της; Ποιες είναι οι σύγχρονες τάσεις για τη διδασκαλία των νοερών υπολογισμών και της εκτίμησης; Πώς εξελίχθηκε ιστορικά η διδασκαλία των νοερών υπολογισμών και της εκτίμησης στην ελληνική εκπαίδευση; Πώς μαθαίνουν τους νοερούς υπολογισμούς και ποιες αδυναμίες παρουσιάζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και δυσκολίες στα μαθηματικά; Πώς λειτουργεί η μνήμη και σε ποια σημεία του εγκεφάλου γίνεται η λειτουργία των διεργασιών που σχετίζονται με τους νοερούς υπολογισμούς; Τα περιεχόμενα του βιβλίου εμπλουτίζονται με πολλές εμπειρικές έρευνες της σχολής των Μαθηματικών της Φύσης και της Ζωής, οι οποίες αναδεικνύουν τις συμπεριφορές Ελλήνων μαθητών στα παραπάνω θέματα.
 
Περιεχόμενα>>  
Εισαγωγή 15

Κεφάλαιο 1:
Γενικά θεωρητικά θέματα των νοερών υπολογισμών

1.1. Η θέση των νοερών υπολογισμών στο σύγχρονο διδακτικό περι-
βάλλον 22
Πώς ορίζεται ο νοερός υπολογισμός; Διευκρίνιση των ό-
ρων 22
Γιατί είναι σημαντικοί οι νοεροί υπολογισμοί; 26
Τα σύγχρονα Προγράμματα Σπουδών στον διεθνή χώρο και
οι νοεροί υπολογισμοί 28
Αριθμητισμός και νοεροί υπολογισμοί 29
1.2. Κατανόηση και νοεροί υπολογισμοί 33
Η εννοιολογική κατανόηση και οι διαδικαστικές δεξιότητες
στους νοερούς υπολογισμούς 33
Αίσθηση του αριθμού, οι νοεροί υπολογισμοί και η εκτίμη-
ση 35
1.3. Η ανάπτυξη των αριθμητικών ικανοτήτων, οι άτυπες γνώσεις και
στρατηγικές των μαθητών 41
Η εμφάνιση και ανάπτυξη των πρώτων αριθμητικών ικα-
νοτήτων 41
Οι στρατηγικές στους νοερούς υπολογισμούς 48
Οι γραπτοί αλγόριθμοι και οι διαφορές τους με τις νοερές
στρατηγικές 51
1.4. Ευελιξία και νοεροί υπολογισμοί 57
Τι είναι και πώς ορίζεται η ευελιξία; 57
Μεταβλητές της κατάστασης ή τα χαρακτηριστικά του προ-
βλήματος 60
Μεταβλητές του υποκειμένου ή ταχύτητα και αποτελεσματι-
κότητα 61
1.4.4. Μεταβλητές του πλαισίου 67
Αναφορές 71

Κεφάλαιο 2:
Νοεροί Υπολογισμοί: Προσθέσεις και Αφαιρέσεις

2.1. Στρατηγικές πρόσθεσης αφαίρεσης με αριθμούς μέχρι το 20 81
1" επίπεδο: Στρατηγικές με υλικά ή αισθητοποίησης των α-
ριθμών 83
2" επίπεδο: Στρατηγικές αρίθμησης 85
3° επίπεδο: Στρατηγικές ανάκλησης ή κατασκευαστικές
στρατηγικές 89
Η στρατηγική υπέρβασης της δεκάδας ή πέρασμα από το 10.. 91
2.2. Αποτελέσματα ερευνών στις προσθέσεις και αφαιρέσεις με αριθ-
μούς μέχρι το 20 95
2.2.1. Η Ανάπτυξη στις στρατηγικές αρίθμησης 96
Από τη στρατηγική 'απαρίθμηση όλων' στις στρα-
τηγικές 'αρίθμησης από' 96
Από τις στρατηγικές αρίθμησης στις στρατηγικές
ανάκλησης αριθμητικών γεγονότων 98
2.2.2. Τα χαρακτηριστικά των στρατηγικών σε προσθέσεις και
αφαιρέσεις με αριθμούς μέχρι το 20 102
Η χρήση ποικίλων στρατηγικών 102
Προσαρμοστική επιλογή των στρατηγικών 103
Η ανακάλυψη και η γενίκευση των καινούργιων
στρατηγικών 104
2.2.3. Τα αποτελέσματα έρευνας, σε μονοψήφιες προσθέσεις και
αφαιρέσεις, της σχολής των Μαθηματικών της Φύσης και
της Ζωής 108
2.3. Στρατηγικές πρόσθεσης αφαίρεσης με αριθμούς από το 20 μέχρι
το 100 116
Κατηγοριοποίηση των στρατηγικών πρόσθεσης και αφαίρε-
σης με αριθμούς από το 20 μέχρι το 100 116
Άλλοι τρόποι κατηγοριοποίησης των στρατηγικών 123
2.4. Αποτελέσματα ερευνών στις προσθέσεις και αφαιρέσεις διψήφιων
και πολυψήφιων αριθμών της σχολής των Μαθηματικών της Φύ-
σης και της Ζωής 127
Αποτελέσματα από ένα πρόγραμμα εξ' αποστάσεως επιμόρ-
φωσης δασκάλων και πειραματικής εφαρμογής των νοερών
υπολογισμών 127
Αποτελέσματα έρευνας στη χρήση στρατηγικών και την ευ-
ελιξία σε μαθητές της Γ' τάξης 140
Αποτελέσματα έρευνας για την ευελιξία στη χρήση στρατη-
γικών μαθητών της Στ' τάξης 146
Αναφορές 150

Κεφάλαιο 3:
Η Διδασκαλία των Νοερών Υπολογισμών

3.1. Αποτελέσματα ερευνών στον διεθνή χώρο για τη διδασκαλία των
νοερών υπολογισμών και της ευελιξίας 155
3.1.1 .Άμεση διδασκαλία των στρατηγικών στους νοερούς υπολο-
γισμούς 157
Ενθάρρυνση των μαθητών να αναπτύξουν τις ατομικές τους
στρατηγικές στους νοερούς υπολογισμούς 159
Θεωρίες σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη μά-
θηση των νοερών υπολογισμών 160
Η διδασκαλία της ευελιξίας και της ειδίκευσης μέσω προ-
σαρμογής 162
3.2. Ιστορική αναδρομή στη διδασκαλία των νοερών υπολογισμών
στην ελληνική εκπαίδευση 173
Χρήση των νοερών υπολογισμών στην πρώτη περίοδο των
παραδοσιακών μαθηματικών 173
Περιορισμός των νοερών υπολογισμών κατά την περίοδο
των παραδοσιακών μαθηματικών και των Μοντέρνων Μα-
θηματικών 178
3.2.3. Εμφάνιση των νοερών υπολογισμών στα προγράμματα
Δ.Ε.Π.Π.Σ και τα νέα βιβλία το 2006 181
3.3. Παρουσίαση και σύγκριση δύο περιπτώσεων προγραμμάτων διδα-
σκαλίας: της Αγγλίας και της Ολλανδίας 185
Ρεαλιστικά Μαθηματικά της Ολλανδίας και νοεροί υπολο-
γισμοί 185
Οι νοεροί υπολογισμοί στο πρόγραμμα Numeracy της Αγ-
γλίας 187
Τα κοινά σημεία των δύο προγραμμάτων 188
Οι διαφορές των δύο προγραμμάτων 189

Η εισαγωγή και η εξέλιξη των στρατηγικών 189
Η αρίθμηση και η στρατηγική N10 εναντίον των
διαδικασιών θεσιακής αξίας και της στρατηγικής
1010 194
Προοδευτική μαθηματικοποίηση και κενή αριθμη-
τική γραμμή 196
Νοεροί υπολογισμοί και γραπτοί τυπικοί αλγόριθ-
μοι 204
3.4 Αξιολόγηση της διδασκαλίας στην Ελλάδα των νοερών υπολογι-
σμών στις πράξεις με φυσικούς αριθμούς 207
3.4.1 Προτάσεις βελτίωσης στο ελληνικό Αναλυτικό Πρόγραμμα
και σχολικά βιβλία 208
Αναφορές 211


Κεφαλαίο 4:
Νοεροί Υπολογισμοί: Πολλαπλασιασμοί και Διαιρέσεις

4.1. Η μάθηση της προπαίδειας 219
Οι μηχανισμοί της μνήμης και η μάθηση της προπαίδειας.... 220
Οι μηχανισμοί που καθοδηγούν την ανάπτυξη των στρατηγι-
κών στην προπαίδεια 222
Οι στρατηγικές υπολογισμού στην προπαίδεια 226
Πρόταση για μια σύντομη και πρακτική κατηγοριοποίηση
των στρατηγικών στην προπαίδεια 233
Διαφοροποιήσεις στη χρήση των στρατηγικών και παράγο-
ντες που επηρεάζουν την επίδοση στην προπαίδεια 236

Διαφοροποίηση στη χρήση των στρατηγικών κατά
τη διάρκεια του χρόνου 236
Διαφοροποίηση στη χρήση των στρατηγικών σύμ-
φωνα με τους παράγοντες του γινομένου 237
4.1.6. Η διδασκαλία της προπαίδειας 239
4.1.6.1. Διδακτικές παρατηρήσεις και οδηγίες για τη διδα-
σκαλία της προπαίδειας 243
4.2. Η διαίρεση 246
Αρχικές γνώσεις των μαθητών στη διαίρεση 249
Κατηγοριοποίηση των στρατηγικών στις απλές διαιρέσεις... 250
Έρευνες σε απλές πράξεις διαίρεσης 252
4.3. Πολυψήφιοι πολλαπλασιασμοί και διαιρέσεις 256
Κατηγοριοποίηση των στρατηγικών σε πολυψήφιους πολ-
λαπλασιασμούς και διαιρέσεις 256
Αποτελέσματα ερευνών σε πολυψήφιους πολλαπλασια-
σμούς και διαιρέσεις της σχολής των Μαθηματικών της Φύ-
σης και της Ζωής 261

Έρευνα στις άτυπες στρατηγικές πριν τη διδασκα-
λία του αλγόριθμου 261
Έρευνα στις στρατηγικές σε μαθητές Δημοτικού
μετά τη διδασκαλία 265
Έρευνες στις στρατηγικές σε μαθητές Γυμνασίου... 272
4.4. Ο Ελληνικός πολλαπλασιασμός. Εισαγωγή στον γραπτό αλγόριθ-
μο του πολλαπλασιασμού 277
Ιστορικοί αλγόριθμοι του πολλαπλασιασμού που χρησιμο-
ποιούνται στην εκπαίδευση 278
Ιστορική προέλευση του Ελληνικού πολλαπλασιασμού .... 281
Εφαρμογή του Ελληνικού πολλαπλασιασμού στην εκπαί-
δευση 286
Αναφορές 289


Κεφάλαιο 5:
Νοεροί Υπολογισμοί με Ρητούς Αριθμούς

5.1. Γενικά οι ρητοί αριθμοί και τα κλάσματα 299
Τι είναι οι ρητοί αριθμοί; 299
Οι δυσκολίες των μαθητών στους ρητούς αριθμούς 301
5.2. Αποτελέσματα ερευνών στην Αυστραλία από τις νοερές πράξεις
με κλάσματα, δεκαδικούς και ποσοστά 305
Αναπτυξιακή κλίμακα συμπεριφοράς στους νοερούς υπολο-
γισμούς με κλάσματα, δεκαδικούς και ποσοστά 305
Σχετική δυσκολία των ασκήσεων με κλάσματα, δεκαδικούς
και ποσοστά 307
5.2.3. Στρατηγικές στον νοερό υπολογισμό με αριθμούς μέρος-
όλο 309
5.3. Νοερή σύγκριση κλασμάτων 317
Οι στρατηγικές στη σύγκριση κλασμάτων 319
Αποτελέσματα έρευνας στη σύγκριση κλασμάτων 320
5.4. Αποτελέσματα ερευνών με ρητούς αριθμούς της σχολής των Μα-
θηματικών της Φύσης και της Ζωής 323
Αποτελέσματα από το πρόγραμμα εξ' αποστάσεως επιμόρ-
φωσης δασκάλων και πειραματικής εφαρμογής των νοερών
υπολογισμών 323
Αποτελέσματα έρευνας σε 'επίλεκτους'Έλληνες μαθητές Ε'
και Στ' τάξης του Δημοτικού Σχολείου 328
Αναφορές 334


Κεφάλαιο 6:
Κατ' Εκτίμηση Υπολογισμοί
Ορισμοί και διάφορα είδη της εκτίμησης 340
Η υπολογιστική εκτίμηση 344

Η ανάπτυξη της υπολογιστικής εκτίμησης 346
Οι διάφορες στρατηγικές 348

Η διδασκαλία 354
Έρευνες σε εκπαιδευτικούς σχετικά με την υπολογιστική εκτίμη-
ση 357
Αποτελέσματα ερευνών στους κατ' εκτίμηση υπολογισμούς της
σχολής των Μαθηματικών της Φύσης και της Ζωής 359

Οι γνώσεις υποψηφίων δασκάλων στην υπολογιστική εκτί-
μηση 359
Συμπεριφορές επίλεκτων μαθητών E' και Στ' τάξης στους
κατ' εκτίμηση υπολογισμούς 365
Αναφορές 371
Κεφάλαιο 7:
Μαθησιακές Δυσκολίες και Νοεροί Υπολογισμοί
Δυσκολίες στα μαθηματικά και ατομικές διαφορές. Προσδιορι-
σμός των όρων 375
Παράγοντες που επηρεάζουν τις μαθησιακές δυσκολίες στα μα-
θηματικά και τους νοερούς υπολογισμούς 380
7.2.1. Χαρακτηριστικά συμπεριφοράς μαθητών με μαθησιακές δυ-
σκολίες στους νοερούς υπολογισμούς 386
Πώς λειτουργεί η μνήμη; 391

Η εργαζόμενη μνήμη 392
Διάφορες λειτουργίες της εργαζόμενης μνήμης και αντίστοι-
χες αριθμητικές ικανότητες. Διαφορές με βάση την ηλικία 394

Εγκέφαλος, αριθμητική και οι νοεροί υπολογισμοί 397
Αριθμητικά γεγονότα και μνήμη 402
Η χρήση των στρατηγικών στους νοερούς υπολογισμούς από μα-
θητές με δυσκολίες στα μαθηματικά 406
Διδακτικές παρεμβάσεις για παιδιά με δυσκολίες στα μαθηματικά
και ειδικά στους νοερούς υπολογισμούς 409
Έρευνες για διδακτικές παρεμβάσεις στους νοερούς υπολο-
γισμούς 413
Μνημονικές στρατηγικές 417
7.7.2.1. Η χρήση των μνημονικών στρατηγικών στη διδα-
σκαλία της προπαίδειας 420
Αναφορές 422
Το προϊόν προστέθηκε στο καλάθι σας

 Περιεχόμενα καλαθιού
Δεν έχετε αρκετούς πόντους για να αγοράσετε αυτό το προϊόν!

 Περιεχόμενα καλαθιού
Εmail Αlert
Εάν θέλετε να σας ενημερώσουμε όταν το βιβλίο γίνει διαθέσιμο ή όταν κάποιος συγγραφέας εκδόσει κάποιο νέο βιβλίο, συμπληρώστε το email σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.
Παρακαλώ ενημερώστε με,
με email όταν:
 
ο συγγραφέας εκδώσει καινούριο βιβλίο
   
Για να χρησιμοποιήσετε αυτή την υπηρεσία, πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Για να κάνετε εγγραφή, πατήστε εδώ
Είδατε πρόσφατα
1Μαθηματικά της Φύσης & της ζωής Νοεροί Υπολογισμοί - ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
€33,84 €30,46
 
 
 
^BACK TO TOP