Stamoulis Publications Home Page

Ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο
εκδόσεις βιβλίων


Πατήστε εδώ για να μεταβείτε στην αρχική σελίδα των Εκδόσεων Σταμούλη Πατήστε εδώ για να εγγραφείτε στο e-shop και να κάνετε τις αγορές σας Είσοδος Πατήστε εδώ για να δείτε τη λίστα με τα προϊόντα που έχετε αποθηκεύσει Πατήστε εδώ για να τροποποιήσετε στοιχεία του λογαριασμού σας. Επικοινωνία
Αρχική Εγγραφή Είσοδος Λίστα Λογαριασμός Επικοινωνία
Αναζήτηση Σύνθετη Αναζήτηση
το καλάθι περιέχει
0 προϊόντα
Πατήστε εδώ για να δείτε τα περιεχόμενα του καλαθιού και να ολοκληρώσετε την παραγγελία σας.
επιλογή γλώσσας Ελληνικά English
Εγγραφή στην ηλεκτρονική μας ενημέρωση
Κατηγορίες
 
eBooks
 
 
Οικονομία & Διοίκηση
 
 
Γεωτεχνικές Επιστήμες
 
 
Εφηβικά
 
 
Θεολογία
 
 
Παιδικά
 
 
Θετικές Επιστήμες
 
 
Περιβάλλον - Ενέργεια
 
 
Ιατρική
 
 
Πληροφορική - Τεχνολογία
 
 
Δίκαιο
 
 
Εκπαίδευση - Κατάρτιση
 
 
Κοινωνικές Επιστήμες
 
 
Λεξικά
 
 
Διάφορα
 
 
Ιστορία - Λαογραφία
 
 
Μαγειρική
 
 
Πολιτική
 
 
Λογοτεχνία
 
 
Ανθοδετική
 
 
Πανεπιστημιακά
 
Οι εκδόσεις μας
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
RapidSSL
Google+

Αρχική > Άρθρα > Business > Ειδικά θέματα > Γιώργος Πανηγυράκης, Ο.Π.Α.: Το Μάρκετινγκ να αποκτήσει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα


Γιώργος Πανηγυράκης, Ο.Π.Α.: Το Μάρκετινγκ να αποκτήσει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα

Ημερομηνία: 02/06/2011
 
Γιώργος Πανηγυράκης, Ο.Π.Α.: Το Μάρκετινγκ να αποκτήσει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα

Η νέα εποχή παγκοσμιοποίησης της γνώσης και οι μελλοντικές τάσεις που μεταβάλλουν το Μάρκετινγκ και την επιχειρησιακή επικοινωνία, ήταν τα θέματα του 16ου International Conference on Corporate and Marketing Communications που πραγματοποιήθηκε 27 – 29 Απριλίου στην Αθήνα.

Το συνέδριο διοργανώθηκε από το Διατμηματικό ΜΒΑ (τμήματα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων - Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ο.Π.Α.) στο Ζάππειο Μέγαρο, με βασικό στόχο να αναδείξει τη διαχρονική συμπόρευση του ακαδημαϊκού Μάρκετινγκ με την επιχειρησιακή κοινότητα. Ο Γιώργος Πανηγυράκης, Καθηγητής Μάρκετινγκ Ο.Π.Α. και Διευθυντής Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών ΜΒΑ, ήταν ο Πρόεδρος του συνεδρίου και είχε να μας πει περισσότερα.

Marketing Week: Θεμελιώδες αλλά και διαχρονικό ζήτημα στον χώρο του Μάρκετινγκ αποτελεί ο αρμονικός τρόπος εποικοδομητικής συνεργασίας και συνύπαρξης της επιστημονικής κοινότητας του Μάρκετινγκ με τους marketers. Εκτιμάτε ότι το συνέδριο αυτό αποτελεί την απάντηση σε αυτήν την ανάγκη;

Γιώργος Πανηγυράκης: Είναι γεγονός ότι η θεωρία δεν είναι τίποτα άλλο παρά η συμπυκνωμένη πραγματικότητα και πείρα των επιχειρήσεων. Είναι αυτή η γνώση που μεταφράζεται σε ακαδημαϊκά υποδείγματα, σχήματα και προγράμματα δράσης. Επομένως, η περαιτέρω ανάπτυξη της θεωρίας λειτουργεί θετικά όχι μόνο για την ακαδημαϊκή, αλλά και για την παγκόσμια επιχειρησιακή κοινότητα.

Στη χώρα μας υπάρχει η εντύπωση ότι το Πανεπιστήμιο και οι επιχειρήσεις ακολουθούν διαφορετικούς δρόμους. Σε αυτό το πλαίσιο, διοργανώθηκε και το εν λόγω διεθνές συνέδριο, μέσα από το οποίο δόθηκε η δυνατότητα να έρθουν σε επαφή ειδικοί τόσο από τον ακαδημαϊκό, όσο και από τον επιχειρηματικό κόσμο, με αποτέλεσμα εποικοδομητικό για την πρακτική και για τη θεωρία.

Marketing Week: Είναι η πρώτη φορά που αυτό το παγκόσμιο συνέδριο διεξήχθη στην Αθήνα, σε μια μάλιστα δύσκολη συγκυρία για τη χώρα μας. Μπορεί αυτό το γεγονός να δώσει κάποια μηνύματα;

Γιώργος Πανηγυράκης: Το συνέδριο CMC αποτελεί διεθνούς κύρους διοργάνωση, στην οποία κάθε χρόνο συμμετέχουν διακεκριμένοι ερευνητές τόσο από τον ακαδημαϊκό, όσο και από τον επιχειρησιακό χώρο. Στο παρελθόν έχει φιλοξενηθεί από γνωστά ιδρύματα του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων το University of Warwick, το University of Glasgow, το London Metropolitan University και το Erasmus University, ενώ στους ομιλητές του συμπεριλαμβάνονται εξέχοντες ακαδημαϊκοί, όπως οι καθηγητές Patrick de Pelsmacker, Larissa Grunig, Philip Kitchen, Tim Ambler, Cees van Riel, και Christian Gronroοs.

Για τη φετινή διοργάνωση έπρεπε, όπως είναι κατανοητό, να ανταγωνιστούν πολλά καταξιωμένα πανεπιστήμια σε παγκόσμια κλίμακα. Το ότι το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών διοργάνωσε το συγκεκριμένο συνέδριο, αλλά και τα θετικά σχόλια που το ακολούθησαν, δείχνει ότι η Ελλάδα μπορεί να είναι ανταγωνιστική σε διεθνές επίπεδο. Ωστόσο, όλα τα παραπάνω έγιναν χωρίς κάποια υποστήριξη από την πολιτεία, εν αντιθέσει με τα πανεπιστήμια που διοργάνωναν το συνέδριο τα προηγούμενα χρόνια.

Marketing Week
: Ποια εικόνα αποκομίσατε από τους ξένους ομιλητές; Έχουν διαφορετική θεώρηση της παρούσας συγκυρίας ή όχι;

Γιώργος Πανηγυράκης
: Κεντρικοί ομιλητές στο συνέδριο ήταν οι καθηγητές Charles R. Taylor και Γεώργιος Ι. Αυλωνίτης και στους συνέδρους του συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, οι διεθνούς κύρους καθηγητές Michael Belch, Wim Elving, Philip Kitchen, Don Schultz, Γεώργιος Ζώτος, Γεώργιος Μπάλτας, Γεώργιος Σιώμκος.

Όμως η κρίση στην Ελλάδα και η οικονομική κατάσταση της χώρας δεν ήταν το θέμα του συνεδρίου. Η παγκόσμια κοινότητα δεν επηρεάζεται από διάφορες γνώμες και σενάρια. Είναι η ελληνική κοινωνία που θα πρέπει να αποκτήσει κρίση και να πάρει τις ανάλογες αποφάσεις, ύστερα από τη συγκεκριμένη οικονομική κρίση. Το πώς θα αντιμετωπιστεί και θα λυθεί η παρούσα κατάσταση, θα πρέπει να προβληματίζει την ελληνική κοινωνία και τους πολίτες της.

Marketing Week: Ωστόσο, η κρίση έχει διαμορφώσει νέα δεδομένα τόσο στο Μάρκετινγκ, όσο και στο corporate communications, λειτουργία που σήμερα καθίσταται περισσότερο αναγκαία από ποτέ...

Γιώργος Πανηγυράκης: Η επιστημονική έρευνα δεν επηρεάζεται από τις γνώμες και τα διάφορα «παράθυρα» της εποχής. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί εδώ, είναι ότι τα ξένα πανεπιστήμια έχουν στη διάθεσή τους υποψήφιους διδάκτορες, σύγχρονα εργαστήρια εξοπλισμένα με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, αλλά και έναν άκρως ικανοποιητικό προϋπολογισμό. Όλα τα παραπάνω μάλιστα εντάσσονται σε ένα εθνικό σχέδιο έρευνας που καθοδηγεί τα πανεπιστήμια. Αυτό το ενιαίο σύστημα δυστυχώς απουσιάζει από τα ελληνικά πανεπιστήμια, που καλούνται να λειτουργήσουν κάτω από δύσκολες συνθήκες.

Marketing Week: Οι έλληνες Μarketers, αλλά και οι Μanagers βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι με καταστάσεις που ίσως ξεπερνούν κατά πολύ τις θεωρίες, αλλά και τις μέχρι σήμερα εμπειρίες τους. Αυτό σημαίνει ότι πορεύονται σε εντελώς «αχαρτογράφητες περιοχές». Υπό ποιες προϋποθέσεις αυτή η πορεία μπορεί να είναι εποικοδομητική, παραγωγική και αποτελεσματική;

Γιώργος Πανηγυράκης: Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η Ελλάδα δεν είναι ποσοτικά, αλλά ούτε και ποιοτικά σοβαρότερα από προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει στο παρελθόν άλλες χώρες. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς παρόμοιες καταστάσεις στην ιστορία, χωρών όπως η Μαλαισία, η Ταϊλάνδη, η Αργεντινή, αλλά και η Αλβανία.

Επομένως, δεν μπορούμε να μιλάμε για αχαρτογράφητες περιοχές. Τα προβλήματα αυτά δεν υπερβαίνουν τη θεωρία και μπορούν να αντιμετωπιστούν. Φτάνει βέβαια να ληφθεί υπόψη η εμπειρία των προαναφερθέντων χωρών και αυτό να φαίνεται και στις πράξεις μας. Η χώρα μας έχει κάνει συγκεκριμένες επιλογές στο παρελθόν που οδήγησαν σε αυτήν την κατάσταση και συνεχίζει και στο παρόν να λαμβάνει συγκεκριμένες αποφάσεις.

Marketing Week
: Εκτιμάτε ότι η παρούσα συγκυρία απαιτεί έναν διαφορετικό ρόλο από την επιστημονική κοινότητα του Μάρκετινγκ;

Γιώργος Πανηγυράκης: Ανέκαθεν το Μάρκετινγκ ήταν με και για την αγορά, αλλά και με και για την κοινωνία. Αυτό δεν αλλάζει εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης της χώρας μας. Βασικός ρόλος του Μάρκετινγκ ήταν πάντοτε να προτείνει λύσεις για τον άνθρωπο, τον πολίτη, τον επιστήμονα, αλλά και την επιχείρηση. Το Μάρκετινγκ και οι άλλες επιστήμες όπως η φυσική ή η χημεία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διαφορετικούς τρόπους.

Ενδεικτικό παράδειγμα είναι ότι τόσο τα φάρμακα, όσο και οι πυρηνικές βόμβες είναι αποτέλεσμα επιστημονικής έρευνας. Ο τρόπος όμως με τον οποίο θα χρησιμοποιηθεί η εκάστοτε επιστήμη καθορίζεται από την κοινωνία και από τις πράξεις των ατόμων που την απαρτίζουν. Είναι ο άνθρωπος αυτός που θα πρέπει να πάρει τη σωστή απόφαση, με βάση τις αρχές του μέτρου, της αρμονίας του ορίου και της ηθικής.

Δεδομένου ότι βρισκόμαστε στη χώρα όπου αναπτύχθηκε η αξία των εννοιών αυτών μέσα από τη φιλοσοφία, το να τις σέβεται και να τις τηρεί κανείς στην καθημερινότητά του, αποκτά ιδιαίτερη σημασία.

Marketing Week
: Πώς βλέπετε να εξελίσσεται ο χώρος του Μάρκετινγκ μετά την κρίση;

Γιώργος Πανηγυράκης: Αναμφισβήτητα η κρίση είναι αλλαγή. Ωστόσο, οι επιλογές μας θα πρέπει να συνδυαστούν με την απαραίτητη γνώση, για να μπορούμε να έχουμε γνώμη. Η κρίση στη χώρα μας επέφερε ριζικές αλλαγές στο οικονομικό περιβάλλον, επηρεάζοντας την κατανάλωση, την απασχόληση, την επιχειρηματικότητα, αλλά και την αξιοπιστία της χώρας στις διεθνείς αγορές. Το κοινωνικό περιβάλλον δεν έμεινε ανεπηρέαστο, κάνοντας εμφανή την απογοήτευση σε όλα τα κοινωνικά επίπεδα.

Οι τάσεις που αναπτύχθηκαν και αφορούν στο Μάρκετινγκ σε όλες τις αναγκαίες στρατηγικές τους διαστάσεις είναι ο παγκόσμιος ανταγωνισμός, οι νέες τεχνολογίες, η απαίτηση για περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες, η αύξηση της δύναμης της διανομής και οι αυξημένες απαιτήσεις των τελικών πελατών. Το Μάρκετινγκ προκειμένου να είναι αποτελεσματικό, ταυτίζεται πολλές φορές με τη λειτουργία της τεχνολογίας της πληροφορίας και της διοίκησης τράπεζας δεδομένων.

Πρέπει, ωστόσο, να γίνει κατανοητό ότι χρειάζεται μια ολιστική άποψη για τον πελάτη και ότι απαιτείται μια δυναμική ομάδων στελεχών που κινούνται στον χρόνο με τον ρυθμό της αγοράς, προκειμένου το Μάρκετινγκ να είναι αποτελεσματικό. Οι εποχές πιέζουν για συνδυασμένες αλλαγές σε προϊόντα, αγορές στόχο, τεχνολογίες, επιχειρησιακή και προϊοντική εικόνα και επιχειρησιακό σύστημα αξιών.

Τελικά αυτό που φαίνεται ότι θα βοηθήσει τις επιχειρήσεις να επιβιώσουν από την κατάσταση αυτή, είναι η γνώση που διαθέτουν για να συνδυάσουν όλα τα παραπάνω με τον περισσότερο αποτελεσματικό τρόπο. Ο τρόπος που οι επιχειρήσεις βλέπουν το Μάρκετινγκ πρέπει να πάψει να βασίζεται στην επιβολή και στη βραχυχρόνια προοπτική και οφείλει πλέον να αποκτήσει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα.

Πηγή: marketingweek.gr
 

Το προϊόν προστέθηκε στο καλάθι σας

 Περιεχόμενα καλαθιού
Δεν έχετε αρκετούς πόντους για να αγοράσετε αυτό το προϊόν!

 Περιεχόμενα καλαθιού
^BACK TO TOP