Stamoulis Publications Home Page

Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο
εκδόσεις βιβλίων


Πατήστε εδώ για να μεταβείτε στην αρχική σελίδα των Εκδόσεων Σταμούλη Πατήστε εδώ για να εγγραφείτε στο e-shop και να κάνετε τις αγορές σας Είσοδος Πατήστε εδώ για να δείτε τη λίστα με τα προϊόντα που έχετε αποθηκεύσει Πατήστε εδώ για να τροποποιήσετε στοιχεία του λογαριασμού σας. Επικοινωνία
Αρχική Εγγραφή Είσοδος Λίστα Λογαριασμός Επικοινωνία
Αναζήτηση Σύνθετη Αναζήτηση
το καλάθι περιέχει
0 προϊόντα
Πατήστε εδώ για να δείτε τα περιεχόμενα του καλαθιού και να ολοκληρώσετε την παραγγελία σας.
επιλογή γλώσσας Ελληνικά English
Εγγραφή στην ηλεκτρονική μας ενημέρωση
Κατηγορίες
 
eBooks
 
 
Οικονομία & Διοίκηση
 
 
Γεωτεχνικές Επιστήμες
 
 
Εφηβικά
 
 
Θεολογία
 
 
Παιδικά
 
 
Θετικές Επιστήμες
 
 
Περιβάλλον - Ενέργεια
 
 
Ιατρική
 
 
Πληροφορική - Τεχνολογία
 
 
Δίκαιο
 
 
Εκπαίδευση - Κατάρτιση
 
 
Κοινωνικές Επιστήμες
 
 
Λεξικά
 
 
Διάφορα
 
 
Ιστορία - Λαογραφία
 
 
Μαγειρική
 
 
Πολιτική
 
 
Λογοτεχνία
 
 
Ανθοδετική
 
 
Πανεπιστημιακά
 
Οι εκδόσεις μας
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
RapidSSL
Google+

Αρχική Θεολογία Βυζαντινή Μουσική - Μουσικά Βιβλία > Έκφρασις της Ψαλτικής Τέχνης


Έκφρασις της Ψαλτικής Τέχνης

Έκφρασις της Ψαλτικής Τέχνης

ΑΓΓΕΛΙΝΑΡΑΣ Κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ
€54,77  €49,29 (-10,00%)
Πόντοι που κερδίζετε: 5
Χρονολογία έκδοσης: 12 2009
ISBN: 9789606677694
Σχήμα: 17x24
Σελίδες: 700
Κατηγορία είδους: ΒΙΒΛΙΟ
Εκδότης: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ
Κωδικός βιβλίου: 2166
Εξώφυλλο: ΣΚΛΗΡΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
Διαθεσιμότητα: ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ
Περιγραφή
Τα μουσικολογικά μελετήματα που περιλαμβάνονται στον τόμο αυτό, αναφέρονται σε θέματα εφηρμοσμένης μουσικολογίας, όπως η ουσία και η παιδαγωγική αποστολή της ψαλμωδίας, ο σκοπός της Εκκλησιαστικής μουσικής κατά τους Πατέρες,το ύφος και το ήθος των βυζαντινών μελωδιών, οι αναλύσεις των σημείων ποιότητας, ο χρόνος της μαθητείας, η εκκοσμίκευση της ψαλτικής και άλλα. Σκοπός του είναι να υποψιαστεί ο σύγχρονος Ιεροψάλτης το αμήχανον κάλλος της Ορθοδόξου παραδοσιακής ψαλτικής.
 
Look inside - Αποσπάσματα του βιβλίου

Πατήστε την εικόνα για μεγέθυνση
  1/6
 
 
Περιεχόμενα>>  
ΠΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ix

1. Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΨΑΛΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ 1
...κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο 23
...κατά τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή 26
...κατά τον Μέγα Βασίλειο 20
...κατά τον Μητροπολίτη Σάμου Ειρηναίο 30
...κατά τον Όσιο Νείλο 26
...κατά τους Κανόνες των ιερών Συνόδων 30
4ος-5ος αιώνας 4
6ος αιώνας 5
7ος αιώνας Κανόνες, Ιδιόμελα, Προσόμοια 6
7ος-10ος αιώνας 8
11ος αιώνας 9
Αργά μαθήματα 9
Βυζαντινή Μουσική και Αρχαία Ελληνική Μουσική 11
Ελληνισμός και Εκκλησία 10
Εναρμόνιση της Βυζαντινής Μουσικής κατά
τα Ευρωπαϊκά πρότυπα 29
Η αντιμετώπιση των αιρέσεων μέσω της Εκκλησιαστικής
Μουσικής 3
Η αρχαία απλότητα 4
Η γλώσσα 7
Η έκφραση στα τρία γένη της βυζαντινής μουσικής 15
Η μετά την Άλωση περίοδος 12
Η νέα μουσική σημειογραφία της Ψαλτικής Τέχνης 1
Η ουσία της ψαλμωδίας 2
Η παιδαγωγική σημασία 18
Ίσον-Συνήχηση 13
Μέσον προσεγγίσεως του Θεού 14
Μονοφωνική η πολυφωνική; 12
Μουσικά όργανα στην εκκλησία 18
Μουσική επένδυση του λόγου 15
Οι αρχαίες ρίζες 9
Οι τρεις πρώτοι αιώνες της Χριστιανικής λατρείας 2
Οι χρόνοι της δουλείας 11
Ο Κανών της εν Τρούλλω Οικουμενικής Συνόδου 27
Ο σκοπός της εκκλησιαστικής μουσικής κατά
τους Πατέρες της Εκκλησίας 20
Παραινέσεις Πατέρων περί της Εκκλησιαστικής
Μουσικής 27
Τα είδη του βυζαντινού μέλους στην ουσία 17
Το αναλλοίωτο της βυζαντινής μελουργίας 14
Το «Κοντάκιον» 5
Το «νέο πνεύμα» 5
Χαροποιόν πένθος 17

2. ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΕΛΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΨΑΛΤΙΚΗΣ
ΤΕΧΝΗΣ ΠΑΡΕΠΟΜΕΝΑ 33
Η «εξουσία» των δεξιών ιεροψαλτών 45
Η αντιμετώπιση των μαθητευομένων 46
Η αρετή «κρύπτεσθαι φιλεί» 38
Η εκκοσμίκευση της Ψαλτικής 38
Η ισορροπία των μελωδικών αναλογιών 54
Η κενότητα της καινοτομίας 41
Η σύγχυση στην Ψαλμωδία 37
Η υπερβολή των «ηχηρών» λέξεων 53
Η Ψαλτική «Τέχνη» 48
Μηχανική απομνημόνευση στην Ψαλτική - Συνέπειες 33
Μηχανικοί ισοκράτες. Ο θόρυβος 40
Ο ατομικός εγωισμός και η υπερηφάνεια επινοεί
καινοτομίας 41
Ο εμπλουτισμός της παραδόσεως 50
Οι αναλύσεις των σημείων ποιότητας 51
Οι απομιμήσεις έναντι του αυθεντικού. Η προσωπική μας
στάση. 43
Ο ιεροψαλτικός εγωισμός 38
Οι πλαισιώνοντες τους ιεροψάλτες φιλόμουσοι... 44
Οι σπουδές στη βυζαντινή μουσική 46
Ο Ρυθμός 52
Ο χρόνος μαθητείας 35
Σύγχρονα υμνογραφήματα 53
Τα «αλαλάζοντα κύμβαλα» 38
Τα «νέα στοιχεία» στην Ψαλτική Τέχνη 50
Τα αναγνώσματα 47
Τα παλαιά κλασικά μαθήματα 34
Οι διδακτικές τους αρχές 34
Τετράσημος, Δίσημος η Τρίσημος ρυθμός; 52
Τι πρέπει να ψάλλεται στην εκκλησία 37
Το «ήθος» ως όρος μουσικός 54
Το «ομαδικώς ψάλλειν» 39
Το προς καλλιέργειαν «ήθος» του εκκλησιάσματος 55
Το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας 44
Ύφος 44
Ψαλτική... η τραγούδι; 46

3. Η ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΕΤΥΠΟΥ
& Η ΑΚΑΡΠΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΚΕΥΗΣ 57
...από τον Δαμιανό Βατοπαιδινό στο ύφος της Μεγάλης
του Χριστού Εκκλησίας 62
...από τον Δανιήλ στον Πέτρο Πελοποννήσιο 62
«Δούλοι Κύριον» 64
«Δύναμις» 64
«Μακάριος Ανήρ» 63
Ανοιξαντάρια 64
Αργά Κεκραγάρια 64
Αργό Στιχηράριον Ιακώβου 65
Βυζαντινοί Μελουργοί 59
Δύναμις... Όσοι εις Χριστόν 65
Εξευρωπαϊσμός και συνέπειες 67
Επιρροές της εξωτερικής μουσικής 68
Η ανανέωση...από τον Νικηφόρο Ηθικό στον Ιωάννη
Κουκουζέλη 61
Η αρχιτεκτονική αρτιότητα 59
Η δημιουργική αφομοίωση 69
Η Εκκλησιαστική μουσική μουσειακό είδος; 61
Η μαθητεία της αντιγραφής των παλαιών μαθημάτων 60
Η Παράδοση 57
Η σύγκριση 72
Νέο «Αργοσύντομο» Στιχηράριο 66
Οι διασκευές 71
Οι εκδόσεις 60
Ορθό μουσικό κριτήριο 71
Προϋποθέσεις ανανεώσεως της καλλιτεχνικής
παραδόσεως 61
Προϋποθέσεις καλλιτεχνικής δημιουργίας 58
Συνδυασμός αργού και συντόμου Στιχηραρίου 66
Σύντομο Στιχηράριο του Πέτρου Πελοποννησίου 66
Τα «κλασικά» έργα 58
Το ανατολικό άκρο 67
Ύφος Πέτρου και Νικολάου Σμύρνης 67

4. ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑΤΑΡΙΑ 1820-2006 73
«Μικρά Οκτώηχος» (1987) Οκτάηχον Εβδομαδάριον
Δοσιθέου μοναχού 99
Αναστασιματάριον (1839) Θ. Φωκαέως σε δύο τόμους 76
Αναστασιματάριον (1846) σε 2 τόμους, Έκδοση
Ιωάννου Λαμπαδαρίου 79
Αναστασιματάριον (1853) Ζ. Ζαφειροπούλου 82
Αναστασιματάριον (1858) Ιωάννου Πρωτοψάλτου 85
Αναστασιματάριον (1863) Ιωάννου Πρωτοψάλτου 86
Αναστασιματάριον (1869) Πατριαρχικής Μουσικής
Σχολής 89
Αναστασιματάριον (1878) Αλεξάνδρου Φωκαέως 90
Αναστασιματάριον (1889) Κων/νου Σακελλαρίδη 90
Αναστασιματάριον (1895) Ανδρέου Τσικνοπούλου 91
Αναστασιματάριον (1899) Νικολάου Πρωτοψάλτου Σμύρνης 91
Αναστασιματάριον (1923) Στυλιανού Χουρμουζίου 92
Αναστασιματάριον (1933) Στυλ. Ρηγοπούλου 93
Αναστασιματάριον (1945) Οικονόμου Χαραλάμπου 94
Αναστασιματάριον (1957) Δημητρίου Παναγιωτοπούλου 94
Αναστασιματάριον (1866) Π. Κηλτζανίδου - Αντωνίου
Ανδριανουπολίτη 88
Αναστασιματάριον (1967) Γεωργίου Σύρκα 94
Αναστασιματάριον (1971) Καλλινίκου Θεοδούλου 95
Αναστασιματάριον (1972) Κων/νου Πρίγγου 95
Αναστασιματάριον (1976) Χ. Ταλιαδώρου 96
Αναστασιματάριον Θ. Φωκαέως (1855)
Έκδοση του υιού του, Κωνσταντίνου Φωκαέως 85
Αναστασιματάριον Ιωάννου Πρωτοψάλτου
Εκδόσεις του υιού του, Δημητρίου (1877-1914) 86
Αναστασιματάριον Ιωάννου Πρωτοψάλτου (2006)
Έκδοση Δ. Ηλιοπούλου - Σ. Παυλάκη 96
Αναστασιματάριον Κωνσταντίνου,
εξηγηθέν υπό Στεφάνου Λαμπαδαρίου (1863) 87
Αναστασιματάριον Πέτρου Λαμπαδαρίου και Ιωάννου
Πρωτοψάλτου (1933-σήμερα) Έκδόσεις «ΖΩΗΣ»
υπό Αποστόλου Βαλληνδρά 93
Αναστασιματάριον Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος
σε συνεργασία με Θ. Φωκαέα (1832) 75
Επισημάνσεις 100
Μουσική Μέλισσα Θ. Φωκαέως σε τέσσερις τόμους 79
Μουσικόν εγκόλπιον της Παρακλητικής (2003) Ιεροθέου
Φιλοθεΐτου Ιερομονάχου 99
Συλλογή Ιδιομέλων Μανουήλ Πρωτοψάλτου 81
Συνοπτικά Αναστασιματάρια 97
Το πρώτο έντυπο βιβλίο βυζαντινής μουσικής 74
5. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ 103
Αντίφωνο σύστημα 111
Αρχαιοελληνικά στοιχεία στη βυζαντινή
εκκλησιαστική μουσική 111
Εθνική μουσική - Δημοτικά τραγούδια -
Εκκλησιαστική μουσική 115
Εκκλησιαστική μουσική κατά των αιρέσεων 106
Επιδράσεις της βυζαντινής μουσικής στα κέντρα
του Ελληνισμού 116
Η μουσική στη λατρεία κατά τους Πατέρες 110
Ήχοι βυζαντινής μουσικής - Τρόποι αρχαίας ελληνικής
μουσικής 115
Θρήνοι Βυζαντινών - Οιμωγές τραγωδιών 114
Μελωδικές και μουσικές προτιμήσεις σήμερα 103
Ο Αγ. Ιωάννης ο Χρυσόστομος περί μουσικής 110
Ο Αριστόξενος ο Ταραντίνος περί μουσικής 108
Ο Αριστοτέλης περί μουσικής 108
Ο Αριστοφάνης περί μουσικής 109
Ο Γιώργος Σεφέρης περί εκκλησιαστικής μουσικής 111
Ο Πλάτων περί μουσικής 107
Ο Πλούταρχος περί μουσικής 110
Σχέση αρχαίας, βυζαντινής και δημοτικής μουσικής 105
Τρεις πρώτοι αιώνες Χριστιανισμού: Δαβιτική μελωδία 106
Φειδωλό το μουσικό πνεύμα των Πατέρων 107

6. Η ΨΑΛΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ
ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ 119
Αγιορείτικο ύφος 136
Αλ. Μωραϊτίδης περί πατριαρχικής ψαλμωδίας 134
Αποδοκιμασία κάθε προσπάθειας αντικατάστασης
της παραδοσιακής ψαλμωδίας 133
Η παράδοση μέσα από τα πρόσωπα 121
Η σοφία του απλού και του απέριττου 122
Η χρονική άγωγή 123
Κέντρο η πατριαρχική ψαλτική παράδοση 136
Λόγοι διατήρησης του πατριαρχικού ύφους 132
Μακροχρόνια μαθητεία 132
Οι έλξεις 123
Πατριαρχικές Μουσικές Σχολές 130
Πρόγραμμα σπουδών στις Πατριαρχικές Μουσικές
Σχολές 131
Προϋποθέσεις διατήρησης τοπικών ψαλτικών
παραδόσεων 135
Τα σημαδόφωνα ποιότητος και οι αναλύσεις τους 124
Τα σημεία ποιότητος 123
Τα συστατικά του ύφους της Μ.τ.Χ. Εκκλησίας 128
Τα χαρακτηριστικά του ύφους της Μεγάλης
του Χριστού Εκκλησίας 121
Τι δεν είναι συστατικό του ύφους... 129
Το ύφος της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας 120
Βυζαντινή Βραδιά - Μνήμη Στανίτσα 138

7. Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΜΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ
βαθύς γνώστης της βυζαντινής εκκλησιαστικής
μουσικής 139
Απόψεις του περί λειτουργικής ζωής της Εκκλησίας 149
Δοκίμιο υπέρ της παραδοσιακής μουσικής σε αντίθεση
με το πνεύμα της εποχής 146
Η Πατριαρχική Ψαλτική, όπως την έζησε 141
Η προσφορά του στην Εκκλησιαστική μουσική
της Σάμου 143
Ηχογραφήσεις Ειρηναίου 148
Η Ψαλτική στη Σάμο 144
Μέγας Αρχιδιάκονος Οικουμενικού θρόνου 141
Μουσική λαογραφική συλλογή Μέλπως Μερλιέ 148
Μουσική προσωπικότητα 142
Παραμονή για 7 χρόνια στο Πατριαρχείο 141
Στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης 140
Στην Αθήνα 145
Στη Σάμο 143
Υπομνήματα προς τους επικεφαλής της Εκκλησίας
για την Ψαλτική Τέχνη 145
8. ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΤΑΤΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΕΣ
ΤΗΣ Μ. τ. Χ. ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΙΑΚΩΒΟΣ ΝΑΥΠΛΙΩΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΡΙΓΓΟΣ,
ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ ΣΤΑΝΙΤΣΑΣ & ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΝΙΚΟΛΑΪΔΗΣ 151

9. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΦΩΚΑΕΩΣ ΜΝΗΜΗ 159
Δεύτερη ανακρίβεια 164
Η αποκατάσταση της αλήθειας 162
Ιστορική ανακρίβεια κατ? επανάληψη... 161
Μέλη Θ. Φωκαέως 168
Οι εκδόσεις του Θ. Φωκαέως. 170
Περί αμφισβητήσεων και ψευδεπιγράφων. 165

10. ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ ΣΤΑΝΙΤΣΑΣ ΑΡΧΩΝ
ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΤΗΣ Μ. τ. Χ. ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ 173
Απαιτήσεις του Αναλογίου 173
Απέλαση 175
Άρρητη γλυκύτητα 197
«Βασιλεύ Ουράνιε» μέλος Στανίτσα 191
22 χρόνια χορωδιακής δραστηριότητος 178
25 χρόνια στον Πατριαρχικό Ναό 174
Εντυπώσεις ξένων στο Φεστιβάλ Μπαχ του Λονδίνου 179
Η δύναμη των ήχων 187
Ηχηρή απάντηση Στανίτσα 177
Ιστορικές ηχογραφήσεις 181
Καταγραφή Μουσικού Τριωδίου 177
Μαθητεία 173
Μονοφωνική μουσική μεγάλων απαιτήσεων 181
Περί του Τρισαγίου Υμνου 192
Προσωπικότητα 187
Πρωτοψάλτης στην Αθήνα 175
Σε περίοδο απαξίωσης της παραδοσιακής Ψαλτικής
Τέχνης 176
Σύγκριση βυζαντινής-ευρωπαϊκής μουσικής 194
Συνεργασία με το Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας 181
Τιμητικές διακρίσεις 184
Υπέρμαχοι η διαστρεβλωτές του πατριαρχικού ύφους; 178
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΒΡΑΔΙΑ της Μαρίας Καραβία 197
Από τους πολύ μεγάλους ερμηνευτές 199
Η προσέγγιση στη Βυζαντινή μουσική 197
ΚΤΗΜΑ ΕΣ ΑΕΙ του Κώστα Γεωργουσόπουλου 200

11. ΤΟ ΜΟΥΣΙΚΟΝ ΤΡΙΩΔΙΟΝ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ
ΑΡΧΟΝΤΟΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΟΥ ΤΗΣ Μ. τ. Χ.
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ ΣΤΑΝΙΤΣΑ 203
Διασκευές που καθιερώθηκαν 209
Επιτρέπονται οι νέες συνθέσεις εκκλησιαστικής
μουσικής; 206
Η διαχρονικότητα του Μουσικού Τριωδίου
του Θρ. Στανίτσα 210
Η επίδραση της εξωτερικής μουσικής στις συνθέσεις 207
Η μελωδική υπογράμμιση των ύμνων 211
Η παράδοση που περιορίζει τις καινοτομίες 209
Η υπερβολή της έκφρασης 206
Λόγος, Ρυθμός και Μουσική 205
Οι συνθέσεις του Θρ. Στανίτσα 212
Παλαιές η νέες συνθέσεις; 210
Προλεγόμενα ύμνων του Τριωδίου 213
Τα συστατικά του Τριωδίου 203
Το «Αργοσύντομο» στιχηραρικό μέλος των ιδιομέλων 208
Το σύντομο κράτημα των κοινωνικών 223
Τροποποιήσεις των παλαιών συνθέσεων 207
ΑΔΑΠΑΝΗΤΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ Της Μαρίας Καραβία 226
Η Βυζαντινή Μουσική αφημένη στη φιλοπατρία
των Ελλήνων 228

12. ΣΠΥΡΙΔΩΝ Δ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ
Ο λιγυρόφωνος ψαλμωδός 229
Γόνος σπουδαίου μουσικού και λαογράφου 230
Δάσκαλος... 246
Δισκογραφία 239
Εκδηλώσεις προς τιμήν του Αποστόλου Παύλου 235
Επίτιμος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών 243
Μουσικές σπουδές στην Αθήνα 231
Οικογενειακό μουσικό περιβάλλον από τον Δημήτριο
Περιστέρη 230
Παιδαγωγος 231
Πνευματική παρουσία πέρα από την Ελλάδα 244
Προσωπικότητα της Ψαλτικής Τέχνης 232
Πρωτοψάλτης και Χοράρχης της Μητροπόλεως Αθηνών 232
Σεμνός και αθόρυβος 244
Στην Ακαδημία Αθηνών 236
Συγκρότηση Βυζαντινού Χορού Μητροπόλεως Αθηνών 234
Συλλογή Δημοτικών τραγουδιών 231
Τιμητικές διακρίσεις 242
Το έργο του, στην Ακαδημία Αθηνών 237
Χορωδιακές εμφανίσεις 240

13. ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΓΕΩΡΓΙΟ ΣΥΡΚΑ 247
Από τον Άγιο Διονύσιο Αρεοπαγίτη στον Άγιο
Κωνσταντίνο Ομονοίας 250
Από τους πρωτοκορυφαίους αναστηλωτές της ψαλτικής
παραδόσεως 260
Άριστες εντυπώσεις 249
Δεκάδες μουσικές εκδηλώσεις 255
Εκδόσεις 257
Εννέα ετών πρωτοκανονάρχος 247
Έξοχος ισοκράτης 250
Ηχογραφήσεις 256
Η χορωδία Γ. Σύρκα στη Βηρυτό 258
Ιατρείο-Μουσικολογικό εντευκτήριο 251
Λιγυρόφωνο αηδόνι στην Αθήνα 248
Περί των κρατημάτων 269
Προικισμένος μουσικός 248
Πρότυπος βυζαντινός χορός 249
Πρωτοψάλτης δεκατριών ετών Αρχιεπισκοπική κελεύσει... 248
Ραδιοφωνικές μεταδόσεις 252
Σύλλογος Φίλων Βυζαντινής Μουσικής 252
Συνάγων φως και λάμψιν 256
Συναντήσεις εικονογραφίας με Φ. Κόντογλου
και με Χορωδία Γ. Σύρκα 256
Συναυλίες στον «Παρνασσό» 252
Συνθέσεις 258
Τα πνευματικότερα και ευγενέστερα της πολιτιστικής μας
κληρονομιάς 271
Φοιτητές Πανεπιστημίων μαθητευόμενοι 252
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ 274
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΒΗΡΥΤΟΥ 275
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΑΓΓΕΛΙΝΑΡΑ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΓΕΩΡΓΙΟ ΣΥΡΚΑ 276
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΤΟΥ
ΜΟΥΣΙΚΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Α. ΣΥΡΚΑ
του Κ. Αγγελινάρα 277
ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΡΑΒΙΑ ΓΙΑ
ΤΟΝ ΓΕΩΡΓΙΟ ΣΥΡΚΑ 278

14. ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΧΡ. ΣΥΡΚΑΣ 281
«...Καλόν δε και γέροντι μανθάνειν σοφά...» 290
1937: Πρότυπος βυζαντινός χορός με παρουσία
στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθηνών 284
Βαθύτατη εκτίμηση 288
Μελοποιός 286
Μουσικοδιδάσκαλος-υπόδειγμα 284
Πρωτοψάλτης στη Ρουμανία, Λαμπαδάριος
στην Κων/πολη 282
Στην Αθήνα 283
Στην Κωνσταντινούπολη 282
Στον Πατριαρχικό Ναό «Πατριαρχική κελεύσει».
Οικειοθελής παραίτηση... 282
Συναρπαστικός αφηγητής 285
Χαρισματικός στην κατάρτιση βυζαντινών χορωδιών 288

15. Η ΨΑΛΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΣΑΜΟΥ 293
Ενέργειες του Μητροπολίτη Σάμου για τη Σχολή
Βυζαντινής Μουσικής... 298
Η εξέχουσα προσωπικότητα του Εμμ. Βαμβουδάκη 301
Η μουσική σχολή της Πρωτεύουσας 297
Λαμπρό κεφάλαιο πνευματικών και καλλιτεχνικών
επιδόσεων 305
Λόγοι της ακμής της ψαλτικής παράδοσης στη Σάμο 299
Οι ύμνοι της Εκκλησίας πηγή εμπνεύσεως 294
Πληθώρα Σαμίων συνδρομητών σε εκδόσεις βυζαντ.
μουσικής 304
Σάμος: Κέντρο Ψαλτικής Τέχνης 295
Τα κέντρα της Ψαλτικής Τέχνης 293
Το ιεροψαλτικό ύφος σήμερα 305

16. ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ
ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΝ 307

17. Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ
ΣΑΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟ 1875 ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ 313
Η διδασκαλία του Εμμ. Βαμβουδάκη πανελληνίως
γνωστή 322
Αναγνώριση του έργου των μουσικοδιδασκάλων 320
Δημόσια πρόσωπα καλλίφωνοι και έμπειροι ψάλτες 313
Εξετάσεις αδιάβλητες, ενώπιον κοινού με πρόγραμμα
υψηλοτάτων απαιτήσεων 318
Επίσημη Σχολή Ψαλτικής με απόφαση της Βουλής
των Σαμίων 315
Η εν λειτουργία Σχολή Βυζαντινής Μουσικής 325
Η περίπτωση του Θρ. Θραβάλου 328
Τα πρόσφατα χρόνια 325
Φοίτηση πολλών ωρών διδασκαλίας εν μέσω πρακτικών
δυσκολιών 316
1888: Τέσσερις Μουσικές Σχολές 318

18. ΕΥΣΕΒΑΣΤΟΣ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ προς
ΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΑΘΗΝΩΝ 333

19. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΠΟΡΑΛΗΣ
Μητροπολίτης Σάμου και Ικαρίας 1900-1903 337
Άξιος του ονόματος και της αποστολής του 346
...απέθανε πάμφτωχος... 346
Δραστηριοποίηση των Μουσικοδιδασκάλων 343
...εν φυλακαίς... 341
Μαθήματα από τον Νικόλαο Σμύρνης 338
Μητροπολίτης 341
Μητροπολίτης Σάμου (1900-1903) 343
Οι πρώτες γνώσεις του σε μοναστήρι με εξαιρετικούς
ψάλτες 337
Οι Σάμιοι ζητούν επίμονα Μητροπολίτη στη Σάμο
τον Αθανάσιο 343
Περί αναλυτικής γραφής και «αναλύσεων»... 345
Προικισμένος στην ιερωσύνη και τη διακονία 338
Στους αγώνες υπέρ του ποιμνίου 340
Συνθέσεις 344
Τελειοποίηση της Ψαλτικής δίπλα στον Γεώργιο
Ραιδεστηνό 339
Το φωνητικό του χάρισμα 345
...ύψωνε το φρόνημα του εκκλησιάσματος... 344

20. EΜΜΑΝΟΥΗΛ Γ. ΒΑΜΒΟΥΔΑΚΗΣ 349
«Βαμβουδάκειο» ύφος 359
Εισαγωγή εξαιρετικής πυκνότητος και βραχυλογίας 368
Διδάκτωρ Φιλοσοφικής Σχολής - Επιστροφή στη Σάμο 357
Έκδοση των μελωδημάτων του Αθαν. Καποράλη 352
Η «συμβολή εις την παρασημαντικήν των βυζαντινών
μουσικών» 365
Ηχογραφήσεις 362
Ικανότητα στάθμισης των αρχαιοελληνικών και
βυζαντινών συγγραμμάτων 364
Μοναδικός στην κατάρτιση χορωδιών 359
Μουσικολογική μελέτη Παρασημαντικής στο
Πατριαρχείο Ιεροσολύμων 354
Νεαρός σπουδαίος μουσικός 350
Πολύπλευρη επιστημονική κατάρτιση 368
Προς ολοκλήρωση φιλολογικών σπουδών 357
Πρωτοψάλτης του Παναγίου Τάφου 355
Σπουδές 350
Τα τροπάρια της Μ. Εβδομάδος που «τραγουδούν»
στα Μ.Μ.Ε. 363
Το ενιαίο και αδιάσπαστο κάλλος της βυζαντινής Τέχνης
στην Ψαλτική, την Αρχιτεκτονική, την Εικονογραφία 361
Το έργο του - Οι θαυμαστές του 360
Το ιδεώδες του βίου του - Η εκπλήρωση του
προορισμού του 369
Ψαλτική δίπλα στον Μητροπολίτη Αθανάσιο Καποράλη 350

21. ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΚΟΥΚΟΥΖΕΛΗΣ Ο ΑΓΓΕΛΟΦΩΝΟΣ
ΚΑΙ ΜΑΪΣΤΩΡ ΟΣΙΟΣ 373
Τα παπαδικά μέλη 373

22. ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ
ΠΕΖΟΓΡΑΦΟΙ 381
Η καθιέρωση του ευρωπαϊκού μουσικού συστήματος
και η διατήρηση της παραδοσιακής ψαλτικής 381
Η κατάρτιση των νεοελλήνων πεζογράφων ως προς
τη βυζαντινή μουσική 381
Η πολύπλευρη σημασία της βυζαντινής μουσικής... 400
Η συμφιλίωση των λαών μέσω της μουσικής... Κοσμάς
Πολίτης 394
Η ψυχή του μέλους και του ψάλλοντος... Μυριβήλης 390
Περί μουσικής καταρτίσεως των απλών ανθρώπων...
Βασιλειάδης Ν. 389
Περί σημείων ποιότητος... Ψάχος 389
Περί υμνογραφίας... Κόντογλου 395
Περί ύφους... Μωραϊτίδης 384
Περί ύφους... Παπαδιαμάντης 384
Περί Ψαλμωδίας και Αγιογραφίας... Παπαδιαμάντης 382
Το αυθεντικό και το κίβδηλο... Δημ. Χατζής 397
Το φρόνημα των Ελλήνων μέσα από το ψαλτήρι...
Πετσάλης-Διομήδης 393

23. Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΚΑΛΛΟΝΗ
ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 403
Η πνευματική φτώχεια των κοσμικών εκδηλώσεων 410
Η συμμετοχή της κτίσης στο θείο Δράμα μέσα από
τους λαϊκούς θρήνους 410
Η υμνογραφία της Μ. εβδομάδος 404
Οι πνευματικές αρετές που προβάλλονται στη βυζαντινή
υμνογραφία 403
Το Αλληλουάριο του Νυμφώνος 405
Το βάλσαμο της ελπίδας στο πρόσωπο του Νυμφίου 407
Το Δοξαστικό της Αποκαθηλώσεως «Σε τον
αναβαλλόμενον...» 409
Το θείο Δράμα από τους υμνογράφους 409
Το τροπάριο της Κασσιανής 406
Υμνογραφία και Λαϊκοί θρήνοι 410

24. Η ΕΚΘΑΜΒΩΤΙΚΗ ΑΚΜΗ ΤΗΣ
ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΕΛΟΥΡΓΙΑΣ 413
Η μορφολογία του καλοφωνικού ειρμολογίου -
Η ακμή του 414
Οι μουσικές απαιτήσεις των καλοφωνικών ειρμών 416
Ο Πέτρος Μπερεκέτης 415
Το «Καλοφωνικόν Ειρμολόγιον» του Γρηγορίου
Πρωτοψάλτου 415

25. ΑΚΟΥΣΜΑ ΚΑΙ ΛΑΛΗΜΑ ΤΕΡΠΝΟΝ 421
Δύο καλοφωνικοί ειρμοί 425
Η δημιουργία του 421
Ο ήχος βαρύς επτάφωνος διατονικός 426
Οι απαιτήσεις των καλοφωνικών ειρμών 427
Οι απαρχές του καλοφωνικού μέλους 423
Οι επιδράσεις του «εξωτερικού μέλους» στο έργο
του Μπερεκέτη 424
Οι μεγάλοι συνθέτες - Η δομή του 423
Οι μιμητές του Μπερεκέτη 424
Πανάρχαιον άκουσμα μόνο από προικισμένους... 427
Τα χαρακτηριστικά της βυζαντινής μελουργίας 427
Το «καλοφωνικόν» μέλος 421

26. Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ
ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΑΝΕΥ
ΣΗΜΑΣΙΑΣ 431
Αποτέλεσμα των πολλών προσμείξεων η εκκοσμίκευση 436
Ευεργέτες του Έθνους 431
Η εμμελής απαγγελία 439
Η ενέργεια των σημαδοφώνων ποιότητος 432
Η επιστήμη, η μουσικολογία και η εκκλησιαστική
μουσική πράξη 437
Η ευεργετική παραλλαγή 437
Η κόπωση των πιστών από την εκκοσμίκευση 440
Η μουσική Επιτροπή του 1881 434
Η νέα (σημερινή) μουσική γραφή σε σχέση με
την παλαιά 434
Η ουσία του «κλασικού» 437
Η πειθαρχία στα μουσικά κείμενα 438
Η στείρα «ακουστική» εκμάθηση 437
Οι «επιμέρους ήχοι» πέραν των οκτώ καθιερωμένων 435
Οι αναλύσεις των αναλύσεων... 438
Οι αναλυτικές καταγραφές των μελωδιών 432
Οι προηγούμενες εξηγητικές προσπάθειες 432
Τα μεγάλα «Τριάδι» των Χερουβικών 439
Τα σημαδόφωνα της παλαιάς γραφής 439
Το κύριο μέλημα που πρέπει να μας απασχολεί σήμερα 437

27. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΑΠΟ ΤΟ 1820 ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ 441
Εξωτερική μελοποιΐα σε εκκλησιαστικούς ύμνους 448
Επαναφορά στις ρίζες 449
Επεμβάσεις ασχέτων σε συνθέσεις κλασικών... 447
Επιδράσεις της Ανατολικής Μουσικής 447
Η «μόδα» του εξευρωπαϊσμού και της πολυφωνίας 448
Η διαφορά της Ορθοδόξου Ψαλτικής από τα άλλα
είδη μουσικής 444
Η μαθητεία της αντιγραφής - Η τυπογραφία και
οι συνέπειες 445
Η υπερχρονική και υπεριστορική αξία της βυζαντινής
υμνογραφίας και μουσικής 441
Οι αυθαίρετες καινοτομίες οδηγούν σε παραίτηση
από την Ορθοδοξία 443
Οι παλαιοί μουσικοδιδάσκαλοι άριστοι γνώστες
της εξωτερικής μουσικής 445
Όταν τα Μ.Μ.Ε. διασύρουν τη βυζαντινή μουσική 444
Παγκόσμια αναγνώριση της βυζαντινής Τέχνης 443
Τα γνήσια πρότυπα 448

28. ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΕΛΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΕΝΟΡΓΑΝΗ
ΜΟΥΣΙΚΗ 451
Διακριτικά της βυζαντινής μελωδίας 453
Δυτική και Ανατολική Εκκλησιαστική μουσική 456
Η άγονη τακτική του προσηλυτισμού 455
Η Εκκλησιαστική μας μουσική μέσο προσευχής 451
Μυστική ενατένιση του ουρανίου πνευματικού κόσμου 452
Ο ευδαιμονισμός και η καλοζωία 455
Ο μουσικός λόγος 453
Οι νέοι και τα μουσικά όργανα 455
Ο συμβολισμός των οργάνων στα Παλαιοδιαθηκικά
κείμενα 457
Όταν οι παρατυπίες προβάλλονται ως οι μόνες ορθές... 455
Το ιδανικό του «από χορού ψάλλειν» 457

29. ΤΑ ΕΝΤΥΠΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ
ΠΑΡΑΣΗΜΑΝΤΙΚΗ 461
Βυζαντινή παρασημαντική και Έλληνες ψάλτες 463
Η μουσική εκδοτική δραστηριότητα μετά το 1820 464
Ιστορική Γεωγραφία της βυζαντινής μουσικής 464
Μουσική γεωγραφία του Ελληνισμού των δύο
τελευταίων αιώνων 465
Μουσικοδιδάσκαλοι και εξωτερική μουσική 463
Χορηγοί-Συνδρομητές των μουσικών εκδόσεων 466

30. ΤΩΝ ΨΑΛΛΟΝΤΩΝ ΖΗΛΟΣ Ο ΑΝΕΠΙΓΝΩΣΤΟΣ 469
«Θεοτόκε Παρθένε» της αρτοκλασίας...το αυθαίρετον 471
«Κύριε των δυνάμεων»...το Σακελλαρίδειον 470
«Πλούσιοι επτώχευσαν»...το άσχετον 471
Ζήλος, φανατισμός και ιδεοληψία 469
Ζηλωτές και μουσική «κακουργία» 470
Η κατανόηση των ψαλλομένων ύμνων 474
Νεκρώσιμος Ακολουθία...κακούργημα 471
Υψηλή θεολογία. Δευτερευόντως Τέχνη... 474

31. ΥΜΝΟΛΟΓΙΚΑ ΠΛΗΜΜΕΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ
ΨΑΛΛΟΝΤΩΝ ΣΤΙΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΤΗΣ
ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ 475
Η γλωσσική ανεπάρκεια των αναγνωστών... 475
Κοσμικός καθωσπρεπισμός και θεατρικές καινοτομίες 476

32. ΠΡΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΖΟΜΕΝΟΥΣ 483
Αναμνήσεις σεμνής μεγαλοπρέπειας στη Σάμο 487
Η παιδαγωγία της ψαλμωδίας 484
Παράδοση και Ιερές Ακολουθίες 484
Ραθύμων προφάσεις 483
Το πνεύμα του Ευαγγελίου στις εκκλησιαστικές τέχνες 486

33. Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΥ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ 489
...της ψυχής το νηφάλιον... 496
Αυστηρή λιτότητα της ησυχαστικής μοναστικής
παράδοσης 490
Η αρχαία τάξη και η σιγή του μέλους 495
Τα αρχαιότατα Μεγάλα Προκείμενα 491
Τα ιδιόμελα των κατανυκτικών εσπερινών 491
Τι είναι και τι δεν είναι «κατάνυξη» 489

34. Η ΜΕΛΩΔΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΙΑΣ
ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΚΤΡΟΠΗΣ 497
Απόπειρες αντικατάστασης της παραδοσιακής
ψαλμωδίας με αρμονικά συστήματα 497
Εκκλησιαστικές αντιδράσεις... 500
Επιπτώσεις του συστήματος Σακελλαρίδη 501
Η απαξίωση 502
Η δύναμη της παραδοσιακής ψαλτικής 502
Η Ελληνική Βυζαντινή χορωδία - Το έργο της 502
Η ξενομανία και ο εξευρωπαϊσμός 498
Λογίων αντιδράσεις 501
Οι αντιδράσεις 497

35. Η ΔΕΚΑΕΤΗΡΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ 505
Κοινωνικόν των Χριστουγέννων του Δανιήλ
Πρωτοψάλτη 506
Οι δραστηριότητες της Ελλ. Βυζαντινής Χορωδίας 505
Περί κρατημάτων 507

Η ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ 509
«Επί των ποταμών...» Χουρμουζίου 510
Κάποιες προϋποθέσεις καταρτισμού χορωδιών 511
Κράτημα Θεοφάνη Καρύκη 510

36. ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΣ «ΕΚΦΡΑΣΗΣ»
ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ 513
Η «προβολή» των μουσικών θησαυρών 515
Οι απαιτήσεις των μελωδημάτων 514
Όταν η υπερβολή δημιουργεί κόπωση 513
Τα ενδιαφέροντα στοιχεία και οι αδυναμίες της
αποδόσεως των ύμνων 514

37. Α? ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΨΑΛΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ 517
Αντ. Αλυγιζάκης 519
Η Αρχιερατική Θ. Λειτουργία 522
Η εκφωνητική ψαλτική πράξη 519
Η εμπειρική ημιμάθεια 525
Η θεωρητική σπουδή της Ψαλτικής Τέχνης,
Αχ. Χαλδαιάκης 520
Η νοοτροπία της κατ? αρέσκειαν Ψαλτικής 525
Η συμμετοχή των Χ. Ταλιαδώρου, μοναχών Δανιηλαίων,
Λεων. Αστέρη 521
Ιστορική θεώρηση - Διδακτική - Διάδοση, Γρ. Στάθης 519
Μέτρον συγκρίσεως η Ψαλτική του Πατριαρχείου 520
Οι σκοποί του συνεδρίου 518
Οι συμμετέχοντες 518
Ο τρίσημος ρυθμός των κρατημάτων 523

38. ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ: ΨΑΛΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ 527
Εκκλησιαστικές και τραγουδιστικές μελωδίες 536
Η «χύμα» ανάγνωση 532
Η Ανάγνωση του Αποστόλου και του Ευαγγελίου 532
Η ατομική προβολή και επίδειξη 537
Η εμμελής απαγγελία 528
Η φιλάρεσκη μελωδική φλυαρία πολλών ιερέων 533
Θέμα Εκκλησιαστικό-Λειτουργικό-Ψαλτικό 527
Ο «εκσυγχρονισμός» της ημιμάθειας και της ελλιπούς
πνευματικής καταρτίσεως 538
Προσωδιακά σημεία 529

39. ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
ΛΩΤΟΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 539
Αδελφική φιλία 545
Ακεραιότητα 541
Ανυπόστατες κατηγορίες... 552
Αφιερωμένος στην πατρίδα 542
Διδάκτωρ Ιατρικής 541
Ενάντιος στη θρησκοληψία και την εκμετάλλευση 554
«Ευρύχωροι» συσχετισμοί... 556
Η «πνευματική κασίδα»... 551
Η έγγραφη έκφραση της ευγνωμοσύνης της
Εθνοσυνελεύσεως 556
Η καχυποψία των συντηρητικών 554
Η προσωπικότητα του Δημητρίου Λώτου 545
Η Ψαλτική παράδοση της Σμύρνης 545
Θέσεις μετά λόγου στα Εκκλησιαστικά θέματα 555
Μεταλαμπάδευση του αρχαιοελληνικού πνεύματος 542
Ο ενθουσιασμός ενός φίλου... 547
Οι επιστολές του Κοραή ως πολύτιμη ιστορική πηγή 548
Οι επιστολές ως μέσο ενημέρωσης 546
Οι ρίζες - Τα παιδικά χρόνια του Κοραή 539
Οφφίκιο Πρωτοψάλτη μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις 544
Σπουδές με στερήσεις αντί κέρδη από εμπόριο 540
Σύγκριση Ορθοδοξίας και Καθολικισμού 553
Το διδακτορικό του Κοραή όπως το περιγράφει ο ίδιος... 547
«Υπουργείο Παιδείας» του υπόδουλου Ελληνισμού 543

40. ΚΑΦΕΝΕΙΟΝ «Η ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ» 559
Ανοικτό μουσικολογικό Πανεπιστήμιο 561
...δια του αντιρρησία μαθητή... 562
Η τάξη του Πατριαρχικού Ναού 566
Ο ιδιοκτήτης του «καφενείου» 563
Οι Μουσικοδιδάσκαλοι της Κων/πολης με το βλέμμα
ενός μαθητή 567
Ο όρος «Λαμπαδάριος» 565
Ουσιαστική ιστοριογραφία 562
Σημείο συνάντησης μουσικοδιδασκάλων 559
Τα πρόσωπα 559

41. Ο ΘΡΗΝΟΣ ΤΟΥ ΙΩΣΗΦ 569
«Σε τον αναβαλλόμενον...» 570
«Τον ήλιον κρύψαντα...» 572
Χαροποιόν πένθος 573

42. ΨΑΛΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ 575
Αρχαιότατες τεχνικές 583
Αρχή της ισομετρίας 581
Η αναπηρία της άγνοιας 579
Η διαφορά του ήθους και του ύφους 582
Λογοτεχνική και μουσική παράδοση πολλών αιώνων 575
Μελωδικό κήρυγμα 579
Μυστική ενατένιση της άπειρης χρονικής διάρκειας 576
Οι ρίζες 580
Ο παιδευτικός και φρονηματιστικός σκοπός της
ψαλμωδίας 577
Ο στίχος 581
Προσευχή και βυζαντινή μελουργία 576
Τα δημοτικά τραγούδια 580
Τα κλέφτικα τραγούδια και η ιστορική συνέχεια 583
Τα χαρακτηριστικά του ελληνικού πνεύματος 576
Ψαλμωδία και Δημοτική μουσική 580

43. Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ 587
Γνώση η βίωμα; 592
Η Αλήθεια 587
Η γλώσσα της εκκλησίας στην καθημερινότητα 595
Η διατήρηση της ελληνικής γλώσσας 593
Η ειδωλολατρία 588
Η ευκολία της κατανόησης της γλώσσας 594
Η πρόφαση της δυσκολίας της γλώσσας 592
Ο λόγος των Πατέρων 589
Συναίσθηση της ανθρώπινης αδυναμίας 593
Χαρακτηριστικά του λόγου της Εκκλησίας 590
Χριστός, η Αλήθεια 588
44. ΑΒΡΑΑΜ Χ. ΕΥΘΥΜΙΑΔΗ
«Υμνολόγιον Φωναίς Αισίαις» 599
Το Ισοκράτημα 599
Η αναλυτική σημειογραφία 600

Επιστολές Γ. Κ. Αγγελινάρα προς Α. ΕΥΘΥΜΙΑΔΗ 601
Μελέτη σε βάθος... 604
Επιστολή Γ. Κ. Αγγελινάρα προς Λ. ΠΕΤΡΙΔΗ 605
Το προσωπικό ύφος 606

45. ΨΑΛΛΟΥΝ ΟΙ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΕΣ Αθανάσιος Πέττας
και Κωνσταντίνος Γιαννούτσος 607
Η προσφορά στο Αναλόγιο 608
Το ήθος 609
Το μέτρο 609
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΠΕΤΤΑ: «ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ» τόμος Α? (1989) 611

46. ΟΙ ΝΕΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Ι. ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ
«Βιβλιογραφία της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής
Μουσικής» 613
Εξωτερική Μουσική ΙΖ?και ΙΗ?αιώνα 616
Καρπός μακροχρόνιων μελετών 614
Περί αμφισβητήσεων της παραδοσιακής ψαλτικής 615

47. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΑΤΖΗΘΕΟΔΩΡΟΥ ΜΕΘΟΔΟΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 617
Η αναγκαιότητα της θεωρητικής καταρτίσεως
των ιεροψαλτών 617
Η εύστοχη διάταξη της ύλης 620
Η τέχνη του γράφειν... 619
Περί συνεπτυγμένου ρυθμού 621

48. Δισκοκριτική: ΠΕΤΡΟΣ ΜΠΕΡΕΚΕΤΗΣ &
ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ 623
Το λεύκωμα του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου 625
Το λεύκωμα του Π. Μπερεκέτη 624
Δισκοκριτική: ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΥ 626
Η ανάλυση της παλαιάς μουσικής γραφής 626
Μουσικολογική σπουδή με θέμα «Πέτρος Λαμπαδάριος» 626
Οι μονωδιακές φράσεις 629
Πρότυπο αποδόσεως βαρέως διατονικού 629
Το ύφος του Πέτρου... 627
Δισκοκριτική: ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΑ ΣΕΠΤΑ 631
Εκπληκτικά όμοια απόδοση μετά από εξήντα χρόνια 632
Πιστή απόδοση των Ακολουθιών 631
Πρότυπο αναγνωσμάτων 633
Στην Εκκλησία η καλλιφωνία δεν αρκεί 633

49. ΙΑΚΩΒΟΣ ΝΑΥΠΛΙΩΤΗΣ 635

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 643
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΟΝΟΜΑΤΩΝ 667
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΕΙΚΟΝΩΝ 687
Το προϊόν προστέθηκε στο καλάθι σας

 Περιεχόμενα καλαθιού
Δεν έχετε αρκετούς πόντους για να αγοράσετε αυτό το προϊόν!

 Περιεχόμενα καλαθιού
Εmail Αlert
Εάν θέλετε να σας ενημερώσουμε όταν το βιβλίο γίνει διαθέσιμο ή όταν κάποιος συγγραφέας εκδόσει κάποιο νέο βιβλίο, συμπληρώστε το email σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.
Παρακαλώ ενημερώστε με,
με email όταν:
 
ο συγγραφέας εκδώσει καινούριο βιβλίο
   
Για να χρησιμοποιήσετε αυτή την υπηρεσία, πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Για να κάνετε εγγραφή, πατήστε εδώ
Είδατε πρόσφατα
1Έκφρασις της Ψαλτικής Τέχνης - ΑΓΓΕΛΙΝΑΡΑΣ Κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ
€54,77 €49,29
 
 
 
^BACK TO TOP