Stamoulis Publications Home Page

Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο
εκδόσεις βιβλίων


Πατήστε εδώ για να μεταβείτε στην αρχική σελίδα των Εκδόσεων Σταμούλη Πατήστε εδώ για να εγγραφείτε στο e-shop και να κάνετε τις αγορές σας Είσοδος Πατήστε εδώ για να δείτε τη λίστα με τα προϊόντα που έχετε αποθηκεύσει Πατήστε εδώ για να τροποποιήσετε στοιχεία του λογαριασμού σας. Επικοινωνία
Αρχική Εγγραφή Είσοδος Λίστα Λογαριασμός Επικοινωνία
Αναζήτηση Σύνθετη Αναζήτηση
το καλάθι περιέχει
0 προϊόντα
Πατήστε εδώ για να δείτε τα περιεχόμενα του καλαθιού και να ολοκληρώσετε την παραγγελία σας.
επιλογή γλώσσας Ελληνικά English
Εγγραφή στην ηλεκτρονική μας ενημέρωση
Κατηγορίες
 
eBooks
 
 
Οικονομία & Διοίκηση
 
 
Γεωτεχνικές Επιστήμες
 
 
Εφηβικά
 
 
Θεολογία
 
 
Παιδικά
 
 
Θετικές Επιστήμες
 
 
Περιβάλλον - Ενέργεια
 
 
Ιατρική
 
 
Πληροφορική - Τεχνολογία
 
 
Δίκαιο
 
 
Εκπαίδευση - Κατάρτιση
 
 
Κοινωνικές Επιστήμες
 
 
Λεξικά
 
 
Διάφορα
 
 
Ιστορία - Λαογραφία
 
 
Μαγειρική
 
 
Πολιτική
 
 
Λογοτεχνία
 
 
Ανθοδετική
 
 
Πανεπιστημιακά
 
Οι εκδόσεις μας
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
RapidSSL
Google+

Αρχική Οικονομία & Διοίκηση Ναυτιλιακά > Διεθνής Ναυτιλιακή Πολιτική - 3η έκδοση


Διεθνής Ναυτιλιακή Πολιτική - 3η έκδοση

Διεθνής Ναυτιλιακή Πολιτική - 3η έκδοση

ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
€77,99  €70,19 (-10,00%)
Πόντοι που κερδίζετε: 7
Χρονολογία έκδοσης: 01 2016
ISBN: 9789603519812
Σχήμα: 17χ27
Σελίδες: 1088
Κατηγορία είδους: ΒΙΒΛΙΟ
Εκδότης: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΤΑΜΟΥΛΗ
Κωδικός βιβλίου: 2611
Εξώφυλλο: ΜΑΛΑΚΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ
Διαθεσιμότητα: ΝΕΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ
Look inside - Αποσπάσματα του βιβλίου

Πατήστε την εικόνα για μεγέθυνση
  1/6
 
 
Περιεχόμενα>>  
Πρόλογος του κ. Θανάση Μαρτίνου 9


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Η Οργάνωση της Διεθνούς Κοινωνίας

1.1 Σκοποί και Αναγκαιότητες Δημιουργίας των Διεθνών Ενώσεων 23
1.2 Ιστορική Εξέλιξη των Διεθνών Οργανισμών 25
1.3 Σύγχρονοι Διεθνείς Οργανισμοί 32
1.4 Η Κοινωνία των Εθνών και η Γέννηση του ΟΗΕ 38
1.5 Δομή και Επιμέρους Όργανα του ΟΗΕ 44
1.6 Οργανισμοί εκτός Ηνωμένων Εθνών και Μικρότερης Εμβέλειας 57


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
Ο Ρόλος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισ΅ού (ΙΜΟ)
στην Παγκόσ΅ια Ε΅πορική Ναυτιλία

2.1 Ιστορική Προσέγγιση 63
2.2 Διάρθρωση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού 66
2.3 Οι Δραστηριότητες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού 77
2.3.1 Διεθνείς κανονισμοί στον τομέα της ναυτικής ασφάλειας 79
2.3.2 Διεθνείς κανονισμοί στον τομέα της ναυσιπλοΐας 93
2.3.3 Διεθνείς κανονισμοί για τους διάφορους τύπους φορτίων 103
2.3.4 Διεθνής Ναυτιλιακός Κώδικας Μεταφοράς Επικίνδυνων
Ουσιών (IMDG CODE) 121
2.3.4.1 Ορισμοί 125
2.3.4.2 Απαιτήσεις Εκπαίδευσης 126
2.3.4.3 Σύστημα Ταξινόμησης του Κώδικα IMDG 126
2.3.4.4 Αναγνώριση των επικίνδυνων εμπορευμάτων 127
2.3.4.5 Λίστα επικίνδυνων εμπορευμάτων 127
2.3.4.6 Προδιαγραφές συσκευασίας και δεξαμενών 129
2.3.4.7 Διαχείριση γεμάτων μέσων συσκευασίας 133
2.3.4.8 Διαχείριση κενών μέσων συσκευασίας 135
2.3.4.9 Μοναδοποίηση φορτίου – παλετοποίηση και
κιβωτιοποίηση 136
2.3.4.10 Προϋποθέσεις για μεταφορά με εμπορευματοκιβώτια 137
2.3.4.11 Διαδικασίες μεταφοράς 139
2.3.4.12 Νομοθετικές υποχρεώσεις αρμόδιων αρχών 141
2.3.4.13 Η Ελληνική νομοθεσία σχετικά με τα επικίνδυνα
φορτία 144
2.3.5 Διεθνείς κανονισμοί στον τομέα της ναυτικής τεχνολογίας 147
2.3.6 Διεθνείς κανονισμοί για τη διευκόλυνση των θαλάσσιων
μεταφορών 152
2.3.7 Διεθνείς κανονισμοί για την επίλυση θεμάτων νομικής φύσης 153
2.3.8 Διεθνείς κανονισμοί για την προστασία του θαλάσσιου
περιβάλλοντος 165


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
Ο Ρόλος των Υπόλοιπων Δραστηριοτήτων του ΟΗΕ
στην Παγκόσ΅ια Ε΅πορική Ναυτιλία
(Συ΅΅ετοχή στις Συνδιασκέψεις του ΙΜΟ)

3.1 Συμμετοχή στις Συνδιασκέψεις του ΙΜΟ 193
3.1.1 Το Πρόγραμμα Περιβάλλοντος (United Nations
Environment Program) 194
3.2 Το Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΟΗΕ (United Nations
Development Program) 200
3.3 Ο Οργανισμός Εκπαίδευσης και Επιστήμης (United Nations
Education and Scientific Organization) 201
3.4 Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (Food and Agriculture
Organization) 202
3.5 Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός (World Meteorological
Organization) 202
3.6 Διεθνής Οργάνωση Εργασίας (International Labour Organization) 203
3.7 Maritime Labour Convention (MLC) 215
3.7.1 Περιεχόμενο και οργάνωση 215
3.7.2 Διαπραγματεύσεις 219
3.7.3 Επίδραση στις άλλες συμβάσεις 223
3.7.4 Κριτική 224
3.8 Ομάδα Εμπειρογνωμόνων για Επιστημονικά Ζητήματα στον
τομέα της Θαλάσσιας Ρύπανσης (Joint Group of Experts on the
Scientific Aspects of Marine Pollution) 225
3.9 Διεθνής Οργάνωση Ατομικής Ενέργειας (International Atomic
Energy Agency) 226
3.10 Διεθνής Οργάνωση Πολιτικής Αεροπορίας (International Civil
Aviation Organization) 226
3.11 Το Συμβούλιο της Ευρώπης (Council of Europe) 227
3.12 Γενική Συμφωνία Δασμών και Εμπορίου (General Agreement on
Trade and Tariffs) και Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου
(World Trade Organisation) 227
3.12.1 Κοινοί στόχοι ΠΟΕ και GATT 233
3.12.2 Διαφορές ΠΟΕ και GATT 234
3.13 Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (International Chamber
of Shipping, ICS) 234
3.14 Διεθνής Ναυτιλιακή Συνέλευση Επιχειρήσεων Πετρελαιοειδών
(Oil Companies International Marine Forum, OCIMF) 237
3.15 Όμιλοι Προστασίας και Αποζημίωσης (Protection and Indemnity
Clubs) 241
3.15.1 Σχέση με θαλάσσιες ασφάλειες 248
3.15.2 Εξαιρέσεις 249
3.15.3 Οι εξελίξεις στην αγορά των P & I Clubs 253
3.15.3.1 Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2009/20/ΕΚ
του Συμβουλίου 254
3.15.3.2 Οι Κανόνες του Ρότερνταμ 254
3.15.3.3 Έναρξη ισχύος και επικυρώσεις 257
3.15.3.4 Η σύμβαση κοινοπραξίας (The Pooling Agreement) 258
3.15.4 P&I Clubs ανά τον κόσμο 259
3.15.4.1 The Britannia Steam Ship Insurance Association
Limited Late 19th century Britannia in Arms 260
3.15.4.2 Assuranceforemingen Gard 268
3.15.4.3 London Steamship Owners' Mutual Insurance
Association Limited 271
3.15.4.4 The North of England Protecting and Indemnity
Association Limited 274
3.15.4.5 Assuranceformingen Skuld (G JENSIDIG) 279
3.15.4.6 Τhe Standard Steam Shipowners Protection and
Indemnity Association (Bermuda) Limited 282
3.15.4.7 The Steamship Mutual Underwriting Association
(Bermuda) Limited 285
3.15.4.8 Sveriges Angfartygs Assurans Forening
(The Swedish Club) 288
3.15.4.9 The United Kingdom Mutual Steamship
Assurance Association (Bermuda) Limited 293
3.15.4.10 The Shipowners mutual Protection &
Indemnity Association 295
3.15.4.11 The West of England Ship Owners Mutual
Insurance Association (Luxembourg) 302
3.15.4.12 THE AMERICAN CLUB AMERICAN STEAMSHIP
OWNERS MUTUAL PROTECTION AND
INDEMNITY ASSOCIATION Inc. 305
3.15.4.13 The Japan Club – The Japan Ship Owners'
Mutual Protection & Indemnity Association 311
3.15.4.14 Hellenic Mutual Protection Indemnity and War
Risks Association (Το Πρώτο Ελληνικό P&I CLUB) 313
3.15.4.15 Ορισμοί και Ορολογία των P&I Clubs 315
3.16 Η Διεθνής Ναυτιλιακή Επιτροπή (International Maritime Committee) 317
3.17 The Baltic Exchange 318
3.17.1 Ιστορική Αναδρομή 319
3.17.2 Τομείς δραστηριοποίησης και οργάνωση 319
3.17.3 Μέλη 321
3.17.4 Panel 322
3.17.5 Διοίκηση 330
3.17.6 Επιτροπές 331
3.17.7 Διαδρομές 334
3.17.7.1 Ξηρό φορτίο 334
3.17.7.2 Υγρό φορτίο 339
3.17.8 Αλλαγές διαδρομών 344
3.17.9 Κώδικας Δεοντολογίας – Βασικές Αρχές 346
3.17.10 Απαγορευμένες πρακτικές για τα μέλη 347
3.17.11 Υπηρεσίες και προϊόντα του οργανισμού 349
3.17.12 Δείκτες του Baltic 349
3.17.13 Κανόνες δημοσίευσης 350
3.17.14 Baltic Freight Index (BFI) 351
3.17.15 Baltic Exchange Dry Index (BDI) 353
3.17.16 Baltic Capesize Index (BCI) 354
3.17.17 Baltic Panama Index (BPI) 355
3.17.18 Baltic Supramax Index (BSI) 356
3.17.19 Baltic Handysize Index (BHSI) 357
3.17.20 Baltic Exchange International Tanker Routes (BITR) 358
3.17.21 Baltic Exchange Dirty Tanker Index (BDTI) 360
3.17.22 Baltic Exchange Clean Tanker Index (BCTI) 361
3.17.23 BIFFEX 362
3.17 24 BALTEX 362
3.17.25 Πληροφόρηση 365
3.17.26 Μέλη του BALTIC 367
3.17.27 Εκπαίδευση 367
3.17.28 Διαμάχες 370
3.18 Διεθνής Ένωση Νηογνωμόνων (International Association of
Classification Societies, IACS) 371
3.18.1 Lloyd's Register of Shipping 387
3.18.2 Bureau Veritas 392
3.18.3 American Bureau of Shipping 396
3.18.4 DNV-GL Group [Det Norske Veritas (D.N.V.) και
Germanischer Lloyd (GL)] 403
3.18.5 Germanischer Lloyd (G.L.) 412
3.18.5.1 Det Norske Veritas (DNV) 414
3.18.6 NIPPON KAIJI KYOKAI (N.K.) 414
3.18.7 REGISTRO ITALIANO NAVALE (RINA) 419
3.18.8 KOREAN REGISTER OF SHIPPING 421
3.18.9 China Classification Society 422
3.18.10 Indian Register of Shipping 422
3.18.11 Croatian Register of Shipping 423
3.18.12 Polish Register of Shipping 423
3.18.13 Russian Maritime Register of Shipping 424
3.19 Nηογνώμονες 428
3.19.1 O Ελληνικός Νηογνώμονας 430
3.20 Διεθνής Ένωση Ανεξάρτητων Ιδιοκτητών Δεξαμενόπλοιων
(International Association of Independent Tanker Owners,
INTERTANKO) 444
3.21 Διεθνής Ένωση Ανεξάρτητων Ιδιοκτητών Φορτηγών
Πλοίων (INTERCARGO) 459
3.22 Διεθνής Ένωση Διαχείρισης Φορτίων (International Cargo
Handling Co-ordination Association, ICHCA) 461
3.23 Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Organization
for Economic Co-operation and Development) 463
3.24 Η Συνδιάσκεψη του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS) 466
3.25 Διεθνής Κώδικας Διαχείρισης για την Ασφαλή Λειτουργία των
Πλοίων και την Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος
(International Safety Management Code, ISM Code) 479
3.26 Εισαγωγικές Έννοιες και Ιστορική Αναδρομή σχετικά με τον
ISPS CODE 495
3.26.1 Η έννοια της ασφάλειας στους λιμένες 495
3.26.2 Ασφάλεια από έκνομες ενέργειες (security) 499
3.26.3 Η Δημιουργία του ISPS CODE 500
3.26.4 Στόχοι του ISPS CODE 502
3.26.5 Πεδίο εφαρμογής του ISPS CODE 503
3.26.6 Συμβαλλόμενα κράτη 504
3.26.7 Λειτουργικές απαιτήσεις 507
3.26.8 Υποχρεώσεις της επιχείρησης και του πλοίου 508
3.26.9 Οι υποχρεώσεις της εταιρείας 509
3.26.10 Αξιωματικός ασφάλειας της εταιρείας (CSO) 510
3.26.11 Η ασφάλεια του πλοίου 512
3.26.12 Αξιολόγηση της ασφάλειας του πλοίου 513
3.26.13 Επιτόπια επιθεώρηση ασφάλειας 519
3.26.14 Σχέδιο ασφάλειας πλοίου 519
3.26.15 Πρόσβαση στο πλοίο 525
3.26.16 Περιορισμένες περιοχές 528
3.26.17 Έλεγχος της ασφάλειας του πλοίου 530
3.26.18 Χειρισμός του φορτίου 532
3.26.19 Παράδοση των προμηθειών του σκάφους 534
3.26.20 Ασυνόδευτες αποσκευές 535
3.26.21 Δραστηριότητες που δεν καλύπτονται από τον κώδικα 536
3.26.22 Αρχεία δραστηριοτήτων 536
3.26.23 Αξιωματικός ασφαλείας πλοίου (SSO) 538
3.26.24 Εκπαίδευση, γυμνάσια και ασκήσεις σχετικά με την
ασφάλεια του πλοίου 539
3.26.25 Επικύρωση και πιστοποίηση για τα πλοία 543
3.26.26 Η θέση της Ελλάδας σχετικά με τον ISPS CODE 550
3.27 Επικρίσεις για το θεσμό των Σημαιών ευκολίας από τη Διεθνή
Ομοσπονδία Εργατών Μεταφορών (International Transport
Federation – ITF) 555
3.28 Διεθνής Ναυτιλιακή Ομοσπονδία (International Shipping
Federation, ISF) 562
3.29 Διεθνές Φόρουμ Ναυτιλιακών Βιομηχανιών (International Maritime
Industries Forum – IMIF) 562
3.30 Συμβούλιο Ευρωπαϊκών και Ιαπωνικών Εθνικών Ενώσεων
Πλοιοκτητών (Council of European and Japanese National
Shipowners Associations – CENSA) 563
3.31 Ένωση Πλοιοκτητών Ευρωπαϊκής Κοινότητας (European
Community Shipowners Association – ECSA) 564
3.32 BIMCO (Baltic and International Maritime council) 565
3.33 Συνοπτική παρουσίαση Διεθνών Συμβάσεων 567


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4
Η Συνδιάσκεψη για το Ε΅πόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD)
και οι Διασκέψεις Πλοίων Γρα΅΅ών

4.1 Γενικά Χαρακτηριστικά 577
4.2 Διασκέψεις Πλοίων Γραμμών (Liner Conferences) 588
4.2.1 Η Ναυτιλία Γραμμών (Liner Ναυτιλία) 589
4.2.1.1 Χαρακτηριστικά Liner Ναυτιλίας 591
4.2.1.2 Η συνολική λειτουργία της Liner Ναυτιλίας 599
4.2.1.3 Η Liner Ναυτιλία στο Διεθνές Περιβάλλον 601
4.2.1.4 Η αγορά της Liner Ναυτιλίας 606
4.2.1.5 Ευρωπαϊκή Πολιτική για τη Ρύθμιση του Ανταγω-
νισμού στη Ναυτιλία Τακτικών Γραμμών 607
4.2.1.5.1 Ο Κανονισμός 4056/86 607
4.2.1.5.2 Η αναθεώρηση του Κανονισμού 4056/86 611
4.2.1.5.3 Γνωμοδότηση της ΕΟΚΕ για την
αναθεώρηση 615
4.2.1.5.4 Θέσεις των εμπλεκόμενων φορέων 617
4.2.1.5.5 Η θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 618
4.2.1.5.6 Πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής -
Λευκή Βίβλος 619
4.2.2 Η ανάπτυξη του συστήματος των ναυτιλιακών
συνδιασκέψεων (Maritime Conferences) 623
4.2.3 Πρώιμες διερευνήσεις στις Ναυτιλιακές διασκέψεις
(Liner Conferences) 634
4.2.3.1 Κοινοπραξίες και Συμμαχίες (Consortium & Alliances) 639
4.2.4 European Liner Affair Association (ELAA) 642
4.2.4.1 H Ευρωπαϊκή Επιτροπή (European Commission) 643
4.2.5 Ο κώδικας CENSA/ESC 643
4.3 Οι Nαυτιλιακές Διασκέψεις και ο Ανταγωνισμός στην Αγορά
των Πλοίων Γραμμών 645
4.3.1 Πηγές ανταγωνισμού 645
4.3.2 Μέθοδοι αντιμετώπισης του ανταγωνισμού 651
4.3.3 Κανονισμοί σύμφωνα με τους Ευρωπαϊκούς Νόμους
για τον Ανταγωνισμό 655
4.3.3.1 Οι αλλαγές των κανονισμών 655
4.3.3.2 Βασικοί κανόνες 656
4.3.3.3 Οριζόντιες και κάθετες σχέσεις μεταξύ των εταιρειών 657
4.3.3.4 Σύγκριση οριζόντιας και κάθετης σχέσης 657
4.3.3.5 Νομικό Πλαίσιο και αλλαγές που τέθηκαν σε ισχύ
από τις 18 Οκτωβρίου 2008 659
4.3.3.6 Περιπτώσεις παραβίασης antitrust νομολογίας 660
4.3.3.7 Κατευθυντήριες Γραμμές (The Guidelines) 662
4.3.3.8 Συμμαχίες και Κοινοπραξίες σύμφωνα με τον
Ευρωπαϊκό Νόμο 664
4.3.3.9 Συναντήσεις μεταξύ των μεταφορέων 664
4.3.4 Ναυτιλιακές συνδιασκέψεις, μονοπωλιακοί οργανισμοί ή
cartels 666
4.4 Ο Έλεγχος των Μονοπωλίων στις Θαλάσσιες Συγκοινωνίες 668
4.4.1 Το ζήτημα ελέγχου των conferences 669
4.4.1.1 Οι επιπτώσεις της κατάργησης των Ναυτιλιακών
Διασκέψεων (Conferences) στην Liner Ναυτιλία 673
4.4.1.1.1 Επιπτώσεις στη δομή της αγοράς και στη
διαθεσιμότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών 673
4.4.1.1.2 Επιπτώσεις στις τιμές και τις τάσεις
της αγοράς 674
4.4.1.1.3 Ανταγωνιστικότητα της ναυτιλιακής
βιομηχανίας και του εμπορίου της
Ευρωπαϊκής Ένωσης 674
4.4.1.1.4 Θέματα μεταβατικότητας και εφαρμογής 675
4.4.2 Αναθεώρηση του Κώδικα Τακτικών Γραμμών 675
4.5 Τα Συμβούλια Φορτωτών (Shipper's Councils) 677
4.5.1 Το οικονομικό πλαίσιο λειτουργίας των Shipper's Councils 678
4.6 Η ’ρση του Προνομίου της Ακτοπλοΐας 681
4.6.1 Η πορεία εφαρμογής του Κανονισμού 692


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5
Εξελίξεις Ναυτιλιακής Πολιτικής στον Χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

5.1 Η Πορεία προς την Οικονομική και Νομισματική Ένωση 695
5.1.1 Οι τέσσερεις κανονισμοί (Brussels Package) 703
5.1.2 Κοινό νηολόγιο (EUROS) 709
5.1.3 Κοινοτικός εφοπλιστής (Community Shipowner) 710
5.1.4 ’ρση Καμποτάζ 711
5.1.5 Η Λευκή Βίβλος 712
5.1.6 Η Πράσινη Βίβλος 716
5.1.7 Η Γαλάζια Βιοτεχνολογία 717
5.1.8 Η Ευρωπαϊκή Πολιτική για τις Θαλάσσιες Μεταφορές
μέχρι το 2018 718
5.1.8.1 Η ευρωπαϊκή ναυτιλία στις παγκοσμιοποιημένες
αγορές 718
5.1.8.2 Ανθρώπινοι πόροι, ναυτική τέχνη και ναυτιλιακή
τεχνογνωσία 719
5.1.8.3 Ποιοτική ναυτιλία 719
5.1.8.4 Αξιοποίηση του δυναμικού των θαλάσσιων μεταφορών
μικρών αποστάσεων 720
5.2 Η Ανάγκη Ύπαρξης Ναυτιλίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση 724
5.3 Η Κοινοτική Εμπορική Ναυτιλία 727
5.3.1 Προς μια Κοινή Ναυτιλιακή Πολιτική 738
5.3.1.1 H ναυτιλιακή πολιτική για την ασφάλεια στην
Κοινότητα 760
5.3.2 Ειδικά: Το Κοινοτικό Δίκαιο και η προστασία του θαλάσσιου
περιβάλλοντος 762
5.3.2.1 Τη συγκλίνουσα εφαρμογή των διεθνών κανονισμών 763
5.3.2.2 Την ομοιόμορφη επιβολή των διεθνών κανονισμών 764
5.3.2.3 Την ανάπτυξη και προώθηση μιας σύγχρονης,
συμβατής μεταξύ της και εναρμονισμένης ναυτιλιακής
υποδομής η οποία θα περιλαμβάνει: 764
5.3.2.4 Τη θέσπιση κανονισμών σε διεθνές επίπεδο μέσω
του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) 765
5.4 Ναυτιλιακή Πολιτική και Εξελίξεις Επιλεγμένων Κρατών της ΕΕ 774
5.4.1 Βέλγιο 774
5.4.2 Γαλλία 774
5.4.3 Γερμανία 776
5.4.4 Δανία 784
5.4.5 Ηνωμένο Βασίλειο 796
5.4.6 Ισπανία 796
5.4.7 Ιταλία 797
5.4.8 Λιθουανία 798
5.4.9 Νορβηγία 799
5.4.10 Ολλανδία 800
5.4.11 Πολωνία 802
5.4.12 Πορτογαλία 803
5.4.13 Φινλανδία 806
5.4.14 Βασικά Xαρακτηριστικά της Eλληνικής Nαυτιλιακής Πολιτικής 807


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6
Εξελίξεις Ναυτιλιακής Πολιτικής στον Υπόλοιπο Διεθνή Χώρο

6.1 Το Ζήτημα της Νηολόγησης των Εμπορικών Πλοίων 811
6.1.1 Σημαίες Ευκαιρίας (Flags of convenience) ή Ανοικτά Νηολόγια
(Open registries) 813
6.1.1.1 Βασικά χαρακτηριστικά σημαιών ανοικτού νηολογίου 822
6.1.1.2 Προβλήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία
του θεσμού 823
6.1.1.3 Μνημόνιο των Παρισίων (Paris MOU) και έλεγχοι
πλοίων από τις παράκτιες χώρες 826
6.1.1.4 Μνημόνιο του Τόκυο (Tokyo MOU) 828
6.1.1.5 Λευκή, Γκρίζα και Μαύρη Λίστα του Μνημονίου
των Παρισίων 839
6.1.1.6 Port State Control 842
6.1.1.6.1 Ιστορικό 843
6.1.1.6.2 Η κράτηση πλοίου υπό τον έλεγχο
του Port State Control 847
6.1.1.6.3 Ματαίωση Συμβολαίου 848
6.1.1.7 Παράγοντες που καθορίζουν την επιλογή σημαίας
για τον πλοιοκτήτη 850
6.1.2 Παράλληλα ή Διπλά νηολόγια (Offshore registries) 851
6.1.3 Διεθνή ή Δεύτερα νηολόγια (International registries) 854
6.1.3.1 Χώρες με Διεθνή – Δεύτερα νηολόγια 855
6.1.4 Το Kοινοτικό Νηολόγιο EUROS 866
6.2 Παρουσίαση Πολιτικής Επιλεγμένων «Ανοικτών Νηολογίων» 869
6.2.1 Λιβερία 870
6.2.2 Μάλτα 874
6.2.3 Μπαχάμες 877
6.2.4 Παναμάς 880
6.2.5 Κύπρος 882
6.2.6 Κατανομή του εμπορικού στόλου των Ανοικτών Νηολογίων 906
6.3 ’λλα Διεθνή, Ανοικτά και Παράλληλα Νηολόγια 908
6.3.1 Antigua and Barbuda 909
6.3.2 Aruba 912
6.3.3 Barbados 913
6.3.4 Belize 915
6.3.5 Bermuda 919
6.3.6 Burma (Myanmar, Βιρμανία) 921
6.3.7 Cambodia 922
6.3.8 Cayman Islands 923
6.3.9 Costa Rica 925
6.3.10 Djibouti 926
6.3.11 Gibraltar 928
6.3.12 Honduras 929
6.3.13 Hong Kong 929
6.3.14 Isle of Man 932
6.3.15 Kerguellen Islands 932
6.3.16 Luxembourg 933
6.3.17 Madeira 934
6.3.18 Marshall Islands 935
6.3.19 Mauritius 935
6.3.20 Curacao 937
6.3.21 Singapore 940
6.3.22 Sri Lanka 944
6.3.23 Saint Vincent and the Grenadines 946
6.3.24 Tuvalu 948
6.3.25 Vanuatu 949


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7
Ση΅ασία της Ελληνικής Ε΅πορικής Ναυτιλίας στην Ελληνική Οικονο΅ία

7.1 Ο Ρόλος και η θέση της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας στην
Ελληνική και Διεθνή Οικονομία 953
7.1.1 Τα χαρακτηριστικά της ελληνικής ναυτιλιακής αγοράς 957
7.1.2 Συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στο ισοζύγιο πληρωμών 961
7.1.3 Συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στην οικονομική ανάπτυξη 968
7.1.4 Συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στην απασχόληση 971
7.1.5 Συμβολή της ναυτιλίας στον σχεδιασμό της άμυνας 971
7.1.6 Συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στην ανάπτυξη άλλων
κλάδων της οικονομίας 972
7.2 Το Νομοθετικό Πλαίσιο της Ελληνικής Ναυτιλίας 974
7.3 Σύνθεση και Δομή του υπό Ελληνική Σημαία Εμπορικού Στόλου 978
7.4 Σύνθεση και Δομή του Ελληνόκτητου Εμπορικού Στόλου 984


ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8
Το Φαινό΅ενο του Προστατευτισ΅ού στο Σύγχρονο Διεθνές Ε΅πόριο

8.1 Σχέδια Σταθεροποίησης Χωρητικότητας (Τonnage Stabilization
Schemes) 995
8.1.1 Η ανάγκη για την επίλυση του προβλήματος 996
8.1.2 Σχέδια σταθεροποίησης χωρητικότητας που εφαρμόστηκαν
μέχρι σήμερα 997
8.2 Θεωρία Ναύλων 1003
8.2.1 Η επίδραση του ναύλου στην τιμή ενός αγαθού 1004
8.2.2 Ναύλοι και προστατευτισμός 1005
8.2.3 Ναύλος και πραγματικός φορέας αυτού 1007
8.2.3.1 Η επίπτωση του ναύλου, όταν η προσφορά
είναι πλήρως ανελαστική 1007
8.2.3.2
Η επίπτωση του ναύλου, όταν η ζήτηση είναι πλήρως
ανελαστική 1008
8.2.4 Ναύλος και τόπος εγκατάστασης παραγωγής 1009
8.3 Το Φαινόμενο του Προστατευτισμού (Protectionism) στη Διεθνή
Εμπορική Ναυτιλία 1010
8.3.1 Πολιτική διαφύλαξης φορτίου και διάκρισης σημαίας 1012
8.3.2 Πολιτική επιδοτήσεων και επιχορηγήσεων 1024
8.3.3 Κρατικός παρεμβατισμός 1035


Βιβλιογραφία - Αρθρογραφία 1041
Το προϊόν προστέθηκε στο καλάθι σας

 Περιεχόμενα καλαθιού
Δεν έχετε αρκετούς πόντους για να αγοράσετε αυτό το προϊόν!

 Περιεχόμενα καλαθιού
Εmail Αlert
Εάν θέλετε να σας ενημερώσουμε όταν το βιβλίο γίνει διαθέσιμο ή όταν κάποιος συγγραφέας εκδόσει κάποιο νέο βιβλίο, συμπληρώστε το email σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.
Παρακαλώ ενημερώστε με,
με email όταν:
 
ο συγγραφέας εκδώσει καινούριο βιβλίο
   
Για να χρησιμοποιήσετε αυτή την υπηρεσία, πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Για να κάνετε εγγραφή, πατήστε εδώ
Είδατε πρόσφατα
1Διεθνής Ναυτιλιακή Πολιτική - 3η έκδοση - ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
€77,99 €70,19
 
 
 
^BACK TO TOP